Forum > Muziek

Zomerhit van dit jaar???

(938 reacties. Pagina 51 van 94)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
8-4-2007 17:56
Wat een verschrikkkelijk slechte plaat van Bob Sinclair zeg.. Enige die ik overigens WEL kon waarderen was "Rock this party".

Hopelijk heeft de zomerhit wat meer potentie..
Light Image
Dust.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2006
Laatste: 8-2-2008
Berichten: 22
9-4-2007 09:38

Mr. Edie schreef:

Jeckyll & Hyde niet lijkt me, Frozen Flame deed het erg goed maar Freefall is meer een matig aftreksel.
ik vind freefall ontzettend op frozen flame lijken. ik stond laatst in een club waar de dj ze door elkaar gooide maar ik denk niet dat iemand gelijk doorhad dat er een ander liedje speelde.
ik denk dat ze zich gaan blijven herhalen
proudly anoying the world since 1990
DJ HardistStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-4-2006
Laatste: 23-6-2009
Berichten: 43
9-4-2007 11:35

dust. schreef:

Mr. Edie schreef:

Jeckyll & Hyde niet lijkt me, Frozen Flame deed het erg goed maar Freefall is meer een matig aftreksel.
ik vind freefall ontzettend op frozen flame lijken. ik stond laatst in een club waar de dj ze door elkaar gooide maar ik denk niet dat iemand gelijk doorhad dat er een ander liedje speelde.
ik denk dat ze zich gaan blijven herhalen
Zoals Edie al zei, is freefall maar een slap aftreksel van frozen flame. Frozen flame was gewoon erg lekker, maar freefall klinkt dus echt voor geen meter, tegenover frozen flame dan.

In ieder geval denk ik niet dat je nu al kunt zeggen welke plaat er een zomerhit gaat worden. Die plaat gaat denk ik pas in mei uitkomen, maar dat is mijn gevoel.
Hardstyle wasn't meant to be heard - Hardstyle was meant to be felt!
SucksirStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2005
Laatste: 31-5-2012
Berichten: 108
9-4-2007 18:47
Zowiezo word er in jumpstyle veel gesampled. Veel ''geluidjes'' uit Frozen flame en Freefall zijn zeker ook herkenbaar in andere nummers. Dan bedoel ik niet alleen de boink boink type bass.

Het is een narrow-range scene waar je dus vaak overlap krijgt. Al ontwikkelt de stijl zich wat meer, zoals frenchtek enz.
RuupieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-7-2005
Laatste: 5-8-2012
Berichten: 11
19-4-2007 20:49
Mika - Grace Kelly is ook een beetje een zomers nummer vind ik. Maar of het echt een zomerhit kan worden denk het niet.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
19-4-2007 22:42

sucksir schreef:

Zowiezo word er in jumpstyle veel gesampled. Veel ''geluidjes'' uit Frozen flame en Freefall zijn zeker ook herkenbaar in andere nummers. Dan bedoel ik niet alleen de boink boink type bass.
Volgens mij wordt er niet gesampled, er wordt gewerkt met prefab sample-cd's. Kom regelmatig van een sample-CD serie die ik ook heb liggen herkenbare sounds tegen. Zo ook bij de radio538 verkeersinformatie-achtergrond-track (mooi scrabble-woord, 32x woordwaarde), maar ook bij veel jump-tracks. Die jumptracks maak je nou eenmaal in maximaal 1 uur als je de juiste sample-cd's en de beste slechtklinkende (soft)synths hebt laugh :D Midietje van een klassiek nummer voor je break met wat belletjes, supersaw-synth voor in het beukstuk, clap gelijk met elke kick, en daar'is'ielaugh :D
Light Image
Dust.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2006
Laatste: 8-2-2008
Berichten: 22
20-4-2007 17:15

ruupie schreef:

Mika - Grace Kelly is ook een beetje een zomers nummer vind ik. Maar of het echt een zomerhit kan worden denk het niet.
ik denk het ook niet maar ik heb wel het gevoel dat het of een jump zomer word of een zomer met onbekende (rock/indie) bandjes/dj´s.

met rock en indie word je als dj weer minder blij van maar waar ik persoonlijk wel blij van word wink ;)
proudly anoying the world since 1990
NixzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-1-2006
Laatste: 12-6-2009
Berichten: 38
23-4-2007 18:24

JeroenVDV schreef:

Zo ook bij de radio538 verkeersinformatie-achtergrond-track (mooi scrabble-woord, 32x woordwaarde)

Die jumptracks maak je nou eenmaal in maximaal 1 uur als je de juiste sample-cd's en de beste slechtklinkende (soft)synths hebt laugh :D Midietje van een klassiek nummer voor je break met wat belletjes, supersaw-synth voor in het beukstuk, clap gelijk met elke kick, en daar'is'ielaugh :D
laugh :D volgens mij zijn sommige mensen het hier niet met je eens wink ;)
Wat?... Ja... Oke...
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
27-4-2007 12:34

JeroenVDV schreef:

sucksir schreef:

Zowiezo word er in jumpstyle veel gesampled. Veel ''geluidjes'' uit Frozen flame en Freefall zijn zeker ook herkenbaar in andere nummers. Dan bedoel ik niet alleen de boink boink type bass.
Volgens mij wordt er niet gesampled, er wordt gewerkt met prefab sample-cd's. Kom regelmatig van een sample-CD serie die ik ook heb liggen herkenbare sounds tegen. Zo ook bij de radio538 verkeersinformatie-achtergrond-track (mooi scrabble-woord, 32x woordwaarde), maar ook bij veel jump-tracks. Die jumptracks maak je nou eenmaal in maximaal 1 uur als je de juiste sample-cd's en de beste slechtklinkende (soft)synths hebt laugh :D Midietje van een klassiek nummer voor je break met wat belletjes, supersaw-synth voor in het beukstuk, clap gelijk met elke kick, en daar'is'ielaugh :D
Dan luister jij vast voornamelijk die explosive-cartuning cd'tjes etc, bekende meuk wink ;) Tsjah... Er is weldegelijk wat kwalitatievers te vinden maar jump blijft jump (clap op kick idd). Zo kan je elk genre verklaren, RnB is veelal niet meer dan twee droge bassen en een clapje.. wink ;)
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
27-4-2007 12:46
Ik weet niet wat bij jou allemaal onder r&b valt maar ik vind dat toch niet helemaal terecht..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)