Forum > Licht

"Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90.

(3681 reacties. Pagina 117 van 369)
Moderator(s): Dré
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
3-10-2007 15:45
2 x bewerkt. Laatst door Webbie op 3-10-2007 19:55
Hallo,

Op Marktplaats met o.a. een AstroDisco (zwenker).

EDIT: AstroDisco is géén AstroDisco III, maar de zwenkversie (maakte Victor mij op attent), tekst van de link aangepast.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
3-10-2007 16:25
dat is een goudzoeker...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
3-10-2007 16:52
Die Astrodisco is de zwenkversie. De tweede motor draait het geheel niet helemaal rond maar zwenkt hem heen en weer (als een overmaatse zwenkspot). Toch een ander (wat minder) effect als een echte Astrodisco III.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
3-10-2007 16:57
Hallo Victor,

Victor schreef:

Die Astrodisco is de zwenkversie. De tweede motor draait het geheel niet helemaal rond maar zwenkt hem heen en weer (als een overmaatse zwenkspot). Toch een ander (wat minder) effect als een echte Astrodisco III.
Wist niet dat die bestonden.

Ik zie het nu, hij heeft de sleepcontacten-rij niet.
Heeft hij dus ook niet nodig zo.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
BobWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 8-8-2014
Berichten: 490
3-10-2007 17:39

Webbie schreef:

Zou je nog even foto's kunnen maken van de motor van jouw andere Galaxy?
Dan weet ik een beetje naar wat voor model ik moet gaan zoeken en hoe hij op de as van de bol zit gemonteerd.
Doe ik, moet vanavond werken dus morgen maak ik ze even.
Had je nog dokumentatie in PDF-formaat van de Galaxy?
Nee, helaas, heb alleen foldermateriaal met hier en daar wat technische specificaties.

Tom schreef:

Alles in één grote serie, dat zal me bij de start een aanslag op het net geven..... shocked 8O
Veroorzaakt inderdaad een leuk dipje......
Dat voorgloei-idee is héél goed, denk dat ik dat ook in mijn andere bol ga fabrieken.

KVM schreef:

Ook wel per 12 (Omnilux). Vraag mij echter af of je voor 1.50 p/st nog kwaliteit kan verwachten.
Zoals ik al zei, geen idee hoe het zit met de kwaliteit van deze lampjes.
Nu meen ik dat Jaco [Gatso] vrij positieve ervaringen heeft met de par36's van Omnilux, maar misschien kan hij dat zelf bevestigen?

Webbie schreef:

- heeft het zin om in de Galaxy een switchpack in te bouwen, of gewoon alles uit/aan zetten met één knop?
Ik zou de motoren regelbaar en de lampen dimbaar maken als ik jou was.
Want het ding draait harder dan jij leuk gaat vinden sneaky :V
Om maar niet te spreken over 1080W aan licht in de huiskamer....

Webbie schreef:

Deze AstroDisco is géén AstroDisco III, maar de zwenkversie (maakte Victor mij op attent), link aangepast.
Klopt, dit is een Astrodisco 2/90 in halogeen uitvoering, maakt gebruik van 2RPM motoren.
Deze Astrodisco komt bij mij vandaan wink ;)

Jurrie schreef:

dat is een goudzoeker...
Hoe kom je daarbij?
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
3-10-2007 19:53
Hallo,
Ik zou de motoren regelbaar en de lampen dimbaar maken als ik jou was.
Want het ding draait harder dan jij leuk gaat vinden
Om maar niet te spreken over 1080W aan licht in de huiskamer....
Motoren regelbaar maken lijkt mij met de huidige motoren, die in de Galaxy zitten, niet mogelijk, toch?

@Bart: bedankt voor de link. Maar die vermogensregelaar (voor de PAR-36's), waar zou ik die het beste kunnen plaatsen dan?
En hoe stuur ik die dan "remote" aan, DMX switch/dimmpack?

Terug komend op mijn eerdere vraag, is het zinvol om de motoren en PAR's los aan te sturen.
Of voegt dit helemaal niks toe aan het effect, en moet ik gewoon alles tegelijk laten draaien en branden?

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
3-10-2007 22:00
Ik zou ze wel apart schakelbaar maken. Met alles onder 1 schakelaar moet het hele gevaarte op gang komen terwijl de lampen al branden. Met aparte schakelaars kan je de motoren alvast aanzetten en dan de lampen erin laten knallen. Da's een veel spectaculairder effect.

Met een 4-kanaals dimpack heb je meteen het voorgloeien als mogelijkheid. Als je op je stuurtafeltje zorgt voor aan/uit aansturing van de motorkanalen (en die niet laat voorgloeien, ik weet niet wat dat met een motor doet) ben je in 1x klaar. Tenminste, als je al een stuurtafeltje hebt.

Heb je geen stuurtafeltje dan zou je een simpel mechanisch schakelpaneeltje kunnen nemen (staan in de shop) en het apparaatje dat Bart noemde kunnen gebruiken om de lampen te laten voorgloeien.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
3-10-2007 22:33
Hallo Victor,

Bedankt voor je heldere uitleg waar ik wat mee kan.

Dan zou deze ShowTec MultiDim MKII het worden, die kan als dimmer en switchpack worden gebruikt.

Ter info: Manual ShowTec MultiDim MKII.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
4-10-2007 09:10
Op zich werken die goed (ik gebruik de switch-versie van dat ding om de Astrodisco-3 aan te sturen) maar voor zover ik weet beschikt het ding niet over een voorgloeifunctie. Als de dmx-tafel die je wilt gebruiken een vaste lage waarde kan uitsturen omzeil je dat en heb je toch nog je voorgloeifunctie (op alleen het kanaal waar de lampen op zitten).

Anders zou je misschien eens op Ebay Duitsland moeten zoeken naar een gebruikt dimpack met voorgloeifunctie. Die zijn vaak voor niet teveel geld te koop. Of dit switchpack gebruiken plus het apparaat waar Bart het over had.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 9469
4-10-2007 14:22
pas op want je kan niet bij al die pakjes de kanalen apart op switch of dimm zetten
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)