Forum > Newbie Forum

Beginnende DJ

(4 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
JorndStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2007
Laatste: 19-9-2007
Berichten: 1
19-9-2007 15:20
Hallo,

Ik ben een beginnende DJ die al wel wat ervaring heeft met vinyl (bij een goede vriend) en mixen op de PC. Nu wil ik zelf echter draaitafels gaan kopen en ik heb al een keuze gemaakt. Namelijk de Reloop RP-4000 M3 Silver (2x natuurlijk) en ik had ook al een mengpaneel op het oog. Namelijk de Reloop RMX-40 BPM/DSP. Ik zit dus te twijfelen of ik MET of ZONDER effecten aan de slag moet gaan. Ik kan een mooi setje krijgen (de reloop draaitafels en het mengpaneel) en voor een aantal euro's meer kan ik dus het mengpaneel met effecten kopen. Alleen is mijn vraag of het handig is om de effecten mixer te kopen of kan ik beter beginnen zonder effecten? Gebruikt men vaak effecten tijdens mix-sessies?
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
19-9-2007 15:53
Om te beginnen met de laatste vraag, effecten gebruik je niet veel. Deze gebruik je als effect, en wat is een effect als het continu wordt gebruikt ? shocked 8O Kortom af en toe om iets speciaal te maken, maar niet de hele track door en ook niet per definitie in iedere track.

Verder zou ik als je kiest tussen RMX-40 BPM of DSP zou ik gaan voor de DSP omdat het toch wel leuk is om zoiets te hebben op je mixer (kun je wat meer pielen). happy :) Heb zelf ook de DSP met tevredenheid (alleen jammer dat het knopje na een jaar wat lastig wil doen, maar dat wordt opgelost wink ;) ).
Bier, Billen, Borsten en Beats!
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
19-9-2007 17:08
Effecten worden denk ik een beetje overschat, juist gebruik van effecten kan een leuke toevoeging zijn aan je set, slecht gebruik van effecten (en dit gebeurt veeeel) kan je set verampeneren.

Het is belangrijk om in het begin gewoon op het mixen te focussen, en als je dat goed onder knie hebt, verder gaan pielen, je gaat ook niet rallyrijden als je net 1 dag je rijbewijs hebt.

Dit gezegd te hebben, zou ik evengoed de mixer nemen met effecten, anders moet je in een later stadium weer overstappen, dus voor dat beetje geld kan je het beteer in een keer goed doen lijkt me.

*psst, je topic staat in de verkeerde map, deze hoort bij newbie*
Edit Mod: Dré: Verplaatst.
SpacecrapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-12-2003
Laatste: 22-5-2013
Berichten: 35
20-9-2007 08:02
.. of in eerste instantie een mixer zonder effecten kopen maar met send/return om de optie te behouden om een externe effecten unit aan te schaffen!
yesterday is history - today is a gift - tomorrow is mystery
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
20-9-2007 16:22

spacecrap schreef:

.. of in eerste instantie een mixer zonder effecten kopen maar met send/return om de optie te behouden om een externe effecten unit aan te schaffen!
Zonder eccecten kopen, geld in iets anders steken, tegen de tijd dat je er evt aan toe bent (misschien past effectgebruikr niet eens zo bij je stijl) alsnog een goede effectunit kopen.
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)