Forum > Algemeen Forum

Flightcase: prodjuser vs. dap

(42 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
4-7-2007 15:06
Ik wil een 10HE flightcase kopen als amprack (is toch écht onderhand wel nodig ashamed :$ ) nu heb ik al lang uitgezocht wat ik allemaal erbij moet kopen (speakon connectors, xlr-en, powercons etc.) maar ik wil weten welke ik het beste kan kopen:
Prodjuser
DAP

Persoonlijk vind ik de prodjuser er sterker uitzien, maar wellicht is dit een vorm van: het oog bedriegt. Er komen immers 3 versterkers in (om te beginnen 2 maar later wellicht nog 1). Ja, dit wordt zwaar maar ik heb ook een wielplaat die ik toch al voor andere zware dingen gebruik wink ;) . Graag jullie mening.
Bier, Billen, Borsten en Beats!
Dj compactStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2004
Laatste: 22-11-2007
Berichten: 117
4-7-2007 15:17
Liever Prodjuser dan Dap kisten, want die gaan echt nergens over... Road Ready heeft anders ook nog goede kistjes!
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 30-5-2024
Berichten: 1855
4-7-2007 15:49
Aangezien de DAP kisten duurder zijn geworden, en de ProDJuser kisten goedkoper is het prijsverschil dusdanig klein dat ik voor de ProDJuser zou gaan. Heb van beide merken enkele kisten en de ProDJuser's zijn merkbaar steviger/beter.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 13458
4-7-2007 15:54

dj compact schreef:

Liever Prodjuser dan Dap kisten, want die gaan echt nergens over...
Enige waar de Prodjuser kisten nog duidelijk beter zijn dan de (goede uiteraard) DAP kisten is waar het gaat om het beslag. Veel DAP kisten gebruiken nog steeds verchroomd beslag (hoewel een aantal nieuwe kisten netjes uitgevoerd is met verzinkt beslag). Prodjuser gebruikt al een aantal jaren verzinkt beslag (hoewel ook zij ooit begonnen zijn met verchroomd beslag als m'n geheugen me niet in de steek laat).

Qua profielen zijn ze aan elkaar gewaagd (alleen gebruikt DAP wat vaker klinknagels in plaats van popnagels (ik heb liever popnagels)). Qua 19" profielen heb ik liever de DAP kisten (glijprofielen zijn vaak handiger dan gestanste profielen). Qua hout en wielen is er geen verschil; beiden zijn prima (100mm blauwe wieltjes, 9mm multiplex met harde toplaag).

Kun je leven met het chromen beslag op de DAP kisten (tunnelkisten hebben we het hier over) dan kun je mooi wat centen in je zak houden door de DAP kist te nemen. Vind je (zoals velen, waaronder ik) dat verchroomd beslag alleen een plaats heeft op een hoerenschuit ( laugh :D ), dan zou ik de Prodjuser tunnelkisten overwegen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
4-7-2007 16:56

Dré] schreef:

Kun je leven met het chromen beslag op de DAP kisten (tunnelkisten hebben we het hier over) dan kun je mooi wat centen in je zak houden door de DAP kist te nemen. Vind je (zoals velen, waaronder ik) dat verchroomd beslag alleen een plaats heeft op een hoerenschuit ( laugh :D ), dan zou ik de Prodjuser tunnelkisten overwegen.
Je hebt me overtuigd razz :p laugh :D !

Even zonder gein, dan ga ik dus voor de prodjuser want die 50 euro valt ook ergens anders in te steken als het gelijk is, maar dat is dus niet zo .
Bier, Billen, Borsten en Beats!
Patrick BeukenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2006
Laatste: 19-6-2015
Berichten: 258
4-7-2007 19:50
Ik kan dit alleen maar bevestigen... DAP kisten zijn echt wel leuk voor het geld, maar het nadeel is inderdaad het verslag. De vlinders en handgrepen van Prodjuser zijn een stuk dikker, zwaarder en mooier (verchroomd is niet geweldig). Omdat ik nu even toch niks te doen heb ga ik foto's maken zodat iedereen het verschil kan zien.
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
4-7-2007 19:58
Ok, ben benieuwd. DAP hoeft voor mij (!) niet perse (mag natuurlijk wel voor andere forumleden) want daar heb ik thuis ook al een simpel dingetje staan voor mijn dmx-controller.
Bier, Billen, Borsten en Beats!
Patrick BeukenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2006
Laatste: 19-6-2015
Berichten: 258
4-7-2007 20:06
DAP bolhoek
ProDJuser bolhoek
DAP v.s. ProDJuser bolhoek
DAP v.s. ProDJuser handgreep
DAP v.s. ProDJuser vlindersluiting
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
4-7-2007 20:37
Prodjuser is in alles dikker/groter dan de DAP, lijkt me dus duidelijk wink ;) . Bedankt allen!
Bier, Billen, Borsten en Beats!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
4-7-2007 21:35
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 4-7-2007 21:38

alleznet schreef:

Prodjuser is in alles dikker/groter dan de DAP, lijkt me dus duidelijk wink ;) . Bedankt allen!
Wat is dikker/groter?

Patrick Beuken schreef:

DAP v.s. ProDJuser vlindersluiting
misschien toevals treffer, proDJuser case heeft de bolkoppen niet erg netjes zitten.
Nu heb je een case eigenlijk ook meer voor het behoud van je apparatuur (en niet voor de "mooi"), vond het echter toch het vermelden waard.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)