Forum > Geluid

American Audio PS-1802

(8 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
DjempireStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2006
Laatste: 13-12-2013
Berichten: 24
15-1-2008 19:19
Hallo,
heeft iemand ervaring met deze speakers?
of weet iemand er meer over, of heb je er ooit een verhaal over gehoord razz :p
Ben erg benieuwd...
laat maar weten wink ;)
Nu gaan we POMPEN met die SUBWOOFER!
DjempireStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2006
Laatste: 13-12-2013
Berichten: 24
17-1-2008 16:11
hier nog de specs, als je aan de hand van de specs iets kan zeggen dan hoor ik het ook graag wink ;)

Specificaties:
- woofer: 2x 18", max 139dB
- frequentie bereik: 30 Hz - 150 Hz
- impedantie: 4 Ohms
- ingangen: SpeakOn4 in- en uitgangen
- vermogen: 900W RMS
- gevoeligheid: 105dB 1w/1m
- inclusief 4 wielen voor transport
- afmetingen: 118 x 59 x 73 cm
- gewicht: 90.00 kg

let me know...
Nu gaan we POMPEN met die SUBWOOFER!
HugoovStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 12-6-2019
Berichten: 385
17-1-2008 16:49
Hij staat niet op de website van adj->audio dus dat is een beetje vreemd.
Ik zie wel dat hij bij meerdere shops wordt aangeboden als "American Audio" maar volgens mij staat er altijd "Sirus" op die kasten en is het de "Sirus PS-1802". shut up :X

Snap dr niks meer van.... razz :p

[EDIT] Sirus PS-1802 staat wel in de shop hier, misschien kan Dré er iets over zeggen?
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show
DjempireStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2006
Laatste: 13-12-2013
Berichten: 24
17-1-2008 17:29
de specs lijken er wel verdacht veel op shocked 8O alleen de r.m.s klopt niet,
op de websit evan american audio staat ie trouwens wel namenlijk hier

Maar dit is toch geen OEM sub shut up :X ???

//edit
ik kijk net is rond op het internet en kom de ps-1801 tegen van sirus, en die verkoopt american audio ook. nu ben ik even door gaan zoeken en in een webshop kwam ik de volgende titel tegen: " SIRUS / ADJ PS-1801" shocked 8O
Zou american audio misschien een onderdeel van sirus (of andersom) zijn shut up :X
Nu gaan we POMPEN met die SUBWOOFER!
Mw3Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2009
Laatste: 17-3-2009
Berichten: 2
19-2-2009 15:17
heeft iemand ervaring met deze speaker,
ik kan deze namenlijk goedkoop overkopen.
er staat bij 900wat rms maar moet ik dat met een korrel
zout nemen of zijn deze kasten hun geld dubbel en dwars waard.
ik wil ze gaan gebruiken voor extra versterking voor mijn bestaande zet.
2xpeavey ul 15 + 2xul 118
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
19-2-2009 18:20
Het zijn gewoon redelijke kasten, niet TEveel van verwachten maar ze gaan best lekker. Eindelijk gehoord, worden onder meer namen verkocht idd =) voor een leuk bedrag 2dehands is het wellicht de gok waard..
Mw3Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2009
Laatste: 17-3-2009
Berichten: 2
19-2-2009 21:32
ik zie dat ze nog steeds nieuw te koop zijn onder de naam van sirus en american audio.
voor de prijs dat ze nieuw kosten kun je niet echt spreken van low-budget, is het niet dat als je ze even te hard hebt staan dat er al rook uit komt? wink ;) maar 2x18" zou best lekker moetten klinken het rendement is allen wat minder denk ik en het gewicht ook. maar ik hoor graag wat jullie ervaring is met deze kast.
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
27-2-2009 11:07
Ik heb recent vier van deze kasten aangekocht ( en kan je vertellen dat ze dus echt groot zijn aangezien er echt maar 4 in mijn Scudo gaan en het dan ook echt vol zit !!)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik eerst terughoudend was aangezien ik gelezen had dat mensen het rendement tegen vonden vallen. Na ze eens beluisterd te hebben(2 stuks)toch besloten tot koop over te gaan. Bij mij speelde zeker de overweging prijs/kwaliteit mee. Ik vind dat je, voor de prijs, zeker acceptabele kwaliteit krijgt.

Ik heb er dus vier van, stuur ze aan met een 2x JB-systems PS-1000 en moet zeggen dat ik laag prettig vind klinken en best voldoende druk vind geven. Mijn verwachting is dat als ik voor zwaardere versterkers zou kiezen het allemaal nog net iets dikker zou klinken aangezien mijn huidige versterkers een klein beetje under-powered zijn voor deze subs ( 2x 1000 Wrms@4 ohm per versterker vs. 900 Wrms@4 ohm per kast ).Maar, zoals gezegd, toch valt het me zeker niet tegen.Mijn verwachting is dan ook dat die 900 watt rms wel klopt.

Over het rendement kan ik je zeggen dat de cijfertjes voor gevoeligheid waarschijnlijk zijn "opgeleukt" en zeker niet de specificatie zullen halen, maar dat het altijd nog zeer acceptabel is. Als ik ze vergelijk met mijn 4x Peavey Hisys 118XT gaan ze aanzienlijk lager en klinkt het geheel drukvoller ( logisch als je 4 stuks 18-inch vergelijkt met totaal 8 stuks 18-inch. Ik heb er nog niet de ervaring mee dat ik je kan zeggen hoe het in verschillende zalen klinkt ( gymzaal, feesttent, buiten etc.)omdat ik dat vergelijk nog niet kan maken aangezien ze, tot nu toe,2x mee op pad zijn geweest.

De afmetingen en het gewicht moet je zeker niet onderschatten (zwaar en groot) dus je moet al een redelijke bus en/of aanhanger hebben en eigelijk met zijn 2-en zijn om het te handelen.
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
11-5-2009 09:26
Even een kleine gebruikers update over deze kasten. Zaterdag ermee op pad geweest, feestje voor 200 man. Ik was al eerder in die zaal geweest en heb gekozen om 2 stuks ( dus niet 4 stuks) PS-1802 mee te nemen en 2 stuks PS-15 als tops (ook van American Audio. De PS-1802 stuurde ik aan met een Master DX-2000 ( 2x 1300 Wrms@4 ohm) via IMG-Stage Line MCX-321/SW. De tops voedde ik met JB-systems PS-1000 via een Behringer DEQ1024. Ik gebruik als mengpaneel Dateq Apollo.

Voor deze zaal ( en de hoeveelheid mensen ) had ik echt een overmaat aan bas en moest, wanneer het harder ging, zelfs de bas aardig terughalen. Naar mijn mening hadden de tops enigszins moeite om de hoeveelheid bas bij te benen, maar met wat EQ-en was dit goed op te vangen. Dit kan komen omdat ik altijd met actieve gestuurde kasten heb gewerkt ( 2" mid en 1" ring radiator) boven mijn subs en dus een beetje "gehoor" verwend ben.

Heb inmiddels wel vertrouwen in de kasten gekregen en weet ook dat ze heus wel meer als de opgegeven 900 Wrms kunnen hebben EN goed doordrukken.

Kanntekening blijft wel dat het grote en zware kasten blijven. Ik weet dat er zeker compactere kasten zijn die dezelfde druk halen, maar dan niet in deze prijsklasse wink ;)#. Dus ook hier geldt; Alle waar naar zijn geld.
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)