Forum > PC related Forum

Makkelijk lichtprogramma.

(18 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
26-8-2007 16:05
Hoe heb je de lampen erin gezet?

Je moet eerst sunlite openen, en niet eerst de 3d view en dan via objecten de fixtures erin zetten. Die werken niet, nee.

Open sunlite en voeg daar eerst de fixtures toe die je wilt hebben. Open dan pas de 3dview en ga ermee aan de slag. Dan heb je EN je fixtures in sunlite, EN je fixtures in de 3d view.
LJ DaAnStandaard Lid
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
26-8-2007 17:06
Jup, guess what, ik heb alle objecten en fictures in 3d easyvieuwer erin gezet.
Nja okee, niks anders aan te doen...
Ik ga weer opnieuw beginnen :)
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
LJ DaAnStandaard Lid
29-8-2007 15:37
Ik snap NIET hoe ik lampen aan de praat krijg ik EasyViewer.
In freestyler heb je een 3d knop, dan start easyview zich op, maar ik krijg dan een leeg 'poduim'... en als ik spullen in 3d zet, DAN kan ik ze weerniet bedienen met freestyler of Sunlite suite

In Sunlite Suite is er wel een 3d knop, maar daar kan ik (nog?) niet op klikken....

Iemand een idee wat ik fout doe?
MobileShowtechniekStandaard Lid
Sinds: 29-8-2007
Laatste: 1-4-2010
30-8-2007 17:41
Zoals je zelf al zegt:

Gewoon simpel, een rond trusje van 4 meter doorsnede, 4 MX-4's, 4 T-barren, en een spiegelbol met een paar puntspotjes.

Dan kun je net zo goed ook een makkelijk programma gebruiken om er een leuk opzetje van te maken. Om nu gelijk in WYSIWYG een hele opzet te maken vind ik weer iets teveel van het goede. Try Dashlight / Sunlite / Sweetlight / Freestyler / GLP LCS-3000 Basic. Met Dashlight & Sunlite kun je leuke simpele showtjes maken, met niet al te veel moeite en kennis ervan.
Because Light Matters
LJ DaAnStandaard Lid
16-11-2007 14:10
Ik had nog een vraagje;
Ik wil via 2532 Direct Access, een aantal movements, kleuren, shutterstanden (open, dicht, omstebeurt open, 60% strobo) en gobo's programmeren, zodat ik deze kan combineren.
Maar het lukt mij niet om kleuren/gobo's en shutterstanden apart te programeren?!
Ik doe dus iets fout,
Iemand die mij hiermee kan helpen?! ik heb al wel verschillende dingen geprobeerd, maar telkens als bv een kleur heb geprogrammeerd, en ik een movement heb lopen, en ik op die kleur druk, stopt de movement en komt alleen die kleur daar.
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
17-11-2007 13:39
Ik veronderstel dat we het nu over Martin Lightjockey hebben?

- Je maakt eerst een sequence (seq), hierin programmeer bv je een shutter chase.
Deze sla je op.
- Je opent het cue venster en je sleept deze op de juiste plaats (bv onder cue 1)
Deze sla je ook op (controleer hierbij of "Save as Transparent Cue" is aangevinkt)
- Je maakt een nieuwe seq. Hierin programmeer je nu bv je bewegingen, en je slaat deze op.
- Je zet deze ook in het cue venster, maar bv op plaats 2. Niet op positie 1, want deze is nu voorbehouden voor alles wat met de shutter te maken heeft (aangezien je in het begin de shutter chase op 1 gezet hebt. Doe je dit wel zal de shutter chase worden overschreven en kan je die 2 niet tegelijk afspelen). Deze cue sla je eveneens op

Als je nu de cue list opent en je klikt op je 2 transparante cues zullen deze in de cue list komen te staan.
Nu kan je bv meerdere shutter chases programmeren die je allemaal op cue 1 zet. Wanneer je dan een nieuwe aan klikt wordt de oude overschreven. Ook kleuren en gobo's kunnen op deze manier geprogrammeerd worden, maar deze schrijf je dan bv weg onder cue 3 en 4.

Zie ook handleiding p50-65 (te vinden op de Martin support website)
exit night into LIGHT
MitchelStandaard Lid
Sinds: 6-9-2003
Laatste: 22-7-2010
19-11-2007 00:06
Daarbij moet je wel opletten dat als je een gobo programeert je niet de shutter open zet.
En dat geld ook bij de rest, anders kiez je bijvoorbeeld eerst strobe met shutter en dan de kleur geel maar daar stond de shutter open en dan heb je geen strobe meer....

De handleiding moet je gewoon even doorspitten je kunt ook de search of index hiervan gebruiken.
Dan vind je overal wel een antwoord op wink ;)
sucses
Waar een wil is, is een weg.
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
19-11-2007 19:45
Uiteraard, je moet in je Seq. elke parameter apart programmeren (dus in een aparte Seq. stoppen).
Het is dus ook handig om zo een shutter open en shutter closed te programmeren.

In je Cue kan je indien gewenst wel meerdere dingen combineren, experimenteer er maar op los.
exit night into LIGHT
JurrieStandaard Lid
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
20-11-2007 21:12
Erg belangrijk is dus wel dat je transparante que's gebruikt. Hier is volgens mij al wel een hoop over geschreven (en lees anders eens de help file). Dit is zo'n beetje de basis van LJ...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)