Forum > Geluid

Probleem met mackie srm 450

(52 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
DriveinteamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2004
Laatste: 16-5-2016
Berichten: 281
21-11-2007 18:46
Nee het zijn zeker leuke speakers als het hard moet en niet te veel mag kosten. En uiteraard niet te gedetailieerd, En wat bij luc veel voorkwam is dat de speakers opgeblazen waren. Al denk ik niet dat hij dit veel zelf schuld is geweest maar eerder de iets te enthousiaste klanten. Maar al met al het zijn geen verkeerde speakers maar er is leukers te krijgen in dat prijssegment.

@MG: Overigens wat betreft uitval, Dit heb ik eigenlijk pas een keer voorbij zien komen en dat was toen de speaker in monitorstand gebruikt werd.
Dj TimCStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2005
Laatste: 10-3-2015
Berichten: 108
21-11-2007 19:02
ik ben er tot nu toe nog geen 1 keer bij geweest waarbij zelf een speaker werd kapot gespeeld als kwamen ze idd van te enthousiaste klanten terug.... maar nog voor de meesten partijen heb je aan mackie genoeg mocht je grotere dingen gaan doen of veel live werk kun je nog altijd naar Audience Delight kijken daar heb ik ook veel goeie ervaringen mee.
DriveinteamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2004
Laatste: 16-5-2016
Berichten: 281
21-11-2007 19:13
Ja wij hebben toen ook voor de keuze Mackie/Lem/HK-Audio/Rcf gestaan. En voor ons is het uiteindelijk HK-Audio geworden en dan wel de Actor DX. Omdat wij dat toen het mooiste vonden klinken.
Dj TimCStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2005
Laatste: 10-3-2015
Berichten: 108
21-11-2007 19:28
Laast was er bij ons ook de keuze om over te stappen op RCF maar na een uitgebreide vergelijking hebben we toch weer voor mackie gekozen ...RCF klonk wel wat neutraler minder agressief op het hoog, maar gaat een stuk minder hard dan mackie.
Das eigelijk het iedeale van de srm 450 er komt een bak geluid uit voor zoon klein kastje.
en er is best een leuk geluidje uit te halen na wat spelen met de soundprocessor zodat ie minder agressief klinkt

Daarnaast is het nodige AD erbij gekomen
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
21-11-2007 20:37

Dj TimC schreef:

Laast was er bij ons ook de keuze om over te stappen op RCF maar na een uitgebreide vergelijking hebben we toch weer voor mackie gekozen ...
Ja, en de Albert Heijn smaakt lekkerder dan de Super de Boer.

shut up :X Ik kan hier namelijk toch echt een leuk lijstje met RCF-speakers opdreunen die stuk voor stuk met gemak de vloer aanvegen met jouw Mackie kastjes.
Light Image
DriveinteamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2004
Laatste: 16-5-2016
Berichten: 281
21-11-2007 23:19
Dat is ook zo, Maar voor de prijs geven de Mackies toch echt wel het meeste geluid voor het geld. Ookal klinkt het dan niet zo heel lekker maar hard is het wel, En nog niet echt duur ook. En daarbij komt ook nog dat geluid nogal persoonlijk is de een vind JBL totaal niet klinken en de ander is er helemaal kapot van. Dus vind eigenlijk de opmerking over rcf een beetje raar. De mackies zullen zeker ook harder gaan dan onze actor dx systemen alleen WIJ vonden de actor toch beter klinken. Zo vind Tim de Mackies beter klinken. Zijn goed recht toch ?
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
21-11-2007 23:24

driveinteam schreef:

Dat is ook zo, Maar voor de prijs geven de Mackies toch echt wel het meeste geluid voor het geld. Ookal klinkt het dan niet zo heel lekker maar hard is het wel, En nog niet echt duur ook. En daarbij komt ook nog dat geluid nogal persoonlijk is de een vind JBL totaal niet klinken en de ander is er helemaal kapot van. Dus vind eigenlijk de opmerking over rcf een beetje raar. De mackies zullen zeker ook harder gaan dan onze actor dx systemen alleen WIJ vonden de actor toch beter klinken. Zo vind Tim de Mackies beter klinken. Zijn goed recht toch ?
Je snapt m'n punt niet. Ooit het product-gamma van RCF bekeken? Juist. Dat bestaat niet uit 1 luidspreker. Vergelijken van een speaker met een totaalmerk als RCF is nutteloos.
Light Image
DriveinteamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2004
Laatste: 16-5-2016
Berichten: 281
21-11-2007 23:28
Ja zo had ik het inderdaad nog niet bekeken. Excusses, alleen bedoelde ik ieder van de genoemde merken heeft zijn eigen klank, en zijn eigen voor en nadelen. Maar wat betreft mackie het gaat hard maar klinkt niet echt naar mijn idee. Maar in ieder geval zo heel veel problemen met mackie ben ik nog niet tegengekomen op de standaard defecte hoog drivers na maar dit heeft denk ik ieder merk wel als een set compleet over de zeik gejaagd wordt.
Dj TimCStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2005
Laatste: 10-3-2015
Berichten: 108
22-11-2007 19:49
ja jeroen heeft gelijk ik was er idd vergeten het type bij te zetten. ashamed :$
Ik bedoel echter een vergelijkbare kast kwa prijs / soort speakers 12 " / 1.75 inch
we hebben de art 322a en de art 312a naast de srm 450 gehad.
en toen zijn we tot deze conclusie gekomen.
We hebben de srm 450 eigelijk omdat ie super loopt in de verhuur.
Bij de meeste mensen die er geen verstand van hebben en iets komen huren gaat het erom dat het hard gaat.
Mocht je nou live optredens of proff artiesten / Dj's ( hiermee duid ik op mensen die er toch wat verstand van hebben dan gaat er natuurlijk geen mackie heen maar Audience Delight

... ik wil alleen zeggen dat mackie geen verkeerde speakers heeft kwa swa 1801 / 1501 / srm 450.... want ze presteren voor het geld goed en komt een bak geluid uit. zijn toch redelijk betrouwbaar. en zijn ideaal voor de verhuur aan gewone mensen die af en toe eens draaien of zelf geluid willen doen op hun verjaardag ofzo

Maar iedereen heeft zn eige smaak de een heeft graag een broodje kroket en de ander graag een friet zuurvlees. daarom mocht je twijfelen tussen LEM - MACKIE - HK enz dan kun je het beste zelf ff gaan luisten

driveinteam schreef:

maar dit heeft denk ik ieder merk wel als een set compleet over de zeik gejaagd wordt.
Het is net als een auto trap je hem met een koude motor door tot 6000 touren dar gaat 1 keer goed misschien 2 keer maar als je het vaker doet vliegt ie je ook om de oren. zo is het met elke speaker precies hetzelfde jaag je m over de zeik ... dat gaat even goed maar na een tijdje vliegt ie je ook om de oren.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-6-2024
Berichten: 13459
23-11-2007 09:44

Dj TimC schreef:

Het is net als een auto trap je hem met een koude motor door tot 6000 touren dar gaat 1 keer goed misschien 2 keer maar als je het vaker doet vliegt ie je ook om de oren.
Mijn RX-8 stelde gewoon z'n toerenlimiter bij afhankelijk van de motortemperatuur. En zo zie ik het ook een beetje bij speakers. Het is technisch mogelijk een speaker "fool proof" te maken qua aansturing. De implementatie daarvan wordt door het ene merk beter gedaan dan door het andere merk.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)