Forum > Licht

Problemen met MA Lightcommander 24/6

(56 reacties. Pagina 1 van 6)
Moderator(s): Dré
MeineStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2005
Laatste: 18-11-2022
Berichten: 39
19-11-2006 20:41
Sinds kort heb ik problemen met mijn 24/6. Als de tafel aangezet wordt gaat alles prima, de zelftest worden doorlopen en overal OK. Echter daarna valt de tafel soms zomaar uit: het display valt weg en de tafel start hierna gelijk weer op. Tijdens dit opstarten is er geen DMX-signaal en brand er dus geen lamp meer.
Heeft iemand ervaring met dit probleem? Anders zal de tafel toch richting importeur moeten.
Dj sjoerdStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2005
Laatste: 18-7-2021
Berichten: 287
19-11-2006 20:53
hallo ik neem aan dat je het al geconroleerd heb maar valt hij het bij verschillende kabels ook uit. want het zou kabelbreuk kunnen zijn

gr sjoerd
tja wat zou ik hier nou neerzetten
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 11-6-2024
Berichten: 1139
19-11-2006 22:21

meine schreef:

Sinds kort heb ik problemen met mijn 24/6. Als de tafel aangezet wordt gaat alles prima, de zelftest worden doorlopen en overal OK. Echter daarna valt de tafel soms zomaar uit: het display valt weg en de tafel start hierna gelijk weer op. Tijdens dit opstarten is er geen DMX-signaal en brand er dus geen lamp meer.
Heeft iemand ervaring met dit probleem? Anders zal de tafel toch richting importeur moeten.
In wat voor situatie wordt de tafel gebruikt?
Road, of vaste installatie?

Als je slim bent, schaf je een dmx-booster aan met geheugen.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
TubusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-11-2006
Laatste: 5-3-2009
Berichten: 9
20-11-2006 18:47
mischien een keer resetten, en anders ff naar de importeur van MA , (normaal gesproken zijn die dingen niet makkkelijk kapot te krijgen)
Dj sjoerdStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2005
Laatste: 18-7-2021
Berichten: 287
20-11-2006 19:24
inderdaad die vna ons draait ook al een jaartje of 10 mee. en verder als wat verloren schuifknopjese komen we niet.
tja wat zou ik hier nou neerzetten
MeineStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2005
Laatste: 18-11-2022
Berichten: 39
22-11-2006 18:34
Ondertussen heeft de 24/6 in de huiskamer 3 avonden zonder problemen gedraait! Toch heb ik niets vreemds gevonden en vertrouw de tafel dus nog niet 100% Vanavond gaat de tafel weer mee naar locatie...benieuwd wat hij dan doet. De problemen waaren trouwens op verschillende locaties, in eerste instantie dacht ik namelijk aan een spanningsdip ter plaatse.
hallo ik neem aan dat je het al geconroleerd heb maar valt hij het bij verschillende kabels ook uit. want het zou kabelbreuk kunnen zijn
Ik heb geen andere snoeren geprobeerd. Wel heb ik het huidige snoer ondertussen in alle bochten gewrongen om te zien of er misschien een kabelbreuk inzit.
In wat voor situatie wordt de tafel gebruikt?
Road, of vaste installatie?
De tafel wordt on the road gebruikt. Daarom heb ik ondertussen binnenin gecontroleerd of er ook kabels of iets dergelijks loszitten, tot nu toe niets gevonden.
Als je slim bent, schaf je een dmx-booster aan met geheugen.
Heb wel een MA splitter/booster....maar ben er net achter gekomen dat deze geen geheugenfunctie heeft!
mischien een keer resetten, en anders ff naar de importeur van MA , (normaal gesproken zijn die dingen niet makkkelijk kapot te krijgen)
Bedoel je met resetten: tijdens het aanzetten de vier rode knoppen ingedrukt houden? Dat heb ik namelijk al enige keren gedaan, echter zonder succes.

Mocht iemand nog wat anders kunnen bedenken dat houd ik mij aanbevolen. Anders binnenkort toch maar voor de zekerheid
naar de importeur om alles te controleren.
Dj NathanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2002
Laatste: 23-1-2013
Berichten: 271
22-11-2006 22:59
Mocht je het probleem blijven houden.

Kijk dan even binnenin hoe het met de flatcable is gesteld. Ik heb al eens meegemaakt dat deze op sommige plaatsen niet helemaal meer goed was. De tafel had dan ook wat kleine kuren maar naar vervanging nergens meer last van gehad.
Pearl 2000 in da house!!
MeineStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2005
Laatste: 18-11-2022
Berichten: 39
23-1-2007 15:59
Even een kleine update:
De tafel heeft na de vorige posts een tijd weer prima gedraaid, tot twee weken terug weer problemen ontstonden. Toen maar eens contact gezocht met Rolight i.v.m. een reparatie. Direkt werd al gemeld dat
het waarschijnlijk was dat de bufferaccu moest worden vervangen. De bewuste accu is besteld bij Rolight en daarna gemonteerd. De tafel draait ondertussen weer als een zonnetje.

Mocht iemand de accu willen vervangen, het gaat om een 3,6volt NiMh accu. De +pool wordt met twee soldeerlippen gemonteerd, de -pool heeft één soldeerlip.
DanceSoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2007
Laatste: 6-1-2011
Berichten: 39
26-2-2009 12:23
Hey,

Heb zelf ook een MA 24/6 staan met een probleempje.
Hij werkt wel gewoon en je 'kan' er ook wel show mee draaien.
Maar als ik een fader kanaal 2á3 cm open schuif dan is de dmx outpute al tot 100% open.
(ipv. dat je de fader helemaal open hebt)
Heeft iemand hier een oplossing voor ?
Alvast bedankt voor de hulp wink ;)

Mvg Jorn Cnossen
Meyer ft. Qube (L)
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
26-2-2009 16:18
Is dat bij alle faders zo of slechts bij een paar?

Als het maar bij een paar is dan is de fader gewoon rot en moet je die even vervangen. Heb hetzelfde probleem ook bij één submaster, als ik tegen de zijkant van de fader druk dan schiet hij naar 100%. Moet hem nog altijd even een keertje vervangen.

@Meine: ik weet dat het een oud topic is maar goed: als je de bufferaccu vervangt controleer dan gelijk even of de accu misschien gelekt heeft. De oude Lightcommanders werden voorzien van een zeer slechte bufferaccu die op den duur ging lekken. Ik heb hier een keer een vreemde storing mee gehad die was terug te leiden op een klein printspoortje in de buurt van de accu die volledig was 'weggevreten'.

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Terug naar forum Reageer (zonder quote)