Forum > Geluid

HQ POWER SPEAKERS ?

(18 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
VWBStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 2-12-2006
Laatste: 21-12-2006
Berichten: 1
2-12-2006 10:05
Wie heeft ervaring met deze speakers ?

VDST15
Basement-clubStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 26-2-2013
Berichten: 174
3-12-2006 23:13
wel met het de kleinere broertjes. Mijn ervaring met velleman speakers zijn dat ze enorm scherp en schel klinken. Verder niet snel stuk te krijgen. Heb die van mij al 4 jaar en gebruik ze vrij intensief op hoog vermogen. In combinatie met een baskast is het geluid nog wel doenbaar maar niet bepaald profi.
WackyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2006
Laatste: 8-3-2007
Berichten: 13
5-12-2006 19:15
Hq power speakers zijn echt prut.
Totaal geen rendement!!
Ik heb de hele vdsp serie gehoord en de vdst en het klinkt allemaal even bar slecht.
vooral het wattage van de speakers, de vdst kan maximaal 700 watt hebben.
dit is ook het moment dat je de woofers eruit blaast. de piezo's en het schammelle hoorntje die erin zit is er bij 600 watt al uit.
je mag het hele vermogen door 2 delen zo kom je op een (program) 350 watt uit.
meer zou ik de vdst echt niet geven anders vervormt de hele boel.
misschien is het eens handig om het onderdeel: luidsprekers in de techtalk van new-line
eens te lezen.

de: VDSPRO15 is al stukken beter.
helaas ook heel wat duurder maar met de vdspro15 zit je al gauw tegen de kwaliteit van behringer aan.
voor op je kamer zijn het leuke speakers, maar meer ook niet. wink ;)
geef anders eens wat informatie waar je speakers voor wilt gebruiken, en wat voor budget je hebt.
blijf jezelf... er zijn al genoeg anderen
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
5-12-2006 19:21

Wacky schreef:

Hq power speakers zijn echt prut.
Totaal geen rendement!!
Lekker he, zo'n potje leuk generaliseren?
Ik heb de hele vdsp serie gehoord en de vdst en het klinkt allemaal even bar slecht.
vooral het wattage van de speakers, de vdst kan maximaal 700 watt hebben.
dit is ook het moment dat je de woofers eruit blaast. de piezo's en het schammelle hoorntje die erin zit is er bij 600 watt al uit.
Knap piëzo'tje dat 600 watt kan hebben!
de: VDSPRO15 is al stukken beter.
helaas ook heel wat duurder maar met de vdspro15 zit je al gauw tegen de kwaliteit van behringer aan.
voor op je kamer zijn het leuke speakers, maar meer ook niet. wink ;)
Spreek je jezelf nou niet een beetje tegen?
DjdimiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 25-1-2004
Laatste: 22-4-2014
Berichten: 209
6-12-2006 07:08

SebasVD schreef:

de: VDSPRO15 is al stukken beter.
helaas ook heel wat duurder maar met de vdspro15 zit je al gauw tegen de kwaliteit van behringer aan.
voor op je kamer zijn het leuke speakers, maar meer ook niet. wink ;)
Spreek je jezelf nou niet een beetje tegen?
Volgens mij bedoeld hij die VDST15 speakers wink ;).
WackyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2006
Laatste: 8-3-2007
Berichten: 13
6-12-2006 12:42

SebasVD schreef:

Ik heb de hele vdsp serie gehoord en de vdst en het klinkt allemaal even bar slecht.

vooral het wattage van de speakers, de vdst kan maximaal 700 watt hebben.
dit is ook het moment dat je de woofers eruit blaast. de piezo's en het schammelle hoorntje die erin zit is er bij 600 watt al uit.
Knap piëzo'tje dat 600 watt kan hebben!
Nee ik bedoelde geef je de speaker in het algemeen 600 watt dan liggen de 3 piezo's en het hoorntje er al uit wink ;)
de: VDSPRO15 is al stukken beter.
helaas ook heel wat duurder maar met de vdspro15 zit je al gauw tegen de kwaliteit van behringer aan.
voor op je kamer zijn het leuke speakers, maar meer ook niet. wink ;)
Spreek je jezelf nou niet een beetje tegen?
Zoals: "djdimi" al zei, ik bedoelde inderdaad de vdst15 wink ;)
en ipv op mijn post commentaar te geven zou je als je er ervaring mee (zou) hebben ook wat kunnen posten erover? volgens mij zijn vele het met me eens als ik zeg dat HQ power niks is wink ;) natuurlijk! het kan wel wat zijn... als je van schel geluid houd wink ;)
blijf jezelf... er zijn al genoeg anderen
Red_arrowStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-5-2005
Laatste: 8-5-2024
Berichten: 230
6-12-2006 12:48
Je kan moeilijk merken beoordelen, maar de types op zich. DAP maakt ook budget spul en pro spul, dat wil dan toch niet zeggen dat DAP op zich slecht is. Dat HQ niet tot de top merken behoort daar zullen veel mensen mee eens zijn. Maar voor starters kan de prijs kwaliteit verhouding goed zijn.
WackyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2006
Laatste: 8-3-2007
Berichten: 13
6-12-2006 12:48

SebasVD schreef:

Ik heb de hele vdsp serie gehoord en de vdst en het klinkt allemaal even bar slecht.

vooral het wattage van de speakers, de vdst kan maximaal 700 watt hebben.
dit is ook het moment dat je de woofers eruit blaast. de piezo's en het schammelle hoorntje die erin zit is er bij 600 watt al uit.
Knap piëzo'tje dat 600 watt kan hebben!
Nee ik bedoelde geef je de speaker in het algemeen 600 watt dan liggen de 3 piezo's en het hoorntje er al uit wink ;)
de: VDSPRO15 is al stukken beter.
helaas ook heel wat duurder maar met de vdspro15 zit je al gauw tegen de kwaliteit van behringer aan.
voor op je kamer zijn het leuke speakers, maar meer ook niet. wink ;)
Spreek je jezelf nou niet een beetje tegen?
Zoals: "djdimi" al zei, ik bedoelde inderdaad de vdst15 wink ;)
en ipv op mijn post commentaar te geven zou je als je er ervaring mee (zou) hebben ook wat kunnen posten erover? volgens mij zijn velen het met me eens als ik zeg dat HQ power niks is wink ;) natuurlijk! het kan wel wat zijn... als je van schel geluid houd wink ;)
blijf jezelf... er zijn al genoeg anderen
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
6-12-2006 16:36

Wacky schreef:

Nee ik bedoelde geef je de speaker in het algemeen 600 watt dan liggen de 3 piezo's en en het hoorntje er al uit.
hmm wat is algemeen 600W?
Dj TimCStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2005
Laatste: 10-3-2015
Berichten: 108
6-12-2006 23:07
Ik heb laatst een setje gehoord van:
4 VDSPRO18B (aangestuurd door een vpa21300mb)
2 VDSPRO15 (aangestuurd door een vpa2900mb)
en een Behringer DCX-2496 ULTRADRIVE PRO

Ik moet zeggen der komt toch wel een mooi geluidje uit voor het geld.
Je kunt dit setje ongeveer vergelijken kwa geluid.
met de behringer pro serie en de dap sm / X reeks. ( X reeks klinkt een beetje beter dan de hq power set)
Ik moet eens achter de test gegevens aangaan. en zodra ik ze heb zal ik ze posten.

Tevens VDSABS15 klink ook wel mooi als top boven een 18"sub. maar als fullrange speaker mis je toch wel de bas in de speaker. en het hoog klinkt een beetje agressief maar dat is der wel een beetje uit te halen met de eq.

met andere speakers van HQ power heb ik geen ervaring

Dj Tim

Terug naar forum Reageer (zonder quote)