Forum > Algemeen Forum

Drive-in show starten

(37 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
Senne derineAccount Geblokkeerd
Uit: België
Sinds: 20-6-2006
Laatste: 22-8-2006
Berichten: 44
7-7-2006 22:05
ok ik stop met een partner te zoeken heb ingezien dat het toch niets wordt

hier mag een slotje op graag

toch voor alles bedankt

gr.senne
born to be a dj!!
DjdimiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 25-1-2004
Laatste: 22-4-2014
Berichten: 209
7-7-2006 22:07
Ga je nu toch geen drive-in starten of moet je al geen partner meer?

Vraag het anders eens lief aan je vriendjes ?
DutchspidersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 5-10-2009
Berichten: 148
7-7-2006 22:24
Idd, van dag op dag beslissen dat je op eens geen partner wil, vind ik wel wat snel...
Ik wil later sterven in mijn slaap,net als mijn grootvader.Niet roepend en tierend zoals de passagiers in zijn bus.
DjpStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2004
Laatste: 31-8-2016
Berichten: 382
7-7-2006 23:02
gewoon in je 1-tje beginnen, kost meer, verdient meer..

maar geen gezeur van iemand die geen zin heeft, of niet kan of met jouw apparatuur gaat pronken terwijl die persoon niets heeft.
noem het maar op...

maar je komt een beetje naar voren als een jongetje die even snel een discotje wilt beginnen, daar gaat tijd, geld en zweet in zitten en dan komt het wel goed wink ;)
Senne derineAccount Geblokkeerd
Uit: België
Sinds: 20-6-2006
Laatste: 22-8-2006
Berichten: 44
7-7-2006 23:17

djp schreef:

gewoon in je 1-tje beginnen, kost meer, verdient meer..

maar geen gezeur van iemand die geen zin heeft, of niet kan of met jouw apparatuur gaat pronken terwijl die persoon niets heeft.
noem het maar op...

maar je komt een beetje naar voren als een jongetje die even snel een discotje wilt beginnen, daar gaat tijd, geld en zweet in zitten en dan komt het wel goed wink ;)
thats the reason
gr.senne
born to be a dj!!
WesleyAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 11-2-2006
Laatste: 9-7-2006
Berichten: 4
9-7-2006 11:12
Hallo allemaal,,
Ik ben een jongen van 13 jaar en ik wil ook een drive-in show starten...
wie wil mij daar bij helpen
graag in de buurt van franeker vlakbij leeuwarden!!!
interesse mail me dan aub: sound-turbulance@hotmail.com

Groetjes. happy :)
Dancing-light voor al uw feesten!
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
9-7-2006 16:21

KVM schreef:

Nou, als je dat weet zou ik gaan denken wat de voor en nadelen kunnen zijn van een "vriend" die eventueel wil samenwerken.

X jaar geleden ben ik ook alleen begonnen, dat heeft als voordeel dat je de inkomsten ook niet hoeft te delen.
Ik ben eenvoudig begonnen, maar heb door mezelf te "verkopen" al snel de kans gekregen om vlot door te groeien.

Je moet dus eerst aan de slag met een zéér goed plan.

Een collega zoeken lijkt leuk, maar het is mogelijk dat 1 van de 2 het na een tijdje wel gezien heeft, en dan kan het maar zo zijn dat de "disco droom" als een kaartenhuis in elkaar stort.

Martin.
Ik ben X jaar geleden wel samen met iemand anders begonnen. Dat had niet als nadeel dat de inkomsten gedeeld moesten worden, maar als voordeel dat de kosten gedeeld werden. De inkomsten zijn in het begin toch bijna 0, en de kosten van aanschaf van apparatuur vele malen hoger. Samen met mijn collega had ik de afspraak gemaakt dat elk een heel apparaat kocht. Dus niet beide de helft van iets betalen. Op het moment dat we dan uit elkaar zouden gaan, had ieder zijn eigen spullen. Nadeel hiervan was, dat we elk met een incomplete set zouden komen te staan. Maar ik denk dat ik alleen ook niet doorgegaan was, omdat het veel gezelliger is om met zijn tweeën te drive innen. Samen is het veel leuker apparatuur uitzoeken, dan alleen.
Lost in Music
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
10-7-2006 09:38
Dat is inderdaad wel een goede afspraak, als je dan allebei ongeveer evenveel investeert. Ik ben vroeger ook begonnen met een vriend die niks kocht maar wel altijd wilde draaien (en daar niet zo best in was laugh :D ). Dus die heb ik op een gegeven moment buiten geschopt en ik ben alleen verder gegaan. Ik weet wel dat IK persoonlijk nooit meer een bedrijf met iemand anders zal beginnen. Samenwerken met anderen prima, maar ik ben de baas in eigen huis!
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
CyStStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-6-2004
Laatste: 23-2-2010
Berichten: 93
30-7-2006 22:58
Ook ik ben 6 jaar geleden begonnen. Het begon als een kleine hobby met 2 skytec speakertjes, 2x200w en 2 moonflowers. Ik deed dit samen met een vriend die vooral into DJ'en was. Op een gegeven moment ging een andere vriend ook meehelpen en investeerde hij ook steeds vaker in nieuw spul, net als ik. Allemaal uit eigen zak. De eerste vriend stopte ermee, omdat hij meer into DJ'en was dan in opbouwen, techniek, mooie show etc. Hij wilde gewoon mixen op zijn draaitafels.

Op een gegeven moment werden we het zat om maar 50 euro te kunnen vangen voor een avond, aangezien het allemaal zwart moest, en de meeste bedrijven (opdrachtgevers dus) konden niet teveel onder de tafel doen. Vandaar dat we ons hebben ingeschreven bij de Kvk, om zo goede inkomsten te kunnen vangen.

Op het moment is het zo, dat we bijna al het geld dat binnenstroomt, weer investeren in nieuw spul. Er gaat helemaal niets onze kant op, sterker nog, we lappen vaak ook nog bij, voor opslagruimte etc.

Dus in tegenstelling tot wat andere mensen zeggen, kan met zijn tweeën werken ook positief zijn. Het is gezellig en je kunt taken aan elkaar verdelen. Wat ook handig is, is dat ik vrij impulsief en dominant ben, terwijl mijn bedrijfspartner meer rustig en objectief is. Zo vullen we elkaar heel erg goed aan. Bijv: we hebben 500 euro binnengehaald met een klus en ik zeg: Laser kopen! Dan houd hij me terug en laat me zien dat het verstandiger is om iets wat aan vervanging toe is te vervangen.

Conclusie: zoek een partner waarmee je goed klikt en het liefst nog waarbij je elkaars karakter kunt aanvullen en iemand waarmee je goed kunt discussieren, zonder dat er ruzies ontstaan. En mocht je samen met iemand een bedrijf beginnen, deponeer dan bij de KvK een overeenkomst waarin staat wat er met het kapitaal gebeurt, mochten jullie wegen scheiden..
I will not comply.
DjdiamondStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-5-2005
Laatste: 27-6-2009
Berichten: 46
1-8-2006 09:24

CySt schreef:

Dus in tegenstelling tot wat andere mensen zeggen, kan met zijn tweeën werken ook positief zijn. Het is gezellig en je kunt taken aan elkaar verdelen. Wat ook handig is, is dat ik vrij impulsief en dominant ben, terwijl mijn bedrijfspartner meer rustig en objectief is. Zo vullen we elkaar heel erg goed aan. Bijv: we hebben 500 euro binnengehaald met een klus en ik zeg: Laser kopen! Dan houd hij me terug en laat me zien dat het verstandiger is om iets wat aan vervanging toe is te vervangen.

Conclusie: zoek een partner waarmee je goed klikt en het liefst nog waarbij je elkaars karakter kunt aanvullen en iemand waarmee je goed kunt discussieren, zonder dat er ruzies ontstaan. En mocht je samen met iemand een bedrijf beginnen, deponeer dan bij de KvK een overeenkomst waarin staat wat er met het kapitaal gebeurt, mochten jullie wegen scheiden..
Zo gaat het idd bij ons ook, met zn tweeen, samen beslissen, smaen kopen, samen de lol ervan hebben en samen geld verdienen happy :)
hier staat niks

Terug naar forum Reageer (zonder quote)