Forum > Licht

Welke DMX sturing?

(231 reacties. Pagina 22 van 24)
Moderator(s): Dré
LJ D!voyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2006
Laatste: 7-10-2011
Berichten: 24
8-9-2006 18:58
Effe een vraagje tussendoor welke kan je beter hebben, Martin lightjockey of freestyler sunlite
KeesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2006
Laatste: 1-1-2007
Berichten: 38
8-9-2006 20:30

LJ D!voy schreef:

Effe een vraagje tussendoor welke kan je beter hebben, Martin lightjockey of freestyler sunlite
Hangt heel erg van je smaak af. Persoonlijk gebruik ik Sunlite en gebruik het liever dan LJ van Martin. Freestyler is naar mijn idee al helemaal niets vergeleken met die andere twee.

Sunlight kan ik alles mee programmeren daarbij werkt de visualizer perfect.
A master of light, knows his way around in the dark.
LJ D!voyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2006
Laatste: 7-10-2011
Berichten: 24
9-9-2006 09:42
is het ook moglijk om zowel een programma voor parren als een programma voor scans af te spelen?
TimcooijmansStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 10-1-2008
Berichten: 94
9-9-2006 10:09

LJ D!voy schreef:

is het ook moglijk om zowel een programma voor parren als een programma voor scans af te spelen?
Ja, sterker nog je kunt tot 17 Sequences (apparate programma's) naast elkaar draaien (het maakt niet uit of in het progamma parren of movingheads of scanners zitten) Verder heb je nog 12 knoppen voor simpele aan uit dingen (strobo oid)

Edit: Dit gaat wel over Martin Light Jockey
KeesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2006
Laatste: 1-1-2007
Berichten: 38
9-9-2006 11:09

LJ D!voy schreef:

is het ook moglijk om zowel een programma voor parren als een programma voor scans af te spelen?
Idd, en over Sunlight, ook ja. Elke fixture (par, scan, etc) kan apart worden aangestuurd. Dan elke groep natuurlijk ook. Een programma heet bij sunlight een Scene. En scene's kunnen in aantal onbeperkt door elkaar worden afgespeeld. Dus ja, je kan een aparte scene bouwen voor je parren en eentje voor je scans. En deze dan tegelijk of apart af spelen.
A master of light, knows his way around in the dark.
LJ D!voyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2006
Laatste: 7-10-2011
Berichten: 24
9-9-2006 20:40
ik heb de demo versie van martin light jockey maar daar krijg ik de eurolite ts-5 niet in de visualizer waardoor komt dat(de winner lukt wel)
TimcooijmansStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 10-1-2008
Berichten: 94
9-9-2006 20:41

LJ D!voy schreef:

ik heb de demo versie van martin light jockey maar daar krijg ik de eurolite ts-5 niet in de visualizer waardoor komt dat(de winner lukt wel)
Omdat er geen O/V profiel voor is. Deze kun je op www.martin.com/forum requesten. Wel URL naar handleiding er bij doen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
9-11-2006 12:09
Edit Mod: Dré: Ben met de botte bijl door dit topic (en andere topics over deze dll verhandeling) heen gegaan. Ik moet ergens een keer een standpunt innemen, dus bij deze:

Ik zie er geen probleem in dat er een "how-to" geschreven wordt (bijvoorbeeld door de meest ervaren persoon over dit onderwerp (in dit topic)). Het aanbieden van dll's is wat mij betreft een ander verhaal. Daar zitten de nodige haken en ogen aan (het GEBRUIK van een compiler (en eventueel ter beschikking gestelde SDK's) is namelijk WEL DEGELIJK gebonden aan regels en die compiler zal toch echt gebruikt moeten worden om een DLL te genereren). Dus hotlinks naar DLL's zal ik in dit forum niet toestaan. Daarnaast valt het me op dat veel vrijbuiters zelf te lui zijn om voor de duvel te dansen (en dus letterlijk een uitleg nog een keer uitgelegd willen hebben). Dan wordt het dus duppie eerste rang en lui in het kwadraad (en daar heb ik al helemaal een broertje dood aan). Ben echter wel bang dat als dit topic door zal blijven bestaan het hoofdzakelijk gevuld zal worden met "leg het nog een keer uit" vragen... Vandaar dus het voorstel dat de meest ervaren persoon op dit vlak (volgens mij Jerre2) een duidelijke how-to schrijft waarna het topic op slot gezet kan worden.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
9-11-2006 12:43
Om even hier een reactie te geven:

Martin heeft dus wel 'toestemming' gegeven om met andere dan Martin dongles te werken (al zal dit met LJ3 snel opgelost zijn... maar waarschijnlijk heb IK dan niets meer aan mijn originele kaart, bedankt voor een deel 'dll' smurfjes sneaky :V ).

Als je toch de originele dongle niet koopt als prof drive-in vind ik dat je goed fout zit, en dat is niet alleen mijn mening.

Als je het alleen al over betrouwbaarheid hebt. Mijn systeem wordt echt amper belast (30 %?...) en de OV loopt erg rap dankzij mijn videokaart. Het programma zelf is echt amper belastend. Heb je dus problemen met een niet originele dongle lijkt mij dat gewoon pech en niet meer dan logisch.

Niet om een sneer te geven, maar ik heb er wel degelijk voor betaald. (hé, waar zou het geld vandaan komen om dergelijke software te ontwikkelen...)

Als je als prof drive in een post hier zet met een aantal vragen hierover ben je volgens mij niet goed bezig (getuigd niet echt van professionaliteit, hou dit dan tenminste binnenshuis)
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
9-11-2006 13:22

Jurrie schreef:

Martin heeft dus wel 'toestemming' gegeven om met andere dan Martin dongles te werken (al zal dit met LJ3 snel opgelost zijn... maar waarschijnlijk heb IK dan niets meer aan mijn originele kaart, bedankt voor een deel 'dll' smurfjes sneaky :V ).
Dat er een nieuwe versie zat aan te komen was duidelijk.(en heeft dan ook niets met het "martin foefje" te maken)
Sunlite (de "maker" van dezelfde interface als martin) heeft een nieuwe nog uitgebreidere interface uitgebracht. De nieuwste software werkt ook met de "oude" interface, maar heeft uiteraard zijn beperkingen. Een upgrade is mogelijk dus met zoiets dergelijks zal Martin ook wel komen.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)