Forum > Off-Zone

Qlimax 2007

(69 reacties. Pagina 1 van 7)
Moderator(s): Dré
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
20-11-2007 14:38
Zijn er hier op het forum nog mensen naar Qlimax 2007 geweest afgelopen zaterdagnacht in het Gelredome in Arnhem?

Het eerste wat mij eigenlijk opviel bij binnekomst was dat er voor het eerst geen moving heads meer hingen aan het dak maar "gewone" scanners.
Verder hingen er nog een stuk of 7 moving heads in de zaal die het formaat hadden van een koelkast razz :p Zat een soort van luxaflex voor om te dimmen en de bundel was erg strak.
En ik had nog nooit zoveel Atomics aan 1 wand zien hangen als afgelopen zaterdag. De lasershow viel naar mijn idee wel weer een beetje tegen. En wat er ook erg gaaf uitzag waren de bewegende video schermen welke aan de achter kant led balken hadden met parren in een kruisvorm.

En voor de mensen die er niet waren een paar foto's:
Scanners en de stralen van de enorme moving heads
Grote moving heads
Lasers
Achterkant video scherm

En een paar filmpjes van youtube (niet door mijzelf gemaakt):
En nog een filmpje
En nog eentje waar de atomics wel goed in uitkomen
ps. Let niet op geluidskwaliteit.

Al met al was het een mooie show met goed geluid. Tot 100 meter nog volbare bass in de broekspijpen. Volgens mij was dit ook de eerste keer dat er 2 extra line arrays op de tribunes waren gericht.

Misschien dat er hier op het forum mensen zijn die wat meer kunnen vertellen over de gebruikte licht en geluidsapparatuur? Vind het altijd wel leuk omt weten namelijk.
Cyberlights in the house :D
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
20-11-2007 14:54
Zal aan collega die daar licht tikte even fixture-overzicht vragen.
Light Image
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 22-4-2024
Berichten: 506
20-11-2007 14:56
Wij stonden ter hoogte van de video jockey's. Net onder de 2de arry. Maar wat was het geluid daar klote zeg. totaal geen bas, die was niet eens meer te horen, laat staan te voelen. Een hele dikke minpunt, want vorig jaar was het wel goed op die plek.

Daardoor kwam 1 van mijn favorieten nummers (builder - her voice) niet echt uit de verf.

De DJ's waren ook niet echt alles, Geen enkele plaat gehoord van noisecontrollers, welke enorm populair zijn de laatste tijd. Wel was het tempo beter dan vorige jaar. want dat ging bij de latere dj's wel erg hard, Pitch + 10 enzo, daar houd ik niet van, dat was dit jaar wel beter.

Licht was zalig! Laser show was wel oké had van mij wel weer wat van de zijkant gemogen (zoals vorig jaar), meer op spiegelbollen richten (die er genoeg hingen). Ook waren er sterkere MH's dan vorig jaar, dat was het eerste wat mij opviel.

Ik hoorde via via dat JeroenVDV ook aanwezig zou zijn? Maar heb hem niet gezien.
wat een onzin in dit vak
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
20-11-2007 14:59

calipso schreef:

Ik hoorde via via dat JeroenVDV ook aanwezig zou zijn? Maar heb hem niet gezien.
Nee, LED zou op dit event meegepakt worden op de media-servers, dus ik hoefde er niet heen voor Canvix/VisualDMX-operating. Helaas, want zo te zien is er helemaal 3x niks bijzonders met de LED gedaan (gewoon in kleurtjes knipperen) terwijl je met de Powersticks zoveel leuke dingen kunt doen.
Light Image
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 22-4-2024
Berichten: 506
20-11-2007 15:01

JeroenVDV schreef:

calipso schreef:

Ik hoorde via via dat JeroenVDV ook aanwezig zou zijn? Maar heb hem niet gezien.
Nee, LED zou op dit event meegepakt worden op de media-servers, dus ik hoefde er niet heen voor Canvix/VisualDMX-operating. Helaas, want zo te zien is er helemaal 3x niks bijzonders met de LED gedaan (gewoon in kleurtjes knipperen) terwijl je met de Powersticks zoveel leuke dingen kunt doen.
Idd!!

Nu je het zegt, het is niet meer geweest dan aan/uit en gedimt heb ik ook nog gezien. Maar verder? Combinaties etc? Die waren er inderdaad niet te vinden sad :(
wat een onzin in dit vak
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
20-11-2007 15:08

calipso schreef:

Nu je het zegt, het is niet meer geweest dan aan/uit en gedimt heb ik ook nog gezien. Maar verder? Combinaties etc? Die waren er inderdaad niet te vinden sad :(
Terwijl van die Powersticks alle LED's afzonderlijk aangestuurd kunnen worden.. Doodzonde als je 't mij vraagt (aangezien het in een waanzinnig mooie matrix-opstelling hing). Zelfs als ze slechts per Powerstick aangestuurd konden worden had er nog iets moois mee gedaan kunnen worden.
Light Image
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
20-11-2007 19:30
Zoals elk jaar eerst klussen, en dan door naar Qlimax. Op zich leuk feestje, maar de details vielen ons dit jaar ook tegen. Redelijk dezelfde deco als verleden jaar, jammer dat er weinig met de gezichten aan zijkanten podia werd gedaan. De lichtshow vanaf het podium was verder wel erg OK, in de zaal was het redelijk basic.
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
21-11-2007 08:53
Heb dat nummer (Builder - Her Voice) zeker wel goed meegekregen! Ik zat op de tribune en en voelde de bas duidelijk. Heb later ook op de zijtribune's gezeten, waar het geluid ook erg lekker klonk. Het uurtje voordat Neophyte draaide heb ik vooraan voor de sub's gestaan, daar was de bas gewoon HEERLIJK! Precies goed, niet vervelend hard, maar ook weer niet zo "zachtjes" als op Sensation. Verder heb ik eigenlijk geen plek in de zaal kunnen ontdekken waar de bas echt zwak was... Licht kon idd wel net iets gedetaileerder, maar ik had er zeker niets over te klagen! Heb me onwijs vermaakt, vond het echt een topavond, zo mogen er van mij meer zijn!
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 22-4-2024
Berichten: 506
21-11-2007 13:13
Bij ons was het toch echt zo,

We hadden ook eigenlijk ergens anders naartoe moeten lopen.. Maarja, daar was het kwa drukte nog een beetje te doen wink ;)
wat een onzin in dit vak
KupStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2007
Laatste: 11-11-2015
Berichten: 10
21-11-2007 23:53

DJ Delay schreef:

Heb dat nummer (Builder - Her Voice) zeker wel goed meegekregen! Ik zat op de tribune en en voelde de bas duidelijk. Heb later ook op de zijtribune's gezeten, waar het geluid ook erg lekker klonk. Het uurtje voordat Neophyte draaide heb ik vooraan voor de sub's gestaan, daar was de bas gewoon HEERLIJK! Precies goed, niet vervelend hard, maar ook weer niet zo "zachtjes" als op Sensation.
Labhorns _0_

Terug naar forum Reageer (zonder quote)