Forum > Licht

Beste merk

(74 reacties. Pagina 7 van 8)
Moderator(s): Dré
KeesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2006
Laatste: 1-1-2007
Berichten: 38
19-8-2006 19:14
We hebben een aantal mensen gesproken en de meningen gehoord over licht. Er was dus een voorkeur met LED en dit zal in de bar dan ook veel gebruikt gaan worden. Maar voor het showwerk in de danszaal gaan we waarschijnlijk een heleboel kleine parren ophangen, die rechtnaar beneden schijnen, met een hoek van 10 graden oid. Als we ze dan ook nog matrix aansturen, kunnen we er logo's etc mee maken. De scanners blijven zeker en verder wordt de zaal waarschijnlijk via hazers beambaar gemaakt.
Er werd ook wat gezegd over Oilcrackers, maar daar heb ik geen ervaring mee. Iemand wel?
A master of light, knows his way around in the dark.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
19-8-2006 19:26

Kees schreef:

Er werd ook wat gezegd over Oilcrackers, maar daar heb ik geen ervaring mee. Iemand wel?
Jup, het effect is meesterlijk mooi, maar het is echt pure rommel om naast je te hebben. Gevoelsmatig is een hazer een stuk minder vervelend op de adem.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
KeesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2006
Laatste: 1-1-2007
Berichten: 38
19-8-2006 19:39

big bang schreef:

Jup, het effect is meesterlijk mooi, maar het is echt pure rommel om naast je te hebben. Gevoelsmatig is een hazer een stuk minder vervelend op de adem.
Waarom isset pure rommel? Ik hoorde net dat het heel erg rotspul is voor je andere apparatuur, doordat het gigantisch vet is. Maar het blijft heel lang hangen. Ik moest dan gelijk ook maar met een shampoofabrikant afspreken of ik de shampoo niet gratis kon krijgen :p
A master of light, knows his way around in the dark.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
19-8-2006 20:26
Pure praktijk ervaring, je voelt het meteen op je luchtwegen als je er langsloopt, door dat zelfde vettige effect idd. Of het even ongezond is als dat ik gevoelsmatig denk dat het is weet ik niet, maar gasten zullen het ook niet graag inademen. Met rommel bedoel ik dus het spul dat je inademd en overal komt te zitten, het effect voor het zicht is verder heel erg goed zoals ik al zei.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1139
19-8-2006 21:18

big bang schreef:

Pure praktijk ervaring, je voelt het meteen op je luchtwegen als je er langsloopt, door dat zelfde vettige effect idd. Of het even ongezond is als dat ik gevoelsmatig denk dat het is weet ik niet, maar gasten zullen het ook niet graag inademen. Met rommel bedoel ik dus het spul dat je inademd en overal komt te zitten, het effect voor het zicht is verder heel erg goed zoals ik al zei.
De grote van de mist druppels is ook nog vele malen kleiner dan die van een hazer of een normale rookmachine. Waardoor de olie dieper in je longen komt.
Er zijn zelfs mensen die beweren dat het kanker verwekkend is, daar weet ik niets van er is volgens mij nog nooit onderzoek naar gedaan.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
KeesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2006
Laatste: 1-1-2007
Berichten: 38
20-8-2006 01:38
Dan ga ik maar eens zo'n ding huren en snuiven razz :p. Direct kankerverwekkend zal et niet zijn. Maar ik wil wel weten hoe het is, praktijkervaring dus.
A master of light, knows his way around in the dark.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
20-8-2006 12:30

Kees schreef:

Dan ga ik maar eens zo'n ding huren en snuiven razz :p. Direct kankerverwekkend zal et niet zijn.
Ach, was asbest ook niet toch???

Zelfs een gewone fogger kan kankerverwekkende stoffen uit stoten als hij maar verkeerd genoeg afgesteld staat (moet ie wel erg heet afgesteld staan trouwens MAAR er zijn volgens mij wat oosblokkers geweest die daaraan voldeden...)).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
LuckenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-6-2003
Laatste: 8-7-2021
Berichten: 81
20-8-2006 12:33

big bang schreef:

Jup, het effect is meesterlijk mooi, maar het is echt pure rommel om naast je te hebben. Gevoelsmatig is een hazer een stuk minder vervelend op de adem.
Een goede cracker heeft een verbuik van 6 centiliter, per uur continue gebruik! Ga het verbuik eens na van een hazer en rookmachine dan zal u snel weten wat het verschil is in rommel dat in de lucht hangt. Bovendien is de vloeistof van een cracker helemaal niet schadelijk en zeker niet kanker verwekkend!

Groeten,

Luc
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
20-8-2006 17:06

Kees schreef:

Maar voor het showwerk in de danszaal gaan we waarschijnlijk een heleboel kleine parren ophangen, die rechtnaar beneden schijnen, met een hoek van 10 graden oid. Als we ze dan ook nog matrix aansturen, kunnen we er logo's etc mee maken.
Je hebt er dan ECHT veel nodig eer je leuke dingen kan he? Dat wil zeggen, minimaal 8 x 8 = 64 om héél simpele logo's te maken, leuk wordt het pas bij 10x10 of 12x12. Daarnaast heb je dus ook bij 8x8 spots 64 dimmerkanalen nodig. En een fatsoenlijke sturing waar je matrix-effecten mee kunt maken en draaien.
Light Image
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1139
20-8-2006 21:01

Kees schreef:

Dan ga ik maar eens zo'n ding huren en snuiven razz :p. Direct kankerverwekkend zal et niet zijn. Maar ik wil wel weten hoe het is, praktijkervaring dus.
Uit praktijk weet ik dat de haze van een cracker vele male mooier is, dan die van een hazer. Het blijft ongeveer 2x langer hangen en je beams komen een stuk mooier uit.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)