Forum > Geluid

CDJ-400 v. CDJ-800mkII

(45 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
Abnpranger@home.nlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-6-2005
Laatste: 1-9-2011
Berichten: 165
5-3-2008 12:17
Heb vanmorgen nog eens met die 400 gespeeld, en moet toch een beetje terugkomen op wat ik eerder gepost heb. De 400 is eigenlijk wel een heel leuk bakkie. Het enige wat je, je denk ik af moet vragen welke kant je op wil.
De basis is enigzins het zelfde, hetgeen op de 800 beter is, is de jog en roadproofheid. Aan de andere kant kun je prima leren draaien op de 400. En als het draaien echt je ding is kun je altijd nog overwegen om voor een 1000 te gaan.

succes!
Mr. Jameson...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
5-3-2008 12:20
Leren draaien kan je op bijna iedere dj cd-speler behalve de echt crappy onderkant van de markt. Als het er alleen om gaat te leren draaien zijn er veel goedkopere alternatieven.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Abnpranger@home.nlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-6-2005
Laatste: 1-9-2011
Berichten: 165
5-3-2008 12:24
Klopt heb je inderdaad weer een punt. Dan zou he punt kunnen zijn wat Dré ook al zei:
cdj400-thuis
cdj800-op pad
Mr. Jameson...
Skyline643Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 24-5-2006
Laatste: 21-8-2009
Berichten: 55
5-3-2008 13:47
Wat ik er van vind: De CDJ-400 heeft een kleinere jog dan de 800, maar als je van een dubbele cd-speler komt en bijna niets anders gewend bent ga je hier niet veel van merken. Qua betrouwbaarheid zijn ze volgens mij gelijk, ze doen allebei wat ze moeten doen. Alleen is de CDJ-400 wat minder geschikt om op pad te gaan, de behuizing voelt minder degelijk aan dan de 800, maar voor thuisgebruik zeker prima, en dat zullen ze bij Pioneer ook gedacht hebben want de CDJ-400 heeft meer functies: MIDI, USB, effecten, beat loop divide (wat ik een zalige functie vind), ...
Kortom voor de thuis-dj die veel wenst te spelen: de CDJ-400. Ben je een thuisdj die meerdere keren op pad gaat (al of niet met eigen materiaal) niet houdt van alle snufjes, het liever basic wil en vaak een CDJ-1000/800 voor de neus krijgt: CDJ-800
DJSUMMERLOVEAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 4-4-2008
Laatste: 8-4-2008
Berichten: 1
4-4-2008 22:16
Nu heb ik sinds deze maand 2 cdj 400 erbij maar ze gaan of the road ik verbaas me derover hoe die dingen presenteren ook anti schock voordeel natuurlijk maar cdj 400 is gewoon on the road goed,terwijl mijn cmx 3000 daar voorbeeld nog aan kan nemen maar ja is puur wat je ervaart
pioneer for ever
NigedjStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-12-2007
Laatste: 23-1-2011
Berichten: 15
5-4-2008 09:44
Allemaal weer bedankt voor de reacties. Nu ga ik even proberen de laatste beetjes van het geld op te brengen.
En dan ga ik ze even bijde testen bij de locale shop. Maar het wordt zeer waarschijnlijk de CDJ-400 vanwege zijn
usb en midi functies die ik erg fijn vind. Aleen met de drive in gebruiken wij een laptop met virtual dj. Hiervoor
wil ik die 400's ook gaan gebruiken. Nou zeiden enkele mensen iets over de "roadproefheid" van de 400's. Maar als ik
ze in een degelijk flightcaseje stop zal dit allemaal toch wel meevallen. Ik ga trouwens ook voor de 400's omdat je
naar mijn mening meer waar voor je geld hebt dan bij de 800.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
5-4-2008 13:44

nigedj schreef:

Nou zeiden enkele mensen iets over de "roadproefheid" van de 400's. Maar als ik ze in een degelijk flightcaseje stop zal dit allemaal toch wel meevallen.
Veilig vervoeren is één ding, er netjes mee omgaan een tweede. Ook een speler in een kist kun je tijdens on the road draaien slopen.
Geen idee bijvoorbeeeld hoe de CDJ-400 zich gaat houden als-ie 3x per week mee zou gaan in de verhuur. (Al vraag ik me sowieso af of er vraag naar zou zijn en of dat in jouw geval relevant is.)

nigedj schreef:

Ik ga trouwens ook voor de 400's omdat je naar mijn mening meer waar voor je geld hebt dan bij de 800.
CDJ-400 heeft meer mogelijkheden voor je geld. In hufterproofheid is dat nog altijd de CDJ-800MKII.

Maar zeker als je USB/MIDI gebruikt kun je in deze prijsklasse weinig anders dan de CDJ-400 nemen (of de Denon DN-S1200 hint..hint...), of nog een paar jaar wachten tot Pioneer deze optie ein-de-lijk aan de CDJ-800/1000 toevoegt.

Als ik nu voor die keuze stond, zou ik eerlijk gezegd niet weten wat te doen. Maar ik heb ze al, en ik houd mijn CDJ-800MKII spelers gewoon rustig hier tot het hele MIDI verhaal eens goed op stoom komt.
NigedjStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-12-2007
Laatste: 23-1-2011
Berichten: 15
5-4-2008 17:39

Sylvia schreef:

nigedj schreef:

Nou zeiden enkele mensen iets over de "roadproefheid" van de 400's. Maar als ik ze in een degelijk flightcaseje stop zal dit allemaal toch wel meevallen.
Veilig vervoeren is één ding, er netjes mee omgaan een tweede. Ook een speler in een kist kun je tijdens on the road draaien slopen.
Geen idee bijvoorbeeeld hoe de CDJ-400 zich gaat houden als-ie 3x per week mee zou gaan in de verhuur. (Al vraag ik me sowieso af of er vraag naar zou zijn en of dat in jouw geval relevant is.)

nigedj schreef:

Ik ga trouwens ook voor de 400's omdat je naar mijn mening meer waar voor je geld hebt dan bij de 800.
CDJ-400 heeft meer mogelijkheden voor je geld. In hufterproofheid is dat nog altijd de CDJ-800MKII.

Maar zeker als je USB/MIDI gebruikt kun je in deze prijsklasse weinig anders dan de CDJ-400 nemen (of de Denon DN-S1200 hint..hint...), of nog een paar jaar wachten tot Pioneer deze optie ein-de-lijk aan de CDJ-800/1000 toevoegt.

Als ik nu voor die keuze stond, zou ik eerlijk gezegd niet weten wat te doen. Maar ik heb ze al, en ik houd mijn CDJ-800MKII spelers gewoon rustig hier tot het hele MIDI verhaal eens goed op stoom komt.
Klopt het is inderdaad een erg lastige keuze. Maar ik heb er goed overnagedacht en wil toch graag de usb/midi functionaliteit. Daarbij neem is het minder hufterproeverige maar voor lief aangezien ik altijd erg netjes met mijn spullen omga. De Dn-s1200 heb ik ook al bekeken. Een erg leuke speler maar ik vind het design, de betrouwbaarheid en het feit dat ieder knopje werkelijk maar een knopje is fijner aan de pioneer.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
5-4-2008 17:47

nigedj schreef:

Een erg leuke speler maar ik vind het design, de betrouwbaarheid en het feit dat ieder knopje werkelijk maar een knopje is fijner aan de pioneer.
Design is een kwestie van smaak, en in dit geval ben ik het met je eens.
Over betrouwbaarheid van de DN-S1200 is niks te zeggen, want hij is nog niet leverbaar.
Knopjes met meerdere functies eronder houd ik ook niet van. Is voor mij veelal de reden geweest om voor Pioneer te kiezen i.p.v. Denon. (Ik wil een apparaat volledig kunnen gebruiken zonder eerst de handleiding uit het hoofd te leren. My bad.)

Neemt niet weg dat ik de komst van de DN-S1200 met argusogen tegemoet zie. Met name omdat de leverbaarheid van de CDJ-400 volkomen ruk is, al vanaf het moment dat-ie werd geïntroduceerd. In dat opzicht snap ik werkelijk niks meer van Pioneer...
NixzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-1-2006
Laatste: 12-6-2009
Berichten: 38
15-4-2008 14:32
ik heb de cdj 400 nu ook een weekje en ik denk dat als je er zelf mee draait en de spelers zelf vervoert ze goed genoeg zijn. Misschien zijn ze niet hufterproof maar waarom zou je je eigen spullen als een hufter gaan bespelen.
verder is de kans op bugs ofzo nog wel aanwezig omdat hij net uit is, maar je kunt de spelers als het goed is wel updaten. Dan moet je de afweging in mijn ogen maken tussen de grootte van de jog de effecten en midi functie.
ik weet niet of je al besloten hebt maar anders moet je ze gewoon eens bij een lokale discoboer in de buurt gaan bekijken en er dan uitkomen welke de beste feeling heeft.
Wat?... Ja... Oke...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)