Forum > Licht

Rookmachine / Hazer in combinatie met brandmelders/rookmelders

(27 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
Mick-XStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2005
Laatste: 16-7-2008
Berichten: 34
26-10-2007 00:38
Hoi,

Ik ben opzoek naar een rookmachine of hazer die wat een dunne laag (onzichtbaar?) rook kan produceren in een zaal waar rookmelders hangen. Het is geen optie de rookmelders uit te zetten i.v.m. brandveiligheid en voorschriften van de brandweer.
Is er een rookmachine of hazer die wat een dunne laag rook kan produceren die er dus voor zorgt dat geen brandalarm afgaat?
Het is namelijk de bedoelling dat de stralen van de effect lampen redelijk zichtbaar zijn.
Het hoeft geen dichte rook te zijn, maar meer een lichte nevel of mist waardoor je de stralen toch wel ziet schijnen.

Iemand een idee?

Erg bedankt alvast!
SkevdudeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-6-2004
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 138
26-10-2007 07:41

Mick-X schreef:

Hoi,

(onzichtbaar?) rook

[knip]
Heb je zoveel aan als de rook onzichbaar is hè wink ;)

Maar heb je al eens gezocht, er staan genoeg topics over brandmelders en rookmelders in combinatie met rookmachines. In het algemeen komt het er op neer dat het GEEN goed idee is.
Dré: "Neem nooit zo maar wat aan, tenzij het om een fooi gaat!" || Geef eens een ander woord voor synoniem...
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
26-10-2007 11:00
Klopt, is al genoeg over geschreven. Het ligt er totaal aan welke soort brandmelders je hebt...
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
Mick-XStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2005
Laatste: 16-7-2008
Berichten: 34
27-10-2007 02:51
Ja ik heb nog wat gezocht hier en heb het een en ander nog gevonden.
Onzichtbare rook is ook een beetje verkeerd neergezet, ik bedoelde meer rook die wat niet als een geheel opvalt (als een dikke wolk) maar weer een mist/nevel.
Bassie RassieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2006
Laatste: 21-3-2016
Berichten: 189
27-10-2007 11:00
Zijn het echt rookmelders of zijn het hitte melders ? of is het een combinatie ?
Freelancer in de noordelijke provincies
Mick-XStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2005
Laatste: 16-7-2008
Berichten: 34
28-10-2007 20:05
Rookmelders, geen hittemelders.
JopEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 5-6-2009
Berichten: 234
28-10-2007 21:20
een goeie oilcracker (is wel heel duur) geeft hele kleine deeltjes, echter je zult van te voren moeten proberen hoeveel rook je maken.
MB Audio systems
StinosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2010
Laatste: 10-5-2016
Berichten: 234
24-3-2010 18:14
Hallo Allemaal.
In ons jongerencentrum / discotheek hebben wij afgelopen disco het pand moeten ontruimen doordat het brandallarm af ging.
Het brand allarm ging er zacht (het geluid van de speakers hoort automatisch uitgeschakeld te worden, ook dit gebeurde niet.)
Het pand was gecheckt en nergens een spoor van brandrook o.i.d.
Vanochtend is er een man langsgeweest om het te checken (de punten die het niet deden) en vanaf nu is er de volgende afspraak gemaakt:

- Vanmorgen is er een man geweest die de alarmcentrale hier in het
gebouw heeft gecheckt en we mogen helaas geen rookmachine meer
gebruiken ivm het brandalarm.

Vorrige disco hadden we niet onze standaard rookmachine van daar gebruikt. maar 2 andere (Martin Magnum) als ik het goed heb.
Hier is niets mee afgegaan terwijl de zaal wel `wat rook zat.
Waarschijnlijk bevat onze eigen rookmachine te dikke vloeistof.
Ik vind het een beetje onzin om het nu te gaan verbieden terwijl we gewoon aanpassingen kunnen doen om het wel te voorkomen.
Graag jullie meningen.

Groeten Stijn
TLS-Productions
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
24-3-2010 18:34
Tja, op onze school hebben wij hetzelfde probleem (ook met haze).
Wat wij nu doen is eigenlijk verboden, maar wij plaatsen een maatkapje om de melders heen die in de ruimte hangen waar rook gebruikt wordt. waardoor deze de lucht niet meer kunnen 'lezen'.

Verbieden vind ik altijd zo'n oonzin.. Het zijn altijd de mensen die niet weten wat de rook doet met een feest, die het gebruik ervan verbieden sad :(
SjoerdiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-2-2008
Laatste: 16-8-2018
Berichten: 176
24-3-2010 21:22

roystraver schreef:

Tja, op onze school hebben wij hetzelfde probleem (ook met haze).
Wat wij nu doen is eigenlijk verboden, maar wij plaatsen een maatkapje om de melders heen die in de ruimte hangen waar rook gebruikt wordt. waardoor deze de lucht niet meer kunnen 'lezen'.

Verbieden vind ik altijd zo'n oonzin.. Het zijn altijd de mensen die niet weten wat de rook doet met een feest, die het gebruik ervan verbieden sad :(
Totdat het fout gaat en niemand merkt dat er brand is .... ( denk aan de gevolgen )
Verzekering zal dan waarschijnlijk niets meer betalen. shut up :X
HES Hog IPC

Terug naar forum Reageer (zonder quote)