Forum > PC related Forum

Draaien met een laptop/notebook

(22 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 12-4-2024
Berichten: 1207
14-2-2007 14:40

Missy J schreef:

Soundblaster is van Creative wink ;)

Volgens mij heet de mp3+ hier de "USB Sound Blaster Digital Music LX", klopt dat?
https://www.soundblaster.com/products/product.asp?category=1&subcategory=207&product=10246
Ik heb geen idee of dat dezelfde is, hij lijkt er in elk geval wel flink op.
De link die ik gaf verwijst in elk geval naar de mp3+ op de site van soundblaster.
Ik heb dat ding hier bij een winkel gekocht a la dynabite.
Darth Crossfader
Missy JStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2007
Laatste: 9-3-2007
Berichten: 21
14-2-2007 17:44
Ik denk dat ik de Behringer UCA-202 U-CONTROL ga proberen.

Bedankt voor jullie advies!!
StompinneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-4-2005
Laatste: 10-12-2009
Berichten: 78
14-2-2007 23:45
Neem deze Behringer-affaire aub niet, dit is geen echte externe geluidskaart, slechts "één" paar uitgangen, hier kom je niet ver mee, ik veronderstel dat je in je hoofdtelefoon wilt voorluisteren naar een track terwijl een ander voor het publiek speelt?
Ietjes meer uitgeven voor een apparaat waar tenminste 2x2 uitgangen opzitten, zoals die Echo waar je het over had. Doch deze is ook nogal beperkt. Neem iets waar nog tenminste 2 draaiknoppen aanzitten om je hoofdtelefoon + volume te regelen + enventueel een XLR-ingang/preamp, zodoende kun je een microfoon aansluiten en versterken, ofwel moet je daarvoor nog een apart apparaat voor kopen.
En vergeet Creative das iets voor home-entertainmenet...niet echt voor DJ-werk.
Het woord banaan begint met een "b" en soms met een "s"
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 13458
15-2-2007 09:26

stompinne schreef:

Neem deze Behringer-affaire aub niet, dit is geen echte externe geluidskaart,
Het is in ieder geval een extern apparaat en hij heeft een set ingangen en een set uitgangen. Wat is er dan onecht aan het apparaat???
slechts "één" paar uitgangen, hier kom je niet ver mee,
In dat geval heb ik in het verleden erg dure onechte geluidskaarten gekocht...
ik veronderstel dat je in je hoofdtelefoon wilt voorluisteren naar een track terwijl een ander voor het publiek speelt?
Dan neem je er toch 2? (of een andere geluidskaart die meerdere uitgangen heeft).

De FCA-202 geen echte externe geluidskaart noemen is natuurlijk klinkklare onzin!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
15-2-2007 09:39
Ik vraag me wel af waarom je 2 laptops gebruikt. Met welk programma speel je de mp3's af?

In principe zou je het namelijk ook gewoon op 1 laptop kunnen doen, met een stukje dj-software. In dat geval heb je echter wél een geluidskaart nodig met 2 stereo uitgangen (wil je je mixer kunnen blijven gebruiken).
TimcooijmansStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 10-1-2008
Berichten: 94
15-2-2007 09:43

René Eppink schreef:

Ik vraag me wel af waarom je 2 laptops gebruikt. Met welk programma speel je de mp3's af?

In principe zou je het namelijk ook gewoon op 1 laptop kunnen doen, met een stukje dj-software. In dat geval heb je echter wél een geluidskaart nodig met 2 stereo uitgangen (wil je je mixer kunnen blijven gebruiken).
óf 2 geluidskaarten (zoals Dré al zei)
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
16-2-2007 14:27

stompinne schreef:

ik veronderstel dat je in je hoofdtelefoon wilt voorluisteren naar een track terwijl een ander voor het publiek speelt?
Op de UCA van Behringer zit ook een line out (voor je koptelefoon).....
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
Missy JStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2007
Laatste: 9-3-2007
Berichten: 21
23-2-2007 12:16

René Eppink schreef:

Ik vraag me wel af waarom je 2 laptops gebruikt. Met welk programma speel je de mp3's af?

In principe zou je het namelijk ook gewoon op 1 laptop kunnen doen, met een stukje dj-software. In dat geval heb je echter wél een geluidskaart nodig met 2 stereo uitgangen (wil je je mixer kunnen blijven gebruiken).
Ik gebruik maar 1 laptop. Ik heb er 2, maar omdat die nieuwe een tik heeft (of beter gezegd had... want ik heb het opgelost), heb ik steeds m'n oude laptop gebruikt.

Voor degenen die het interessant vinden: in het DJ programma dat ik gebruik kwam ik erachter, dat er gebruik kon worden gemaakt van 2 verschillende soundcard drivers. Hij gebruikte dus de verkeerde.

Ik heb nu zo'n Behringer geval, maar ik snap er helemaal niets van. Volgens het plaatje in de gebruiksaanwijzing verbind je de 2 input kanalen met je mengpaneel en de 2 outputkanalen met je speakers. Hoe sluit je dat ding dan aan als je met een versterker werkt? Mijn boxen zitten op de versterker aangesloten.

Ik heb zitten rommelen, maar ik krijg 'm niet werkend, tenzij ik - jawel - via de headphones uitgang op m'n laptop naar de behringer ga en die weer verbindt met het mengpaneel. Maar in dat geval schiet ik er volgens mij niets mee op: hij gebruikt dan toch ook de soundcard van de laptop weer, of zie ik dat nu verkeerd en bovendien zit ik weer via die mini-jack te werken. Ik zal hier waarschijnlijk wel iets heel doms doen, vrees ik ashamed :$ ashamed :$

Maar goed, om een lang verhaal kort te maken:
1. hoe sluit ik de behringer (wel goed) aan?
2. Klopt het nou dat ik met deze geluidskaart de geluidskaart van de laptop omzeil?

Thankx - again - voor jullie hulp!!!
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 4-4-2024
Berichten: 455
27-2-2007 14:02
Van de outputkanalen van je externe geluidskaart ga je naar de input op je mengpaneel.

Wel opletten of de drivers goed geïnstalleerd zijn en of het betreffende programma juist staat ingesteld.

Je omzeilt op die manier inderdaad de interne geluidskaart.
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
StompinneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-4-2005
Laatste: 10-12-2009
Berichten: 78
1-3-2007 13:04
Tip, heb ik vroeger nog mee gewerkt...de asio-driver "ASIO-X", alvorens mijn huidige externe aan te schaffen. Deze driver laat toe 2 verschillende audio-interfaces te integreren en te doen werken in een DJ-programma. De slaagkansen zijn afhankelijk van het merk of product de gebruikte geluidskaarten, sommige lukken andere weer niet.
Download hier, unzip en installeer:
https://asiox.exovii.fr/releases/ASIOx_v1.8beta_log.zip
Daarna open je je DJ-software en in de opties kies je voor ASIO-X interface ipv je gebruikelijke geluidskaart.
Het woord banaan begint met een "b" en soms met een "s"

Terug naar forum Reageer (zonder quote)