Forum > Licht

Rookmachine (antari f80z)

(237 reacties. Pagina 22 van 24)
Moderator(s): Dré
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
16-9-2006 13:38
Geen handleiding bij je machine gehad? Ze zijn er trouwens ook niet in het Nederlands. Alleen Engels, Duits en Frans.

Wat wil je weten dan?
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Break-driverStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-10-2005
Laatste: 27-9-2006
Berichten: 4
23-9-2006 11:50
nu is mijn F80Z definitief versleten :(
nuja, ik heb er al een nieuwe 'goeikope' besteld,
het gaat dus over de Velleman VDL800SMT

link: https://www.velleman.be/nl/nl/product/view/?id=354864

ik mag er woensdag achter
KeesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2006
Laatste: 1-1-2007
Berichten: 38
26-9-2006 11:15
Hij is er inderdaad alleen in het Engels, Duits en Frans. De website van Antari biedt meer!: link
A master of light, knows his way around in the dark.
XplodStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-3-2005
Laatste: 10-2-2014
Berichten: 210
26-9-2006 18:02

break-driver schreef:

nu is mijn F80Z definitief versleten :(
nuja, ik heb er al een nieuwe 'goeikope' besteld,
het gaat dus over de Velleman VDL800SMT

link: https://www.velleman.be/nl/nl/product/view/?id=354864

ik mag er woensdag achter
Ik kom er net achter dat dat dezelfde machine is als onze die we een tijdje gelede tweedehands hebben gekocht...
1 ding wat mij zeker opviel: hij spuit heeeelemaal niet ver... De F-80Z doet het op dat vlak nog beter...
MAAR hij kan wel verrassend lang blijven doorspuiten, en dat is dan weer bij Antari wat minder...

Ligt er maar net aan wat jij belangrijk vindt, en van kwaliteit zullen ze elkaar niet veel ontlopen denk ik...

Mvg

Bert
Goed bedoelde rotzooi is ook rotzooi...
Break-driverStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-10-2005
Laatste: 27-9-2006
Berichten: 4
26-9-2006 19:37
maar qua gebruiksvriendelijkheid en resultaat , hoeveel quoteer je deze in vergelijking met de f80z ???(vb: deze 8/10 , f80z 7/10)

ik wil in korte tijd zoveel mogelijk van een ruimte beroken wink ;)
XplodStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-3-2005
Laatste: 10-2-2014
Berichten: 210
26-9-2006 21:40

break-driver schreef:

maar qua gebruiksvriendelijkheid en resultaat , hoeveel quoteer je deze in vergelijking met de f80z ???(vb: deze 8/10 , f80z 7/10)

ik wil in korte tijd zoveel mogelijk van een ruimte beroken wink ;)
Dan zou ik toch voor de Antari gaan aangezien deze verder spuit dan de Velleman. Bij de Velleman gaat het langer duren eer de rook zich tot achter in de zaal verspreid heeft... (Niet dat de Antari zó ver spuit, maar toch verder dan de Velleman... We hebben het nog altijd over budgetrookmachines... sneaky :V )

Het ligt er ook maar net aan wat voor jou belangrijk is. En IK zou de Antari nemen, want de timer die de Velleman heeft is voor mij niet echt een grote meerwaarde... Zoveel moeite is het nu ook weer in niet om dat knopje van de Antari af en toe ingedrukt te houden... wink ;)

Mvg

Bert
Goed bedoelde rotzooi is ook rotzooi...
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
27-9-2006 20:48

Xplod schreef:

Ik kom er net achter dat dat dezelfde machine is als onze die we een tijdje gelede tweedehands hebben gekocht...
1 ding wat mij zeker opviel: hij spuit heeeelemaal niet ver... De F-80Z doet het op dat vlak nog beter...
MAAR hij kan wel verrassend lang blijven doorspuiten, en dat is dan weer bij Antari wat minder...
De machine is gebruikt, dus wellicht een beetje verstopt? De F80 spuit toch al niet bijzonder ver, dus ik kan me moeilijk voorstellen dat die Velleman dan echt maar een dikke pluim voor de machine hoort te maken.
Ligt er maar net aan wat jij belangrijk vindt, en van kwaliteit zullen ze elkaar niet veel ontlopen denk ik...
Bij deze goedkope machines niet relevant, maar wel iets om bij duurdere machines rekening mee te houden is de verkrijgbaarheid van onderdelen. Als de pomp van een F80 stuk gaat kost je dat 23 euro voor een nieuwe pomp. Afdanken en een nieuwe kopen in dat geval. Gaat de pomp in een machine van pakweg 500 euro stuk, dan is het toch te hopen dat er een reserve pomp leverbaar voor is. Bij Antari is dat bijvoorbeeld goed geregeld. Als een of andere onbekende machine stukgaat, is het maar te hopen dat ze nog te repareren zijn. (En kan het ook voor de verhuur aantrekkelijk zijn een bekend merk te gebruiken)

break-driver schreef:

ik wil in korte tijd zoveel mogelijk van een ruimte beroken wink ;)
Koop een machine met een redelijke output (Zeg vanaf de Z1000), koop er goede vloeistof zoals de JEM ZR-mix voor, en zet er een flinke zware ventilator achter. En dan niet het grootste model huishoudfan, maar een kleine industriële. Daarmee kun je flinke aula's van een redelijke nevel voorzien. Wil je echt dikke rook, dan ben je toe aan een grotere machine.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
28-9-2006 10:07

Martijn schreef:

Koop een machine met een redelijke output (Zeg vanaf de Z1000), koop er goede vloeistof zoals de JEM ZR-mix voor, en zet er een flinke zware ventilator achter. En dan niet het grootste model huishoudfan, maar een kleine industriële. Daarmee kun je flinke aula's van een redelijke nevel voorzien. Wil je echt dikke rook, dan ben je toe aan een grotere machine.
Ook met de grootste "huishoudfan" zijn ZEER goede resultaten haalbaar.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JaoerdStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2007
Laatste: 3-2-2007
Berichten: 1
3-2-2007 15:33
Hey.. ik heb gedaan wat jullie zijden.. 50/50 water/azijn... maar toen ik hem liet draaien deed hij het gewoon .. maar het was nog lang niet op.. en toen deed ie het niet meer... alleen maar een hard lawaai.. weet iemand wat ik nu moet doen??
Basement-clubStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 26-2-2013
Berichten: 174
3-2-2007 17:00
Ik wil zeker geen kritiek geven maar mijn eerste machine was ook een velleman. Dat is al een aantal jaar geleden en het verwarmingselement doet het nog. Dit was hun allereerste machine en werkte prima. Ondertussen heb ik al 3 velleman machines versleten en waren deze echt niet goed van kwaliteit. Het kan in jou geval nauurlijk anders zijn maar geen velleman meer voor mij.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)