Forum > Geluid

Behringer Truth B-2031A

(43 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-5-2024
Berichten: 13458
7-2-2008 13:38
Sweetspot wordt uiteraard aanzienlijk kleiner (mega grote "duh" ringt door achterhoofd).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JoeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-12-2004
Laatste: 12-7-2009
Berichten: 16
7-2-2008 13:42
In mijn geval is het beter zoals ze nu staan, want ik heb maar een kleine kamer.

Eerst stond eentje richt in me waffel te blazen en de andere rechts van de zijkant

Voor dat geluid moet ik maar is zon volume regelaar kopen dan.
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
19-4-2010 21:45
Ik heb een probleempje met mijn speakertjes!

Sindskort gedraagd 1 van de 2 speaker zich raar. Als deze aanstaat hoor je na zo'n 4 minuten een plop en gaat het rode limit lampje branden. Maakt niet uit of je er muziek doorheen speelt.. het gebeurd toch wel. Na het aan en uit zetten werkt deze weer maar even later hoor je weer die plop en herhaalt het probleem zich.

Nu tot mijn grote verbazing heeft de andere speaker dat ook ineens shocked 8O , ik heb ze al in 2 configuraties gebruikt. Gewoon een dj set erop aangesloten en sinds kort in de studio. Dus verschillende kabels en verschillende apparaten.

Wie heeft hier ervaring mee?

Gr Michiel
I Love House Music!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-5-2024
Berichten: 13458
20-4-2010 09:04

Mifex schreef:

Nu tot mijn grote verbazing heeft de andere speaker dat ook ineens shocked 8O
In zo'n geval zou ik de speakers eens aan zetten ZONDER er iets op aan te sluiten. Als het probleem zich dan ook bij beide speakers voordoet heb je een vrij uniek probleem met de speakers. Als het probleem zich dan NIET voordoet dan zou ik met een vergrootglas naar de rest van de installatie kijken.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
20-4-2010 15:37
Ook zonder ze aan te sluiten (behalve de stroom dan laugh :D ).. gebeurd het. Uniek probleem dus. Waar kan ik het best beginnen met zoeken?
I Love House Music!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
20-4-2010 16:28
In de spannings-aanvoer, in de aarding of in de stand van de aan/uit-schakelaar ("ON", "OFF", AUTO"). Bij Auto gaat hij na een minuutje of 2 zonder (een bepaald niveau) muziek op de input uit!

Verder dan dat zou ik niet gaan zoeken, tenzij je je diplomaatje electronica op zak hebt.
Light Image
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-5-2024
Berichten: 13458
23-4-2010 09:50

Mifex schreef:

Ook zonder ze aan te sluiten (behalve de stroom dan laugh :D ).. gebeurd het. Uniek probleem dus. Waar kan ik het best beginnen met zoeken?
Zoals Jeroen al aangaf... Bij de handleiding. Die zal wellicht opteren om de auto power on/off optie uit te zetten (handleiding zal in ieder geval uitleggen wat de functie is en doet).

Excuus voor het feit dat ik weliswaar noemde dat je bij foutzoeken met een elementaire set-up moest beginnen maar dat ik vergat te melden dat bij die elementaire set-up ook het doorlezen van de handleiding behoort. Soms overschat ik de kennis en kunde van de forumleden... Mea Culpa.

wink ;)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
23-4-2010 12:03
Dit is dé reden dat ik altijd zelf de monitoren aan en uit zet. Super handig die auto power off, maar dan plopt hij inderdaad wanneer er apparatuur op aangesloten staat en schiet hij dus meteen in de protect, en dat is irri.
DjREsound
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
25-4-2010 07:14
Hij heeft bij mij nooit op auto power gestaan. Altijd met de schakelaar bovenop aan en uit geschakeld. Soms gebeurd het om het uur, soms na 1 minuut al. Door de handleiding te lezen word ik niet wijzer.. het probleem blijft gewoon bestaan. Ook gewoon tijdens het muziek spelen of zonder muziek..
I Love House Music!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-5-2024
Berichten: 13458
26-4-2010 09:36

Mifex schreef:

Hij heeft bij mij nooit op auto power gestaan. Altijd met de schakelaar bovenop aan en uit geschakeld.
Neemt niet weg dat de schakelaar achterop wel degelijk in de verkeerde stand kan staan (al was het maar vanwege het feit dat schakelaars zich soms ook door stofdoeken laten bedienen).

Dus simpelweg even controleren of de power mode schakelaar achterop de speakers in de stand ON staat (meest linker stand).
Door de handleiding te lezen word ik niet wijzer..
Ach... Je wordt er ook niet dommer of armer van (dus kwaad kan het eigenlijk nooit).

Nogmaals: Je zult absoluut niet de eerste zijn die ervan overtuigd is dat hij alles goed ingesteld heeft staan (maar waar bij controle blijkt dat dit helaas niet het geval is).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)