Forum > Off-Zone

iPod erin en mixen maar! De nieuwe iDJ2 van Numark

(39 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
14-7-2007 13:12

dj compact schreef:

Mr. Edie schreef:

Je begreep mn zin verkeerd geloof ik, de 'ervaren' DJ zal eerder een Pioneer nogwat kopen dan dít dingetje wink ;)
Oja? Waarom?
Sebas legt het goed uit waarom...

Mij lijkt het echt HELEMAAL niets dat ding, ondanks dat 'ie veel kan.
Dj compactStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2004
Laatste: 22-11-2007
Berichten: 117
14-7-2007 21:53

Mr. Edie schreef:

dj compact schreef:

Mr. Edie schreef:

Je begreep mn zin verkeerd geloof ik, de 'ervaren' DJ zal eerder een Pioneer nogwat kopen dan dít dingetje wink ;)
Oja? Waarom?
Sebas legt het goed uit waarom...

Mij lijkt het echt HELEMAAL niets dat ding, ondanks dat 'ie veel kan.
Daar zeg je het al goed. LIJKT je niets, maar je hebt er nog niets mee gedaan toch?
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
14-7-2007 22:09
2e reden waarom het niks wordt: dit apparaat is een voortboorduursel op een hype, namelijk de Ipod. Over een paar jaar is de Ipod hype over en hoor je iik niks meer van dit apparaat.
Dj compactStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2004
Laatste: 22-11-2007
Berichten: 117
14-7-2007 23:52

SebasVD schreef:

2e reden waarom het niks wordt: dit apparaat is een voortboorduursel op een hype, namelijk de Ipod. Over een paar jaar is de Ipod hype over en hoor je iik niks meer van dit apparaat.
Het is niet zo dat ik dit apparaat aanprijs, maar waarom die negatieve houding? Misschien is juist dit het nieuwe, en dan gaan de CD`s de deur uit.. Je weet het niet! Ik geef dit apparaat wel een goede kans!
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
14-7-2007 23:54
Ik niet, misschien is dan de Ipod niet de reden, maar de flexibileit wel. Nu heb je maar 2 'decks' en een mixer in elkaar. Wel eens zoiets gezien op een dance-event of in een discotheek? Nee dus! Niet alleen omdat het gewoonweg ruk werkt, maar ook service-gericht. Als er iets kapot gaat, kun je gelijk het hele apparaat wegflikkeren. Nu is het gewoon een cd-spelertje of mixertje vervangen en hoppa!

En hoe moet het met dj's die mixen met 3 of 4 decks?
Dj compactStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2004
Laatste: 22-11-2007
Berichten: 117
15-7-2007 00:12
En stel nou dat ze de I-speler (om het zo maar ff te noemen) los gaan verkopen? Dat je zelf je eigen mixer erbij kan doen. Wat denk je er dan van?
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
15-7-2007 00:18
Sowieso het medium 'Ipod' loslaten, die koppeling gaat het sowieso niet halen in de professionele wereld.

Begrijp me niet verkeerd, ik denk zeker dat digitaal de toekomst is, alleen de manier waarop moet beter over nagedacht worden. Losse spelers is dan zeker een must.
Kijk eens naar de nieuwe Cortex table-tops, daar zit wat mij betreft de toekomst in.
Flexibel door de USB poort, je kan er dus elk storage device aanhangen die je zelf kiest. Kwa feeling zou ik graag zien dat ze de Pioneer methode gebruiken, ook kwa opbouw. Waarom? Heel de professionele wereld is daaraan gewend en heeft zichzelf ondertussen wel bewezen.
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 387
15-7-2007 10:42

SebasVD schreef:

Sowieso het medium 'Ipod' loslaten, die koppeling gaat het sowieso niet halen in de professionele wereld.

Begrijp me niet verkeerd, ik denk zeker dat digitaal de toekomst is, alleen de manier waarop moet beter over nagedacht worden. Losse spelers is dan zeker een must.
Kijk eens naar de nieuwe Cortex table-tops, daar zit wat mij betreft de toekomst in.
Flexibel door de USB poort, je kan er dus elk storage device aanhangen die je zelf kiest. Kwa feeling zou ik graag zien dat ze de Pioneer methode gebruiken, ook kwa opbouw. Waarom? Heel de professionele wereld is daaraan gewend en heeft zichzelf ondertussen wel bewezen.
Ik ben geheel met Bas eens. Ik zie ook niet het Professionele in het apparaat zelf. Zelf ga ik wel de nieuwe Numark uitproberen.

Dan hebben we het steeds of het in onze wereld kan. Is het apparaat een beetje Hufter-proof. Kan het apparaat tegen een stootje? Kan het af en toe ee slokje bier verwerken? etc.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
15-7-2007 14:26
Allemaal leuk en aardig, maar afgelopen week weer een of ander iCDX-je geprobeerd van Numark. Wederom een leuk idee (CD/(mp3)DVD/USB-speler gecombineerd met een software-controller) maar wat een rukding om op te draaien. Vervelend jogwheel, irritante buttons, verschrikkelijk lelijk glanzend plastic bovenkant, ga zo maar door. Nee, de overstap van Numark naar Pioneer komt vaak voor, andersom daarentegen....

En helaas, is dit met veel (nieuwe) Numark producten aan de hand. Leuke features, ruk-interface of playmobiel uiterlijk. Jammer.
Light Image
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 387
15-7-2007 15:16

JeroenVDV schreef:

Allemaal leuk en aardig, maar afgelopen week weer een of ander iCDX-je geprobeerd van Numark. Wederom een leuk idee (CD/(mp3)DVD/USB-speler gecombineerd met een software-controller) maar wat een rukding om op te draaien. Vervelend jogwheel, irritante buttons, verschrikkelijk lelijk glanzend plastic bovenkant, ga zo maar door. Nee, de overstap van Numark naar Pioneer komt vaak voor, andersom daarentegen....

En helaas, is dit met veel (nieuwe) Numark producten aan de hand. Leuke features, ruk-interface of playmobiel uiterlijk. Jammer.
Ik vond op het internet ook dit apparaat: klik

Lijkt ook op zo'n ipod mixer met de hele mikmak.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)