Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 138 van 289)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
10-10-2006 17:50
Alleen draaien, op eigen collectie en met geschikte apparatuur ter plaatse tot mijn beschikking: 65 euro per uur ex BTW, en ex vergoeding reis- en/of parkeerkosten. Indien mijn drive erbij gehuurd wordt, is mijn uurtarief 50 euro ex BTW. Daar komt de huur van de aparatuur dus nog bovenop.

Ik maak in principe geen onderscheid tussen het soort feest, soort lokatie of aantal bezoekers, zie niet in waarom.
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
11-10-2006 11:10

Sylvia schreef:

Alleen draaien, op eigen collectie en met geschikte apparatuur ter plaatse tot mijn beschikking: 65 euro per uur ex BTW, en ex vergoeding reis- en/of parkeerkosten. Indien mijn drive erbij gehuurd wordt, is mijn uurtarief 50 euro ex BTW. Daar komt de huur van de aparatuur dus nog bovenop.
da's niet echt goedkoop (maar mss ben je het wel waard) wink ;)
ben je met deze prijzen ook elk weekend geboekt?
Ik maak in principe geen onderscheid tussen het soort feest, soort lokatie of aantal bezoekers, zie niet in waarom.
soort feest: ik vind 10x makkelijker een DJ om een fuif te draaien dan een DJ die een huwelijksfeest KAN draaien
aantal bezoekers: een fuif van 1500personen brengt meer op voor de organisatie dan een fuif van 300personen (dus kan er wat meer vanaf) én je verantwoordelijkheid om de fuif te doen slagen ligt veel hoger
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
11-10-2006 13:31

luc2366 schreef:

soort feest: ik vind 10x makkelijker een DJ om een fuif te draaien dan een DJ die een huwelijksfeest KAN draaien
aantal bezoekers: een fuif van 1500personen brengt meer op voor de organisatie dan een fuif van 300personen (dus kan er wat meer vanaf) én je verantwoordelijkheid om de fuif te doen slagen ligt veel hoger
Nah, ik denk dat je 1500 man makkelijker amuseerd omdat ze elkaar sneller aansteken dan een zaaltje met 50 man.
Tuurlijk vang je als drive-in meer voor een groot feest.
Het is meer werk om een grotere show neer te zetten, en je hebt meer mensen lopen.

Maar voor het draaien alleen is het toch een ander verhaal.
Eeen goede dj die zijn sporen heeft verdient,
moet toch voor alleen draaien wel 150 tot 250 kunnen vangen voor een avondje full time werken.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
11-10-2006 15:15

luc2366 schreef:

Sylvia schreef:

Alleen draaien, op eigen collectie en met geschikte apparatuur ter plaatse tot mijn beschikking: 65 euro per uur ex BTW, en ex vergoeding reis- en/of parkeerkosten. Indien mijn drive erbij gehuurd wordt, is mijn uurtarief 50 euro ex BTW. Daar komt de huur van de aparatuur dus nog bovenop.
da's niet echt goedkoop (maar mss ben je het wel waard) wink ;)
ben je met deze prijzen ook elk weekend geboekt?
Er zijn dj's die het tienvoudige verdienen, en er zijn dj's die voor een tientje een hele avond voldraaien. Zelf draai ik tevens feesten geheel voor nop (zie o.a. de link in het foto-van-jezelf-topic).
Het kan zijn dat mijn tarief wat hoger ligt dan de gemiddelde bezoeker van dit forum, maar de gemiddelde New-Liner zal wellicht geen 17 jaar draai-ervaring hebben en voor een hoop blijft het werk op hobby-niveau. Ook ik doe dit voor de lol, maar wil er wél aan verdienen.

En ja, ik ben het waard. Ik maak geen reclame middels advertenties, flyers, gouden gids etc. Mensen kennen mij enkel omdat ze mij hebben horen draaien op een feest of daarover van een andere bezoeker hebben gehoord.
Zou ik willen, dan had ik elke week een boeking. Maar ik heb hiernaast nog een 32 uur per week-baan en doe vrijwilligerswerk, dus pakweg 2x per maand vind ik meer dan voldoende en mijn tarief zorgt hierin voor een keurige natuurlijke selectie wink ;) .

luc2366 schreef:

Sylvia schreef:

Ik maak in principe geen onderscheid tussen het soort feest, soort lokatie of aantal bezoekers, zie niet in waarom.
soort feest: ik vind 10x makkelijker een DJ om een fuif te draaien dan een DJ die een huwelijksfeest KAN draaien
aantal bezoekers: een fuif van 1500personen brengt meer op voor de organisatie dan een fuif van 300personen (dus kan er wat meer vanaf) én je verantwoordelijkheid om de fuif te doen slagen ligt veel hoger
In een uitverkocht Tivoli is het, zoals ook Tom zegt, makkelijker om de vloer aan de gang te krijgen dan op een intieme bruiloft met 120 bezoekers. Opbrengsten hangen af van de doelstelling en het beleid van de organisatie, niet van het aantal bezoekers. En het doel van bijvoorbeeld een bruiloft is per definitie niet om inkomsten te genereren, maar mijn doel is wel om mensen die "de dag van hun leven" vieren een perfecte avond te bezorgen. Daar ligt op zo'n avond mijn verantwoordelijkheid.

De druk om het "goed" te doen voel ik overigens altijd, of ik nou voor geld of vrijwillig sta te draaien.
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
11-10-2006 16:52

Sylvia schreef:

...wellicht geen 17 jaar draai-ervaring hebben en...
dan zijn we ongeveer even oud wink ;)

Sylvia]Ik maak geen reclame middels advertenties, flyers, gouden gids etc. Mensen kennen mij enkel omdat ze mij hebben horen draaien op een feest of daarover van een andere bezoeker hebben gehoord. Zou ik willen, dan had ik elke week een boeking.

same here. Maak enkel reclame voor "de verhuur"

Sylvia]en mijn tarief zorgt hierin voor een keurige natuurlijke selectie

.
idem
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
11-10-2006 17:25
Zijn we goed bezig toch? razz :p
DJErikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2003
Laatste: 12-9-2013
Berichten: 21
11-10-2006 21:35
Ik krijg 80 euro voor een avond all-round draaien hier in de discotheek. Beginnen om 22.30 tot 04.00 en daarna opruimen. Ik geloof ook niet dat ik meer hoef te vragen aan de eigenaar, want dat geeft hij toch niet. Ik hoef alleen mijn eigen cd's mee te nemen, de nieuwste singeltjes liggen er, dus ik koop één of twee nieuwe cd's voordat ik moet gaan draaien. Dit is eens per twee of drie weken op zaterdag.
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
12-10-2006 14:02

DJErik schreef:

Ik krijg 80 euro voor een avond all-round draaien hier in de discotheek. Beginnen om 22.30 tot 04.00 en daarna opruimen. Ik geloof ook niet dat ik meer hoef te vragen aan de eigenaar, want dat geeft hij toch niet. Ik hoef alleen mijn eigen cd's mee te nemen, de nieuwste singeltjes liggen er, dus ik koop één of twee nieuwe cd's voordat ik moet gaan draaien. Dit is eens per twee of drie weken op zaterdag.
is dit dan écht een discotheek (voor hoeveel personen) of eerder een danscafé? Want 80€ op een zaterdagavond... sad :(
HajoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 29-12-2008
Berichten: 114
12-10-2006 14:49

DJErik schreef:

Ik geloof ook niet dat ik meer hoef te vragen aan de eigenaar, want dat geeft hij toch niet.
Gelóóf je dat - of weet je dat? Je moet niet te bang zijn om méér te vragen, zeker niet als-ie tevreden met je is. Als hij je niet kwijt wil, zal er misschien wel wat meer inzitten.

Want 80 euro is wel erg weinig hoor - er vanuitgaande dat men tevreden met je is. En dat je dan óók nog moet helpen opruimen... shocked 8O Je moet ook bedenken dat jij toch de drankomzet vooruit helpt, als het goed is. Daar kan je het als dj ook wel op aansturen, als je weet hoe je dat doet. Een beetje kroegbaas ziet jou dan ook als een investering en niet als kostenpost.

Ik kreeg een aantal jaren terug in een relatief slecht lopende kroeg (door de week was het uitgestorven) al 100 euro voor 23.00-04.00. Zónder helpen opruimen.
Het moet wel leuk blijven...
RoderickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2005
Laatste: 29-9-2014
Berichten: 164
12-10-2006 16:11
Ik ben een jongen van 14. Ik vraag meestal 6o euro op een avond. Ik ben dus zo'n marktverzieker zoals jullie het noemen. Maar ik heb niet echt keus. Ik moet het voornamelijk hebben van klassenfeestjes. Dan moet je denken aan huiskamer feestjes. Ik heb dan ook geen originele cd collectie. Maar ik kan ook niet hoger zitten met mijn prijs, want dan heb ik geen klussen meer. Dit omdat mensen het vooral onderschatten en geen honderden euro's willen gaan uitgeven aan feesten. Ik zou dus geen andere oplossing weten hoe ik aan mijn klussen zou moeten komen. Ik heb wel nette apparatuur. En ik probeer zoveel mogelijk met A merken te werken.
Robustsound

Terug naar forum Reageer (zonder quote)