Forum > Licht

Rookmachine reinigen

(150 reacties. Pagina 12 van 16)
Moderator(s): Dré
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
2-10-2006 20:08
Probleem is zelfs al weer opgelost.
Er zat nog te veel reinigingsvloeistof in de rookmachine, ik heb hem uit gezet laten afkoelen en opnieuw laten opwarmen en Ja hoor hij deed hethappy :)
Focus on the customer and the rest will follow.
Martin rsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-12-2003
Laatste: 14-5-2013
Berichten: 163
2-10-2006 20:48
hier na veel proberen en doen de magnum pro 2000 eindelijk schoon gekregen nadat er goedkope meuk in zat.
alles doorgespoeld met remmenreiniger.
can van 5 liter. werkt perfect.

maar nu het volgende we gaven de pomp rechtstreeks stroom zodat de machine niet op hoefde te warmen.
nadat we de gewone pinnen er weer opdrukten deed de machine in eerste instantie niks.
iemand een idee of het een gelijkstroom motor kan zijn?
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
2-10-2006 20:51

Martin rs schreef:

maar nu het volgende we gaven de pomp rechtstreeks stroom zodat de machine niet op hoefde te warmen.
nadat we de gewone pinnen er weer opdrukten deed de machine in eerste instantie niks.
iemand een idee of het een gelijkstroom motor kan zijn?
Hoe gaf je 'm dan rechtstreeks stroom? Voor zover ik weet wordt er in de kabel naar de pomp een diode opgenomen om 'm op 50hz te laten pompen?
Light Image
Martin rsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-12-2003
Laatste: 14-5-2013
Berichten: 163
2-10-2006 20:52
we hebben er gewoon 220 opgedrukt.. daarna wouden we de stekkers erop doen en deed ie niks... heb ik ze omgedraait en pompte die gewoon weer.
we waren echt van mening dat het een 22v wisselstroom motor was.
vandaar de vraag.
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
3-10-2006 00:44
Als er een diode tussenzit is het inderdaad een gelijkspanningsmotor. De diode zorgt ervoor dat er maar 1 kant van de sinus door wordt gelaten. Echt een nette manier van gelijkrichten is het niet (want stel dat de diode alleen de positieve kant doorlaat, dan valt de negatieve kant weg, en zal je pomp dus de helft van de tijd geen spanning krijgen), maar het werkt in dit soort gevallen dus blijkbaar goed genoeg.

Wisselspanning erop zetten kan je je pomp kosten. Er gaat een hoop energie in die zichzelf steeds blijft tegenwerken. In plaats van beweging zorgt die energie nu voor warmte. Daar zit een grens aan. Waarschijnlijk heeft je pomp wel een brommend geluid gemaakt?

Enne, is remmenreiniger geschikt om te verdampen (inademen), danwel verbranden? Geen idee wat de eigenschappen van die vloeistof zijn, maar lukraak vanalles erin knikkeren zou ik absoluut niet doen.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 13458
3-10-2006 09:26

Martijn schreef:

Als er een diode tussenzit is het inderdaad een gelijkspanningsmotor. De diode zorgt ervoor dat er maar 1 kant van de sinus door wordt gelaten. Echt een nette manier van gelijkrichten is het niet (want stel dat de diode alleen de positieve kant doorlaat, dan valt de negatieve kant weg, en zal je pomp dus de helft van de tijd geen spanning krijgen), maar het werkt in dit soort gevallen dus blijkbaar goed genoeg.
Denk geveerde plunjer, denk bekrachtiging en je snapt gelijk wat die diode daar doet. Rechtstreeks aan het net doet de pomp het ook MAAR hij moet 2 x zo hard werken en presteert nog maar voor de helft (heeft gewoon te weinig tijd om volledige plunjerslag af te maken).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
3-10-2006 09:42
Aah, ik zat met m'n gedachten bij een centrifugaalpomp. Aan een plunjerpomp had ik niet gedacht. (En dat terwijl ze in bijna alle rookmachines gebruikt worden zelfs) ashamed :$
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Martin rsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-12-2003
Laatste: 14-5-2013
Berichten: 163
4-10-2006 17:00
aha oke pomp verhal is duidelijk.
echter nu over de remmenreiniger... even in het element... kwartier laten zitten en dan een nieuwe lading erdoor pompen... we wisten niet wat we zagen toen de troep eruit kwam zetten.
machine spuit nu weer harder en stinkt totaal niet meer.

daarna wel meteen goed met rookvloeistof soorspuiten oid want die troep mag er niet te lang inzitten.
FlodoxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-10-2006
Laatste: 17-11-2006
Berichten: 3
25-10-2006 14:47
mijn rookmachine wou ook eens niet meer werken maar ik hoorde wel nog het pompje dus ik dacht dat die goed verstopt geraakt was
ik heb dan een ontkalker gebruikt voor strijkijzers enzow
beetje gewoon kraantjes water erbij gedaan
en effe goed doorgespoten
ik had hem daarna effe afgezet
en prbeerd weer eens te spuiten maar ik hoorde het pompje niet meer
dusja
wel jammer
maar nu heb ik een showtec clubfogger bestelt
heel wat beter toestel dat ik ervoor had razz :p
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
25-10-2006 17:49
Je weet dat er in kraanwater onder andere kalk zit? (...)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers

Terug naar forum Reageer (zonder quote)