Forum > Licht

Wysiwyg nadenkertje...

(60 reacties. Pagina 5 van 7)
Moderator(s): Dré
SpaceyDeeJStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 7-6-2013
Berichten: 144
6-5-2007 19:04
OK,

nog even een nadenkertje, heb de manual en whortlist al doorgespit en akn het zo snel niet vinden.

Stel ik heb een stel onderdelen (trusspoten, whatever) en die wil ik netjes uitlijnen...
Zijn daar mogelijkheden voor en zoja, hoe ?
" Knopjes knopjes knopjes... ik draai graag aan ze... Nieuw stekkie wordt mooier en mooier, 250 meter met moois... "
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 2389
6-5-2007 23:38
Wat ik vaak doe in dat soort gevallen is hulplijntjes tekenen in een aparte layer. Is slechts een lapmiddel, en niet bepaald een nette oplossing, maar beter dan "op het oog"...
It's time to play the music, It's time to light the lights..
HurricaneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-10-2002
Laatste: 30-7-2020
Berichten: 343
7-5-2007 14:24
Tools > Array > Array Linear. intypen hoeveel en hoe ver uit elkaar etc.

klaar
...
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
7-5-2007 14:26
Je kunt bij eigenschappen van een object (library-item, 3d-object, surface, etc.) numeriek de positie intoetsen.
Light Image
MarcelVStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-3-2007
Laatste: 24-9-2012
Berichten: 50
19-6-2008 22:23
Ik heb een klein probleempje maar wel erg vervelend. Ik wil op 1 circel sigment uit een circel van 8 meter 2 washes hangen, echter krijg ik deze niet omlaag hangend aan dat stuk truss.. Hoe komt dat en hoe kan ik het verhelpen??
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
19-6-2008 22:32

MarcelV schreef:

Ik heb een klein probleempje maar wel erg vervelend. Ik wil op 1 circel sigment uit een circel van 8 meter 2 washes hangen, echter krijg ik deze niet omlaag hangend aan dat stuk truss.. Hoe komt dat en hoe kan ik het verhelpen??
Wat bedoel je precies met omlaag hangend? Meestal hebben deze problemente maken met hoe je truss-constructie gedraaid is. Rotaten doet vaak wonderen. En als je er echt niet uitkomt omdat je je fixture gewoon op een manier wil hangen die WYSIWYG niet echt ziet zitten is een (slordige) oplossing om gewoon een losse floormount te pakken en die in je truss te plaatsen. Dan kan je helemaal zelf bepalen hoe je fixture uiteindelijk komt te hangen.
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 2389
19-6-2008 22:52
Achja, wat is slordig. Floaters gebruik ik vaak in wysiwyg, ook om mh's op de kopse kant van trusjes te zetten e.d. OF een half uur gaan freubelen om alle stukjes truss te draaien zoals jij wilt of even een floater pakken en in de juiste positie zetten. Dat laatste is echt wel een stuk sneller.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 1139
20-6-2008 07:53

big bang schreef:

Achja, wat is slordig. Floaters gebruik ik vaak in wysiwyg, ook om mh's op de kopse kant van trusjes te zetten e.d. OF een half uur gaan freubelen om alle stukjes truss te draaien zoals jij wilt of even een floater pakken en in de juiste positie zetten. Dat laatste is echt wel een stuk sneller.
Als je tekening op truss niveau wordt uitgeprint maakt het echt wel uit.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 2389
20-6-2008 08:01

Douwe schreef:

big bang schreef:

Achja, wat is slordig. Floaters gebruik ik vaak in wysiwyg, ook om mh's op de kopse kant van trusjes te zetten e.d. OF een half uur gaan freubelen om alle stukjes truss te draaien zoals jij wilt of even een floater pakken en in de juiste positie zetten. Dat laatste is echt wel een stuk sneller.
Als je tekening op truss niveau wordt uitgeprint maakt het echt wel uit.
Klopt, maar dan nog is vaan wel duidelijk wat de bedoeling is. In dat geval wel wat minder netjes inderdaad, maar practisch gezien zal het de gemiddelde lichttech met een iq boven het vriespunt worst wezen..
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
20-6-2008 08:56

Douwe schreef:

big bang schreef:

Achja, wat is slordig. Floaters gebruik ik vaak in wysiwyg, ook om mh's op de kopse kant van trusjes te zetten e.d. OF een half uur gaan freubelen om alle stukjes truss te draaien zoals jij wilt of even een floater pakken en in de juiste positie zetten. Dat laatste is echt wel een stuk sneller.
Als je tekening op truss niveau wordt uitgeprint maakt het echt wel uit.
Desnoods zet je hem op onzichtbaar. Maar het blijft een workaround, en probeer persoonlijk altijd zo min mogelijk met die dingen te werken.
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)