Forum > Licht

Welke lichttafel ??

(55 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
Black_Light_FrankStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-1-2008
Laatste: 21-2-2008
Berichten: 3
14-1-2008 16:04
Is een 2de hands Scancommander geen optie ?
Wij kregen er laatst nog één aangeboden omdat we er eigenlijk één bij wilden hebben.
We hebben toch gekozen voor een Licon 1X, komt als het goed is deze week binnen.
Toch maar alles in 1 tafel i.p.v. Scancommander + 12/2 of 24/6 voor een podiumopstelling.

Alle eigen licht is op onze scancommander nog te doen, maar soms moet er meer bij en soms moeten er 2 shows tegelijk weg. Dus er moest toch iets bijkomen. Kijken hoe die 't doet !!

Frank
Don't shoot me, i'm new here !!
ACStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2007
Laatste: 12-1-2011
Berichten: 95
14-1-2008 20:02
Iedereen kan wel verschillende dingen vertellen over lichttafels.
Maar zo komt er eigenlijk geen keus uit.
Je zult toch maar even zelf ergens langs moeten gaan en even zelf dingen uitproberen.
Alle tafels die worden genoemd zijn zijn geschikt voor jouw doeleind.
Het is meer een soort voorkeur, en dat is iets persoonlijks razz :p
En 1 tafel is wel het prettigst
Mvg
AC
Omdat het kan
PowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-5-2004
Laatste: 23-9-2008
Berichten: 17
14-1-2008 23:38
Kan hier wel wat mee, en weet in ieder geval naar welke lichtafels ik moet gaan kijken, komt wel goed ! Denk dat ik toch eens voor de fat frog ga kijken omdat ik het gevoel heb dat ik daar toch wel wat langer mee vooruit kan met groeien enzo,

bedankt voor de info !

www.bigswingband.nl
1...2...3...4.... gewoooon negerenn....
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1139
14-1-2008 23:52

power schreef:

Kan hier wel wat mee, en weet in ieder geval naar welke lichtafels ik moet gaan kijken, komt wel goed ! Denk dat ik toch eens voor de fat frog ga kijken omdat ik het gevoel heb dat ik daar toch wel wat langer mee vooruit kan met groeien enzo,

bedankt voor de info !

www.bigswingband.nl
Heb ik een tip voor je,
neem hem een maand om te testen.
(geldt voor alle desk's)
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
15-1-2008 01:54
Ik weet niet of elke dealer of importeur akkoord gaat met een maand, maar het idee van "zo lang mogelijk" lijkt me duidelijk inderdaad. Pas dan loop je tegen de eigenaardigheden aan.

Verder vind ik de fatfrog in vergelijking met de andere genoemde tafels een beetje gedateerd (niets ten nadele van zero 88, ze zijn immers inmiddels ook met de frog 2 op de proppen gekomen). Verder is de dikke kikker het meest beperkt m.b.t. het aantal fixtures, namelijk 12. (16 voor de licon cx, 32 voor de licon 1x). Voor mij zou de keuze zijn tussen de mogelijkheden van de pilot 3000 of het bedieningsgemak van de Licon. Ik heb niet lang genoeg met de pilot gespeeld om daar over het bedieningsgemak te oordelen en kan derhalve daar nu dus ook geen verstandig woord over zeggen.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
ACStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2007
Laatste: 12-1-2011
Berichten: 95
15-1-2008 07:46
En de dikke kikker word ook al niet meer gemaakt.
Maar de service is nog wel goed.

Mvg
AC
Omdat het kan
NighteyesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 11-4-2008
Berichten: 17
16-1-2008 22:23
Misschien is het ook verstandig om even goed te kijken wie en wanneer er met de tafel gewerkt word. Als de tafel ook voor losse particuliere verhuur is het verstandig dat de tafel ook door niet technici te bedienen is.

Word de tafel gebruikt voor 1 en dezelfde show? In dat geval kun je programeergemak wat minder aandacht geven omdat je dan voor een deel dezelfde progammering kunt gebruiken. Als de show echt iedere keer anders is dan is het weer verstandig om een tafel te nemen waar je snel leuke figuurtjes uit kan krijgen (fatfrog doet dit zeker, andere tafels weet ik niet). Dit ligt natuurlijk ook aan degene die er mee werkt en hoe goed deze de tafel kent of hoe makkelijk de tafel te leren is, en hoeveel programmeertijd je van keer tot keer hebt.
if one million people say a foolish thing, it is still a foolish thing
Black_Light_FrankStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-1-2008
Laatste: 21-2-2008
Berichten: 3
17-1-2008 10:17
Als je een tafel wilt waar je snel direct wijzigingen kunt doorvoeren en die snel door "leken" te leren is, moet je zeker de MA Scancommander niet vergeten. Voor zo'n € 2000,- goede 2de hands te krijgen. Nieuw zo'n €3500,- Ex. (dan wel zonder FC). Je hebt wel een max van 16 (individueel aan te sturen) Fixtures en 32 Par-kanalen, maar een oerdegelijke tafel die je snel leert bedienen !

Frank
Don't shoot me, i'm new here !!
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
17-1-2008 11:49

Black_Light_Frank schreef:

Als je een tafel wilt waar je snel direct wijzigingen kunt doorvoeren en die snel door "leken" te leren is, moet je zeker de MA Scancommander niet vergeten. Voor zo'n € 2000,- goede 2de hands te krijgen. Nieuw zo'n €3500,- Ex. (dan wel zonder FC). Je hebt wel een max van 16 (individueel aan te sturen) Fixtures en 32 Par-kanalen, maar een oerdegelijke tafel die je snel leert bedienen !

Frank
Een keer raden waar die Licon op gebaseerd is wink ;). De licon heeft echter wat meer functies en is voorzien van usb aansuiting e.d. (nope ik heb geen aandelen in JB laugh :D).
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Black_Light_FrankStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-1-2008
Laatste: 21-2-2008
Berichten: 3
17-1-2008 12:22
Daarom hebben wij er nu ook een Licon1X bij gekocht !!

Wat ik zo op de offline editor op de PC zo zie is het idd een goede kopie van de scanco met de nodige uitbreidingen. (Dit wist ik natuurlijk ook wel uit ervaringen van andere gebruikers, had er zelf echter nog niet mee gespeeld)

Sommige zaken hebben ze net iets anders opgelost, Gobo en Goborotation zitten nu onder één preset functie. In onze scancommander gebruik ik wel vaak een memory waarin de gobo's sneller of langzamer gaan draaien, onafhankelijk van de gobo. Dit lukt nu dus niet meer, een gobo preset bevat tevens zijn rotatiesnelheid.

Maar daar leren we ook wel mee leven !!

Frank
Don't shoot me, i'm new here !!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)