Forum > Licht

sgm studio 24 scancontrol manual

(50 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
4-12-2007 22:13
Ik heb onder de registers als eerste de shutter geprogrammeerd, als tweede de speed en vervolgens diverse movements met voorgeprogrammeerde kleuren en gobo's. Voor disco meer dan voldoende. Speciale kleuren, gobo's, kleur+gobo combi's, shuttereffecten, frost e.d. roep ik allemaal via de registers op.

Het lijkt me echter wel handig om ook de kleuren eens onder de registers te patchen. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar als je de colors als "dim" instelt in set-up moet het volgens mij gewoon willen.

Ps: mijn lamp-on functie heb ik niet geprogrammeerd, maar bij gelijktijdig shutter+dimmer ontsteken de lampen van mijn Ypoc's uitstekend.
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
4-12-2007 22:15
Trouwens: de SGM bevalt me uitstekend. Enige nadeel vind ik het toekennen van een bereik aan de movingheads. Als je wel eens met Martin LJ werkt is de SGM zo omslachtig, en bovendien ben je een eeuwigheid bezig voordat het bereik precies zo werkt als jij wilt shocked 8O angry
PieppiepStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2007
Laatste: 4-9-2008
Berichten: 5
7-12-2007 12:02
Wij hebben op de zaak ook een sgm studio 12 staan waar ik nu mee aan het stoeien ben. Er zijn een paar dingen die alleen heel vreemd zijn aan de sgm. Bijv. dat het eigenlijk niet handig is om een chase onder een register schuif te zetten omdat je zodra je chase onder een register schuif zit de snelheid van de chase niet meer kan aanpassen.Verder kun je (naar mijn mening) Beter al je kleuren bewegingen en gobo's onder de register schuiven zetten en je programs's echt alleen gebruiken voor speciale functie's(bijv. Randon strobe )

Gr. Pieppiep
Kun je niet een beetje Jump en Shakira draaien?
Fritz-eventsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2004
Laatste: 6-6-2015
Berichten: 202
8-12-2007 10:07

pieppiep schreef:

Wij hebben op de zaak ook een sgm studio 12 staan waar ik nu mee aan het stoeien ben. Er zijn een paar dingen die alleen heel vreemd zijn aan de sgm. Bijv. dat het eigenlijk niet handig is om een chase onder een register schuif te zetten omdat je zodra je chase onder een register schuif zit de snelheid van de chase niet meer kan aanpassen.Verder kun je (naar mijn mening) Beter al je kleuren bewegingen en gobo's onder de register schuiven zetten en je programs's echt alleen gebruiken voor speciale functie's(bijv. Randon strobe )

Gr. Pieppiep
Oke, maar dan zet je alle kleuren apart? Kleur 1 - Reg 1, Kleur 2 - Reg 2?? Want ik wil dus alle kleuren onder 1 register zetten en dan met mn registerschuif bepalen welke kleur ik pak. Weet je zo of dat dit kan, want dat is me nog niet gelukt.
PieppiepStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2007
Laatste: 4-9-2008
Berichten: 5
9-12-2007 13:20
Zover ik weet uit de handleidingen (Die trouwens erg incompleet zijn) en wat ik zelf heb uitgevonden ,is dit niet mogelijk. Maar zoizo zie ik hier geen enkel voordeel in voor je , Want als je tijdens een live show een kleur moet op gaan zoeken met je schuif ben je lang bezig , en je schiet vaak over de kleur heen waardoor het publiek alle kleuren langs ziet komen.
Kun je niet een beetje Jump en Shakira draaien?
Fritz-eventsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2004
Laatste: 6-6-2015
Berichten: 202
9-12-2007 16:33

pieppiep schreef:

Zover ik weet uit de handleidingen (Die trouwens erg incompleet zijn) en wat ik zelf heb uitgevonden ,is dit niet mogelijk. Maar zoizo zie ik hier geen enkel voordeel in voor je , Want als je tijdens een live show een kleur moet op gaan zoeken met je schuif ben je lang bezig , en je schiet vaak over de kleur heen waardoor het publiek alle kleuren langs ziet komen.
Ja daar zit wel wat in ja. Trouwens allemaal al bedankt voor de reacties, ben op vrije dagen druk aant spelen ermee :) Nou kwam ik een ander probleem tegen:

In Prog 3 zet ik bijvoorbeeld al mijn gobo's verdeeld over de scenes, in Prog 4 zet ik de kleuren. Als ik nu een gobo pak en snel een kleurtje eraan wil toevoegen, ga ik dus naar Prog 4 en pak ik een kleur. De gobo verdwijnt dan. Volgens de NL-handleiding die ik heb, moet ik die scenes uit die programma's ook kunnen combineren, maar hoe?
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
12-12-2007 08:58
Goede vraag. Voor zover ik weet:
Wanneer je je register afspeelt kun je deze overrulen met de Prog's. Het lijkt me echter niet mogelijk zowel een gobo van Prog3 en kleur van Prog4 gelijktijdig te overrulen. Dan kiest de SGM inderdaad de laatste overrule (dus die van prog4). Wat ik dan doe ik in Prog5 combi keuzes programmeren: dus kleur en gobo gecombineerd. Ik heb bijvoorbeeld onder scene 1 dan kleur geel en gobo 1, en onder scene 2 kleur geel en gobo 2. Onder scene 3 kleur groen en gobo 3; scene 4 kleur groen gobo 4, etc. Beetje mee spelen dus.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 2389
12-12-2007 12:06
Afhankelijk van wat voor een feestje het is en hoeveel tijd ik heb om te programmeren wil ik gobo's nog wel eens gewoon manueel oppakken van de fixtures. enkele gobo chases prop ik meestal weg onder de registers.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
RamsesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-6-2010
Laatste: 11-6-2010
Berichten: 1
11-6-2010 21:22
hallo,

ik heb sinds kort ook een studio scan control 12
volgens de hand leiding kun je bij het scan gedeelte in
programma 1 bv de shapes zetten
programma 2 bv de gobo's
programma 3 bv de kleuren en de kleurwisselingen etc.

zo gezegd zo gedaan
nu krijg ik ze niet gecombineerd
als ik programma 1 sene 1 start (bv circel ) en drukop programma 2 sene 1 (open)
dan valt de beging stil en krijg je het open gobo

volgens de handleiding moet het kunnen

maarja., heeft iemand hier evaring mee ?

mvg ramses
't moet niet hard gaan maar 't moet goed klinken
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 2389
12-6-2010 15:30
transparant programmeren kan alleen onder de registers, je moet dan dus programma's naar een register wegschrijven. Ik heb meestal bewegingen, shuttercases e.d. onder de registers, kleuren onder de programma knoppen (op "pauze" zetten) en gobo's, prisma's e.d. pak ik gewoon met de fader door de fixtures te selecteren..
It's time to play the music, It's time to light the lights..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)