Forum > Newbie Forum

Axis 4 vs CDJ 100

(21 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
22-1-2007 17:19

chielles schreef:

Helemaal niet nodig.. Als de CJD op CUE staat, en je drukt de >> knop in dan begint ie te stotteren en kun je je cue point bijstellen met je het JOG-wiel
True... Maar ik ben zo'n luie z*k die liever met het jogwiel alleen werkt laugh :D
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
23-1-2007 10:45

Philip_Janssen schreef:

chielles schreef:

Helemaal niet nodig.. Als de CJD op CUE staat, en je drukt de >> knop in dan begint ie te stotteren en kun je je cue point bijstellen met je het JOG-wiel
True... Maar ik ben zo'n luie z*k die liever met het jogwiel alleen werkt laugh :D
Lees mijn post nou eens, ik zal het nog eens uitleggen:
Volgens mij maak je namelijk net zo veel handelingen(ok om bij de pio werkelijk in te starten moet je 1 keer op play drukken)Pio:
cd erin==> speler begint te spelen===>Pauze(stutter mode) jog wheel terug draaien==>CUE ==> cue punt staat vast, cd speler staat in cue mode
Axis:
cd erin==> speler begint te spelen==> pauze(stutter mode) jog wheel terug draaien==> Play==> cue punt staat vast, cd speler speelt al.
Sterker nog als je niet meteen op de 1e beat hebt gecued met die axis moet je nog een keer cue indrukken om weer naar het cue punt te gaan en vervolgens weer Play om te starten.. shut up :X sneaky :V shocked 8O
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
23-1-2007 16:08
Ik heb de beide spelers (CDJ-100, Axis-2, Axis-4, Axis-8, CDN-35), dus je hoeft het me niet uit te leggen. 1 klein verschil is er wel: de Axis-4 heeft standaard auto-cue aanstaan. De CDJ-100 heeft dat niet. En omdat ik vanuit die positie vertrek, vind ik de Axis-4 fijner werken.

Maar als we weer eens terug ontopic gaan, dan kan de OP gaan beslissen wat voor hem leuker is: De Pioneer CDJ-100, de Numark Axis-4 of zoals Dré aangaf, de Reloop RCD-800s. Met de reloop heb ik overigens geen ervaring.

Jesse, misschien is het een idee om de spelers allemaal eens te proberen? Wellicht heb je bij de lokale dealer wat staan? Anders ben je uiteraard welkom om eens hier te komen kijken naar de Axis-4 en CDJ-100. Doorn - Utrecht is niet zo gek ver, volgens mij.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
23-1-2007 18:38
Stanton C.303 past mogelijk ook nog wel in je rijtje, wat betreft prijs vrijwel gelijk en heeft ook bijna alle bovengenoemde eisen.
Bier, Billen, Borsten en Beats!
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
23-1-2007 18:46
Is ook een aardig ding, maar wel groot! En het schermpje is naar verhouding hinderlijk klein. Lekker is wel dat de Stanton C.303 een enorm jogwiel heeft.

Ik heb hem een paar dagen in huis gehad, maar het kon me niet bekoren. Het schermpje vind ik gewoon te weinig overzichtelijk (te klein, zeker ten opzichte van Numark Axis/Numark CDN/Pioneer CDJ-100), hij is groot en hij biedt eigelijk geen meerwaarde ten opzichte van de spelers die ik al had.

Als ik me niet vergis zijn de Reloop RCD-800s en de Stanton C.303, technisch gelijk aan elkaar: hetzelfde binnenwerk in een ander jasje. Let wel dat de Stanton niet meer te krijgen is in de shop.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
24-1-2007 10:58
Is inderdaad niet een klein beesje, maar wel lekker overzichtelijk. Het schermpje bevat alle informatie die noodzakelijk is, daarbij zijn de knoppen lekker groot en zeker makkelijk te bedienen. Het was trouwens maar een tip, ben geen verkoper hoor happy :)
Bier, Billen, Borsten en Beats!
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
24-1-2007 16:43

Philip_Janssen schreef:

Ik heb de beide spelers (CDJ-100, Axis-2, Axis-4, Axis-8, CDN-35), dus je hoeft het me niet uit te leggen. 1 klein verschil is er wel: de Axis-4 heeft standaard auto-cue aanstaan. De CDJ-100 heeft dat niet. En omdat ik vanuit die positie vertrek, vind ik de Axis-4 fijner werken.
Tja als we weer gaan mierenn**ken doe ik dat weer terug,
Misschien moet je de "Time-mode" knop even lang indrukken, staat de cdj-100 ook op Auto-cue.
Als je nou ECHT wat toe had gevoegd aan dit hele topic had je een echte mening met een echt verschil gegeven.
Niet:
Ik vind de axis 4 veel fijner werken want: Dan moet ik 1 ander knopje indrukken tijdens het cue-en.
Ik vind het makkelijker dat de axis 4 meteen op auto-cue staat en bij de pioneer moet ik 1 knopje 1malig lang indrukken.

Het gaat me er echt niet om dat jij de axis lekkerder vind werken maar je argumenten zijn zo gruwlijk slecht. Lees het maar eens na!
Verder vind ik het helemaal niet erg dat er kritiek op de cdj-100 is, het zal mijn verkoop zo goed als niet beinvloeden. Iemand die kiest voor de CDJ-100 koopt hem gerust wel. Heb ik ook gedaan, en nog altijd met veel plezier.

Philip_jansen schreef:

Maar als we weer eens terug ontopic gaan, dan kan de OP gaan beslissen wat voor hem leuker is: De Pioneer CDJ-100, de Numark Axis-4 of zoals Dré aangaf, de Reloop RCD-800s. Met de reloop heb ik overigens geen ervaring.
Ik heb de OP een week geleden een e-mailtje gestuurt, dat ik ze hem als eerste wil aanbieden voor dat ik ze hier op de site zet. De OP heeft niet eens terug gemailed dus ik denk dat het eenmalige post was(in ieder geval wat betreft dit onderwerp)
Jesse, misschien is het een idee om de spelers allemaal eens te proberen? Wellicht heb je bij de lokale dealer wat staan? Anders ben je uiteraard welkom om eens hier te komen kijken naar de Axis-4 en CDJ-100. Doorn - Utrecht is niet zo gek ver, volgens mij.
Amen to That, maar zoals bovenstaand ik had de OP ook al gemailed dat hij hier even mocht testen. IK denk dat je weinig tot niets zal horen.

Verder lijkt een slotje mij het verstandigst, tenzij je nou ECHTE verschillen tussen de twee spelers naar voren brengt.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
24-1-2007 17:34

DJ-Ipkiss schreef:

Ik heb de OP een week geleden een e-mailtje gestuurt, dat ik ze hem als eerste wil aanbieden voor dat ik ze hier op de site zet. De OP heeft niet eens terug gemailed dus ik denk dat het eenmalige post was(in ieder geval wat betreft dit onderwerp)
De OP houdt zich ook verder erg rustig. We weten niet wat hij zoekt of belangrijk vindt, we weten niet wat hij zelf al aan vergelijkend warenonderzoek heeft gedaan en we weten niet wat hij vindt van de opmerkingen die tot nu toe (we zijn al een week verder) in dit topic zijn geplaatst. Beetje jammer. Als daar niet snel verandering in komt lijkt het me een goed plan de handel maar te sluiten.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
KoninckStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-1-2006
Laatste: 21-3-2008
Berichten: 27
25-1-2007 16:22
Sorry voor de late reacties. Mijn internet heeft het een tijdje niet gedaan. Ik ben donderdag heel stom naar een winkel bij mij in de buurt geweest en heb ik beide cd spelers getest. Ik ben zelf al in het bezit van een axis 1. Maar na een tijdje pielen met beide cd spelers hebik toch gekozen voor de pioneer, weer een slechte omschrijving maar mijn gevoel ging er naar uit. OOk omdat hij gewoon veel sneller laad en der perofessioneeler uit ziet dan de axis cd spelers. Iedereen bedankt voor de reacties, ik heb mijn keuze gemaakt, nog maals sorry voor de late reacties. En ik zal Dj Ipkiss deze week nog een mailtje stuuren.

mvg, Koninck.
Koen gStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-3-2006
Laatste: 17-2-2018
Berichten: 163
28-1-2007 19:40
Beste mensen,

Ik ben nu al een tijdje opzoek naar cd spelers.
En kwam uit op de cdj 100 of de axis 4.
Maar er werd hier ook de RCD-800s genoemd.....
Het lijkt mij verstandiger voor mijn budget laugh :D (ben 12 jaar oud) razz :p voor de rcd-800s te gaan.
Is dit verstandig? zo niet , welke cd spelers kan ik dan nemen?

alvast bedankt..
Well all right..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)