Forum > Licht

Showtec Club Fazer

(65 reacties. Pagina 2 van 7)
Moderator(s): Dré
Wytse GerichhausenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-7-2006
Laatste: 14-3-2012
Berichten: 9
5-11-2006 17:13
Ik ga hem mischien kopen maar ik moet wel weten of dat ding zeker een constante output heeft, als hij moet opwarmen hoeft het van mij niet meer
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-6-2024
Berichten: 13458
6-11-2006 10:01

Wytse Gerichhausen schreef:

Ik ga hem mischien kopen maar ik moet wel weten of dat ding zeker een constante output heeft, als hij moet opwarmen hoeft het van mij niet meer
Soms snap ik het niet. We hebben het hier over een dingetje van 109 euro. En hierboven wordt gezegd "als hij geen constante output heeft...". Joh... Voor 109 euro mag je toch gewoon heel blij zijn als hij het gewoon doet?

Als je zware eisen wilt stellen aan een apparaat, zorg er dan ook voor dat je een zware zak geld mee neemt!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ChuckieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-10-2003
Laatste: 26-4-2009
Berichten: 294
6-11-2006 16:08

Wytse Gerichhausen schreef:

als hij moet opwarmen hoeft het van mij niet meer
Ehm, volgens mij moet _ELKE_ rookmachine eerst zichzelf opwarmen voordat ie uberhaupt gaat roken... Maargoed shut up :X
M|A AudiotechniekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 289
6-11-2006 17:52
Natuurlijk het tussendoor opwarmen, wat ervoor zorgt dat er niet gerookt kan worden. Kan me er wel iets bij voorstellen dat je dat niet wilt. Voor het geld kan je niet anders verwachten, maar als je niet wilt dat hij tussendoor opwarmt, dan is dat gewoon een van je eisen, ongeacht welke prijs.
De laatste doet het licht uit
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
6-11-2006 17:55

Dré schreef:

Soms snap ik het niet. We hebben het hier over een dingetje van 109 euro. En hierboven wordt gezegd "als hij geen constante output heeft...". Joh... Voor 109 euro mag je toch gewoon heel blij zijn als hij het gewoon doet?

Als je zware eisen wilt stellen aan een apparaat, zorg er dan ook voor dat je een zware zak geld mee neemt!
Desalniettemin ben ik best benieuwd of hij tussendoor moet opwarmen of blijft roken. Kan me goed voorstellen dat'ie (aangezien het een "hazer" of "fazer" genoemd wordt) constante output kan hebben. Misschien niet veel, maar toch constant wink ;)
Light Image
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
6-11-2006 18:18
Nou JeroenVDV koop er gewoon eentje dan kun je snel je bevindingen met ons delen wink ;) Ik zit er namelijk ook over te denken om mijn goedkope rookmachine in te ruilen voor deze "Fazer".
Cyberlights in the house :D
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 11-6-2024
Berichten: 1139
6-11-2006 18:36

Chuckie schreef:

Wytse Gerichhausen schreef:

als hij moet opwarmen hoeft het van mij niet meer
Ehm, volgens mij moet _ELKE_ rookmachine eerst zichzelf opwarmen voordat ie uberhaupt gaat roken... Maargoed shut up :X
Dit is niet helemaal waar.
Elke conventionele rookmachine moet opwarmen, maar je hebt ook de zogenaamde hazers/crackers. Deze machines produceren geen rook door het verdampen van een vloeistof
maar door het vernevelen van een vloeistof.
Eigenlijk ommiddelijk na het inschakelen van het apparaat heb je een soort mist,
rook kan het niet genoemd worden.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
Wytse GerichhausenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-7-2006
Laatste: 14-3-2012
Berichten: 9
6-11-2006 18:55
In de OP staat van wel maar ik kan het nergens terug vinden, ik ga maar eens even googlen
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
29-12-2006 02:20
Vandaag de fazer opgehaald, was wel eens benieuwd of het wat zou zijn. If so, dan wordt de Z800 vervangen door de fazer.

Het eerste wat me opviel was dat het apparaat toch niet echt compact is, wat ik eigenlijk wel had gehoopt. Ik dacht dat het zo'n schattig ding zou zijn, zoiets als de Z800, maar dan wat vierkanter. Niet dus, is een flinke bak. De foto in de shop wijkt op een aantal punten af. Ten eerste de rookuitlaat. Die steekt niet uit, maar is weggewerkt in de behuizing achter een rooster. Daarnaast zit het vloeistofreservoir op de foto weggewerkt in de behuizing, maar steekt er bij het "echte" apparaat een tank uit, met een lomp ogende slang. Jammer, had liever gezien dat 'ie netjes weggewerkt was. Ten derde (en da's wel iets positiefs) is de kleur anders. Niet grijs, maar gewoon matzwart, inclusief witte Showtec belettering.

Nouja, over bovenstaande dingen is vrij makkelijk heen te komen, gewoon pech gehad. Opwarmen dat ding, ik was erg benieuwd naar de werking. Tijdens het opwarmen draait de fan voluit, en zodra de machine warm was bleef de fan rustig draaien. Achterop zitten dipswitches om het startadres in te stellen, alleen is de opening net weer iets te klein gehouden waardoor je echt niet anders kunt dan een schroevendraaier gebruiken om ze om te zetten.

De afstandbediening werkt ook prima, al verdwijnt die hier toch de kast in aangezien het me om het feit dat 'ie met DMX aangestuurd kan worden gaat. De connector is een 5 polige DINstekker. Ook hier is het gat in de behuizing weer te klein gehouden, waardoor de stekker en lastig en niet helemaal ingaat. De plug valt er wel vrij gemakkelijk uit (maar waarvoor nemen we anders rollen zwart plakkerig spul mee ? ;) Kan natuurlijk zijn dat ik net pech heb omdat Wong mijn fazer in elkaar heeft geschroefd, terwijl de volgende door Ching in elkaar gezet kan worden.

De hele achterkant is eigenlijk een beetje naadje. Goedkope XLR chassidelen waarvan de borgingen niet werken met Neutrik pluggen, te kleine uitsparing voor de dipswitches, te klein gat voor de DINplug. Hier hebben ze punten laten liggen.

We dwalen af, het ging over hoe de machine z'n werk doet. Na een beetje spelen met de controller krijg ik een hele mooie dunne (nagenoeg onzichtbare) nevel uit de machine. Fan op de hoogste stand, en zo min mogelijk rook erbij. Precies wat ik zocht! Geen dikke pluimen rook, gewoon de zaal bijna onopgemerkt vullen met dunne nevel, en pas merken dat het er hangt als je met licht aan de gang gaat. Zelfs foto's met flits maken is met zulke dunne nevel goed te doen. (Kun je met een gewone rookmachine zonder fan dus echt wel vergeten) Ook een beetje doorroken lukt er prima mee, zonder dat je het dikke-wolken-effect krijgt. Op dat punt dus volop gescoord, de werking ervan is gewoon goed.

Na een tijdje ermee gepield te hebben, ga je een beetje rondkijken op de machine en zie je dat het rooster waar de rook doorheen wordt geblazen een beetje vettig is. Daar begint het gedonder. Ik heb geen zin in roosters poetsen na afloop van de avond.

Tijd om de machine toch nog snel even open te peuteren, ben benieuwd hoe de Chinezen de fazer in elkaar hebben gezet. Op een ding hebben ze in ieder geval niet bezuinigd: schroeven. Maarliefst 28 schroeven eruit draaien om het rooster eraf te krijgen en de behuizing open te maken. Maar helaas, het vloeistofslangetje zit zo strak dat ik de kap net een klein stukje weg kan schuiven. Helemaal eraf halen zat er niet in, aangezien de wartels op de behuizing en dop van het reservoir van een beetje een vreemd type is en ik geen zin heb om dingen stuk te maken. Vervolg hieronder
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
29-12-2006 02:35
(En da's zo gebeurd bij typisch Chinaspul) Ik heb het dus maar gelaten bij een beetje naar binnen gluren (en foto's ervan maken). Van de manier van rook vernevelen werd ik niet echt vrolijk. Gewoon een verstelbare axiaalfan (slakkenhuizen met luchtinvoer aan de zijkant), met vlak voor de luchtinvoer een rietje waar de rook uitkomt. Onder de fan ligt de verwarmingskamer. Betekent dus wel dat alle druppeltjes onverdampte vloeistof gewoon in de behuizing vallen, en nog veel erger, de rook doodleuk door de fan gezogen wordt. Net iets wat je net niet wilt, aangezien de fan er vreselijk vet van wordt. Qua constructie dus ronduit waardeloos. Had dan de uitlaat niet verstelbaar gemaakt, zodat de rook voor de fan geblazen kon worden.

Wat me wel opviel was dat er niet een los slangetje in de tank werd gehangen, maar dat het vastzit een een steel die erin wordt gehangen. Daaraan zit ook een schakelaar lijkt het, die uitschakelt wanneer de vloeistof op is en drooglopen voorkomt.

In het kort: effect is mooi; dunne nevel waarmee gezeur over "of de rookmachine uitmag" mee voorkomen kan worden. Helaas is de manier van rook verspreiden gewoon echt waardeloos, dat is binnen de kortste keren een grote knoeiboel. Precies eronder zitten in de bodem ook ventilatiesleuven: ruimte voor een lekbakje. Die zul je wel nodig hebben. (Al kun je die natuurlijk ook knap en onopvallend in een kistje wegwerken ;) De mogelijkheid om de fazer met DMX aan te sturen is wel weer een groot pluspunt. Echt je van het is het niet, maar mits je de prijs in het achterhoofd houdt is het een prima apparaat wat wel iets meer zorg dan een rookmachine nodig heeft. (In de zin van lekbakjes/schoonmaken)

Ze hebben het geprobeerd, maar krijg er wel het typische "gooi maar snel wat in elkaar, als het er tijdens een demonstratie maar leuk uitziet" gevoel bij. Totaal geen idee hoe dit ding zich gaat houden, maar ik heb er in ieder geval redelijk wat minder vertrouwen in dan bijvoorbeeld een Antari rookmachine. Te weinig om vóórdat de garantietermijn verstreken is eraan te gaan klussen. sneaky :V Foto's volgen morgen.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers

Terug naar forum Reageer (zonder quote)