Forum > Newbie Forum

mixer bij 2x cdj 1000 mk3

(33 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
GiceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2006
Laatste: 5-12-2006
Berichten: 2
30-11-2006 17:58
Hallo, ik heb 2 cdj 1000 mk3 gekocht en nu wil ik graag weten welke mixer daar mooi bij past voor een redelijke prijs (max 400, al het geld is op aan cdj 1000s 8-)

ik zat te denken aan deze:
www.new-line.nl/v/13366

www.new-line.nl/v/11689

www.new-line.nl/v/12761

www.new-line.nl/v/13365

hopelijk kunnen jullie iets aanbevelen.
Alvast bedankt,
feel the beat
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
30-11-2006 18:07
Ik heb afgelopen week met een RMX 40 van Reloop kunnen klooien en ben daar erg over te spreken. Geen idee hoe de mixer op lange termijn het vol houdt maar hij werkt prettig. Ik weet niet of zijn broertje(de USB) van dezelfde kwaliteit is, die zou je ook kunnen overwegen(Is namelijk zwart ipv grijs. razz :p )
TimcooijmansStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 10-1-2008
Berichten: 94
30-11-2006 18:38
Sorry dat ik het zeg, maar vind dit een beetje een ferrari kopen en dan vragen waar je goedkope banden voor je ferrari kan kopen omdat je geen geld meer hebt voor fatsoenlijke banden om op te rijden.
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
30-11-2006 19:05
Hier ben ik het toch niet mee eens.
Dit is meer als: Ik heb een mooie ferrari gekocht, nu zoek ik een goedkoop schuurtje om hem droog te houden.

Ook typisch de "new-line mentaliteit". Als het 1 goed is moet de rest ook perfect zijn. opzich niets mis mee maar kijk eens naar je setje naast je voordat je andere mensen afkraakt.

Hiermee wil ik dus absoluut niet generaliseren maar spreek ik precies de groep mensen aan waarvan "we" weten dat ze hier ook rond"lopen"

Ontopic:

Ikzelf heb sinds kort een rmx-40 DSP en heb al een tijdje een dateq XTC en ik vind de reloop niet eens zo onderdoen.
even FLINK nuanceren natuurlijk. Voor het geld is de mixer echt een leuk ding. Het is als de DJM-600 maar dan net niet, ja spreek WEL uit ervaring maar puur technisch kijk ik er niet naar, daar heb ik geen verstand van. Maar het bevorderd het mix plezier zekers. De kracht van de reloop(of eigenlijk de djm-600 wink ;) ) is dat je automatisch goed pakt. Ik hoef geen moment te kijken, je drukt alles blind in. Ook switchen naar een djm 600 op locatie gaat dus prima.

Tuurlijk wat kritiek:
De EQ gaat wel errug diep(zeker omdat ik een xtc gewend ben) en haalt naar mijn mening veel te veel muziek weg als ik de lage tonen weg draai. Simpel op te lossen dat wel, gewoon even kijken voordat je de fader open gooit of je de lage tonen EQ wel al open hebt staan(lees: niet dicht)en niet meteen dicht gooien maar met wat meer gevoel.

Met de BPM heb ik soortgelijke ervaring(vandaar ook mijn keus voor de DSP) De andere genoemde mixers ken ik niet.
Stan
DjbirdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-6-2004
Laatste: 18-10-2023
Berichten: 372
30-11-2006 19:34
Ik draai zelf met de Numark DXM06. Bij deze geldt hetzelfde verhaal over de EQ, helemaal naar links draaien is oneindig. Dus als je laag, mid en hoog dicht draait hoor je niks meer. Ik zelf vind het een fijne mixer maar hij heeft maar 2 kanalen, dus is onhandig als je in de toekomst nog uit wil breiden.
TimcooijmansStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 10-1-2008
Berichten: 94
30-11-2006 21:46

DJ-Ipkiss schreef:

Hier ben ik het toch niet mee eens.
Dit is meer als: Ik heb een mooie ferrari gekocht, nu zoek ik een goedkoop schuurtje om hem droog te houden.

Ook typisch de "new-line mentaliteit". Als het 1 goed is moet de rest ook perfect zijn. opzich niets mis mee maar kijk eens naar je setje naast je voordat je andere mensen afkraakt.

Hiermee wil ik dus absoluut niet generaliseren maar spreek ik precies de groep mensen aan waarvan "we" weten dat ze hier ook rond"lopen"
Je geeft ook toe dat het nét geen DJM600 is. Vandaar ook mijn opmerking (niet dat de DJM600 perfect is overigens, verre van zelfs) Maar mijn keuze zou ook de Reloop zijn als ik tussen gegeven apparaten moest kiezen.
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
30-11-2006 22:46
@OP: Wat wil je ermee gaan doen? Scratchen ja of nee? Heb je al draai ervaring? Welke mixer gebruikte je daarbij? Wat beviel je eraan en wat niet. Heb je een voorkeur voor een bepaalde faderlengte? Hoeveel kanalen wil je gebruiken? Wil je wel/geen effecten?
Ga je de mixer alleen thuis gebruiken of neem je hem vaak mee onderweg? Wil je er nog een externe effectenbak op aansluiten (Send & Return)? Wil je er een monitor op aan kunnen sluiten?

Er valt namelijk niet te zeggen welke mixer het beste bij welke CD spelers past, het gaat erom wat je wilt doen met de mixer. Als jij bovenstaande vragen beantwoord kunnen wij veel beter een advies geven.

Toch in mijn ogen: als je dan al ongeveer 3000 uitgeeft aan je CD spelers, dan is het wellicht de moeite om door te sparen en er een topmixer bij te nemen. Uit het rijtje DJM800/DJM909/Nuo5/Xone92 (geen limitatieve opsomming, er zullen vast meer "top mixers" zijn) bedoel ik dus. Maar je zou ook nu een mixer kunnen kopen en doorsparen vor een andere.

En natuurlijk jun je er ook eentje van 400 kopen en er tevreden mee zijn en blijven, je moet het nauurlijk uiteindelijk zelf weten.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
30-11-2006 23:47
Ik zie ook niet meteen in waarom je zo nodig een hele dure mixer moet hebben bij dure en goede cd-spelers. Je kan toch niet altijd "al het beste" tegelijk willen hebben. (tenzij je natuurlijk onverantwoordelijk veel geld in één klap uitgeeft)

Persoonlijk zou ik heel veel meer geld over hebben voor twee pioneer cdj's dan voor een dure pioneer mixer shut up :X
Als ik jou was zou ik voor een Reloop Rmx40 DSP gaan. Degelijke mixer, mooie mixer, handige mixer, leuke prijs, ...
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
1-12-2006 00:01

teknoknights schreef:

Persoonlijk zou ik heel veel meer geld over hebben voor twee pioneer cdj's dan voor een dure pioneer mixer shut up :X
Grappig, heb ik precies andersom. Ik zou beter uit de voeten kunnen met 2xCDJ100 of Axis 4 o.i.d. en mijn mixer dan met 2XCDJ1000 en een (bijvoorbeeld) XTC. Ik zeg niet dat ik er niets mee kan, maar mijn voorkeur ligt duidelijk bij de mixer (als ik dan perse zou moeten kiezen).
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
1-12-2006 00:10
Vreemd razz :p (of eigenlijk ook niet...)
Dan kunnen we in ieder geval besluiten dat de OP het zelf maar moet uitvissen wat zijn wens iswink ;)

Ik begrijp in elk geval dat ie op zoek is naar een iets goedkoper mengpaneel wegens budgetbeperkingen. Is ergens ook logisch. En zeg nu zelf; zo'n reloop mixer tussen twee cdj's... Staat toch helemaal niet mis? (ok... dan mss de kleur maarja... happy :) )
Jumping is not a crime. It's just hilarious.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)