Forum > Geluid

Het Denon DND4500-topic

(102 reacties. Pagina 9 van 11)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 13458
31-10-2007 15:08
Even dit topic gebruiken.

Ik heb een klant die de volgende klacht heeft over de DN-D4500.

1. Zet een cue point in een nummer. Druk nu op play. De speler gaat spelen vanaf het ingestelde cue point.
2. Scroll nu tijdens het spelen door het nummer met de buitenste ring van de jog op de DN-D4500. De speler gaat nu spoelen in het nummer.
3. Laat nu de ring los en de speler gaat weer verder spelen vanaf het punt waar je de ring losgelaten hebt.
4. Druk nu op cue. In plaats van dat de speler teruggaat naar jouw cue punt gaat de speler terug naar het punt waarop je de ring van de jog losgelaten hebt (de speler heeft daar dus spontaan een nieuw cue point gezet).

Volgens de importeur is dit een standaard gedrag van Denon spelers. Best vreemd, in de handleiding wordt het volgens mij namelijk NIET genoemd in het gedeelte waar uitgelegd wordt hoe cue'en werkt.

Mijn klant heeft ca. 2 maanden geleden een bugreport ingediend bij de importeur. Deze heeft het mailtje (volgens mij zonder de inhoud te lezen) naar mij doorgestuurd. Ik kon niet veel meer doen dan kijken wat een nieuwe DN-D4500 deed (aangezien ik niet de firmware schrijf die in deze spelers gebruikt wordt vraag ik me zelfs af of het wel zo logisch was van de importeur om dit mailtje direct naar mij door te sturen). Deze nieuwe DN-D4500 toonde precies hetzelfde gedrag (een gedrag dat in mijn ogen en in de ogen van mijn klant niet logisch is EN ook niet strookt met de uitleg in de handleiding).

Ik heb daarna, ca. 1,5 maand geleden, een bugreport ingediend bij de importeur. Die heeft het mailtje wel ontvangen maar daar NIET op gereageerd. Vorige week heb ik wederom een bugreport ingediend, met de melding dat dit de 2e keer was dat ik dit indiende. Daarna werd ik teruggebeld met de vraag wat ik bedoelde (en echt, mijn tekst was zo helder als het maar kan...). Dus wederom het verhaal uitgelegd aan de telefoon met als uitkomst "we komen erop terug".

Ook dat is niet gebeurd. Vandaag dus maar weer gemaild wat de status was. Krijg ik zojuist een telefoontje van de importeur dat het gedrag van de speler heel normaal is en dat alle Denon spelers dit gedrag vertonen.

Dan nu concreet mijn vraag: Is er iemand die toevallig een DN-D4000, DN-1800, DN-2100F, DN-2600F of andere Denon speler heeft die een zelfde soort jog heeft (jog met daaromheen een ring) als de DN-D4500? En zo ja, heeft die speler ook de gewoonte om zelfstandig een cuepunt te zetten nadat je tijdens het afspelen (belangrijk dat je het test tijdens het afspelen en niet tijdens cue of stutter play) door een nummer hebt gespoeld?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TvNStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2005
Laatste: 14-11-2011
Berichten: 5
31-10-2007 17:21
Mijn DN-S3500 heeft niet hetzelfde probleem, maar het komt wel in de buurt. Eerst zet ik een cue-punt, als ik dan met de search-buttons doorspoel in het nummer en ik laat de knop weer los stelt de speler het punt waar ik de knop los laat ook automatisch in als cue punt. Ik moet dus elke keer als ik in een nummer de search-buttons heb gebruikt previous track selecteren om weer bij het begin uit te komen. Nu is het cue-punt meestal de eerste beat dus dan ben ik gelijk klaar, maar als ik ergens anders het cue-punt heb ingesteld is dit natuurlijk knap irritant omdat ik opnieuw mijn cue-punt moet gaan zetten. Als noodoplossing sla ik dan in zo'n geval het cue-punt op onder een hot start zodat ik hem in ieder geval niet gelijk kwijt ben. Ik snap ook niet helemaal waarom hiervoor gekozen is.
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
31-10-2007 21:33
4. Druk nu op cue. In plaats van dat de speler teruggaat naar jouw cue punt gaat de speler terug naar het punt waarop je de ring van de jog losgelaten hebt (de speler heeft daar dus spontaan een nieuw cue point gezet).
Ik heb 2600's en die doen dat precies hetzelfde.
Ben niet anders gewend, je hebt door te spoelen immers een nw cuepunt gemaakt.
Hotstarts zjn dan de oplossing.
Of dat bij andere spelers van Denon anders is weet ik niet, maar 1800, 2100, 4000 en 2600 hebben dit volgens mij allemaal.
Alles komt goed....
Dj sjoerdStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2005
Laatste: 18-7-2021
Berichten: 287
31-10-2007 21:37
ik zal aankomende week ook even kijken of dit met de denon 1800f ook gebeurd. (ja dit is een redelijk oud beestje)
tja wat zou ik hier nou neerzetten
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 4-4-2024
Berichten: 455
31-10-2007 21:39
Ik meen mij dit, in mijn ogen inderdaad erg irritante en volslagen onlogische, gedrag ook te herinneren van (oudere) Denons die ik ooit gebruikt heb.
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
XplodStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-3-2005
Laatste: 10-2-2014
Berichten: 210
31-10-2007 23:58
Ook bij de S1000 is dit zo meen ik (morgen voor de zekerheid nog eens kijken, maar ben voor 99% zeker... wink ;) )

Is inderdaad érg irritant, meer went wel na ene tijdje. En zoals al gezegd: hotstarts zijn inderdaad de oplossing.

Mvg
Goed bedoelde rotzooi is ook rotzooi...
ZuurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2004
Laatste: 5-11-2011
Berichten: 36
1-11-2007 00:06

TvN schreef:

Mijn DN-S3500 heeft niet hetzelfde probleem, maar het komt wel in de buurt. Eerst zet ik een cue-punt, als ik dan met de search-buttons doorspoel in het nummer en ik laat de knop weer los stelt de speler het punt waar ik de knop los laat ook automatisch in als cue punt. ........
Dit klopt gedeeltelijk. Dit doet de S3500 alleen in de 'Denon Cue mode'. Wanneer hij op 'other' (pioneer methode) ingesteld staat gebeurd dit niet en blijft het Cue point wat jezelf hebt ingesteld bewaard.
Ecler Nuo 5, 2x Denon DN-SC2000, Denon DN-S3500, 2x SynQ XTRM-1, Traktor Scratch Pro, Technics RP-DH1200
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 1370
2-11-2007 00:01
Nou vond ik de Denon cue methode altijd al hopeloos irritant, en vergissingen in de hand werkend... Maar dit slaat alles. Waarom zou iemand in hemelsnaam zijn cue-punt in willen stellen op het moment dat je searched in een nummer.

Vreemd.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
2-11-2007 01:13
Met de Denon cue-methode an sich is niks mis. Zoals ik al een paar keer heb gepost is daar best over nagedacht en heeft het voordelen ten opzichte van de Pioneer methode. Dat de speler een cue-punt aanmaakt op ieder moment dat je stopt met zoeken hoort natuurlijk niet binnen dit systeem, ook al is het met een vrije hotstart makkelijk op te lossen.

Overigens zou ik niet weten welke spelers er last van hebben. Als het door mij gewenste cue-punt niet gelijk is aan het autocue-punt ga ik zoeken. Heb ik de juiste plek gevonden dan druk ik op play om het nieuwe punt te testen en is het cue-punt automatisch gezet. Lukt dat niet (is het toch geen geschikt punt of is de tijd bijna op) dan ga ik terug naar het auto-cue punt. No problemo dus. Maar nogmaals: de machine hoort geen cue-punt aan te maken op het moment dat je stopt met zoeken.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
MrmarcellosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-5-2005
Laatste: 10-3-2011
Berichten: 39
9-11-2007 08:31
Zit te denken om deze te kopen maar na het lezen van dit topic twijfel ik toch.
Lijkt me erg wennen aan het cue-en
"Excessivemix radioshow now available on 7 streams"

Terug naar forum Reageer (zonder quote)