Forum > Algemeen Forum

plichten van een drive-in show!

(40 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 431
11-6-2006 15:58

JeroenVDV schreef:

viero schreef:

robbert schreef:

jep ik krijg van al mijn geluids app. 19% terug :D
mijn pa heeft namelijk als uit de hand gelopen hobby een bedrijfje in computers enzo en hij mag ook cd spelers verkopen enzo dus als ik de offerte op me'n pa's naam zet krijg ik lekker 19% van het bedrag terug, dat is wel lekker.
doe ik ook zo. m'n ouders hebben een bvba en dat betekent dat we evenementen mogen organiseren. drive-in zit daar ook onder. alles van materiaal en cd's op factuur, 21% (België) terug.
Maar dat betekent dat de spullen van je ouders' bvba zijn, en de omzet binnenkomt bij die bvba.
idd, omzet is momenteel toch nog 'afbetaling' van het materiaal. wanneer ik een jaar of 18 ben, zal ik het dan 'overkopen' van mijn ouders (0-operatie). Is het van mij, en heb ik mijn opbrengsten dan in de vorm van een deftige installatie.
Fun is serious business!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
11-6-2006 16:22

viero schreef:

zal ik het dan 'overkopen' van mijn ouders (0-operatie). Is het van mij, en heb ik mijn opbrengsten dan in de vorm van een deftige installatie.
Ik zou dat heel goed navragen, zoals jij het hier meld krijg je het gratis, het is nog maar de vraag of de belastingdienst dit pikt.

Dj Mark schreef:

Hoe zit het na 3 jaar met verzekeren, is dit al enigzins veranderd of is dit nog steeds hetzelfde gebleven?
Ik denk dat je voor dergelijke vragen je zeer goed moet laten informeren bij je verzekerings agent. (vraag eventueel bij verschillende agenten offertes.

Dat de inboedel in een gebouw voor een x bedrag verzekerd is zegt ook niet veel, de soort inboedel en de waarde hiervan kan ook bepalend zijn! (geld ook voor thuis). Denk tevens aan inbraak voorzieningen. (Tralies, alarm, sloten etc.)

Martin.
kvm entertainment
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 431
11-6-2006 17:26

KVM schreef:

viero schreef:

zal ik het dan 'overkopen' van mijn ouders (0-operatie). Is het van mij, en heb ik mijn opbrengsten dan in de vorm van een deftige installatie.
Ik zou dat heel goed navragen, zoals jij het hier meld krijg je het gratis, het is nog maar de vraag of de belastingdienst dit pikt.
is reeds overlegd met onze boekhouder, zegt dat dit mogelijk is.
Fun is serious business!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
11-6-2006 18:02

viero schreef:

is reeds overlegd met onze boekhouder, zegt dat dit mogelijk is.
Geen idee hoever de "kennis" van de boekhouder gaat, het zal echter niet de eerste keer zijn dat een boekhouder een fout maakt.

Martin.
kvm entertainment
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 9469
12-6-2006 10:28
bij mijn beste weten is er altijd één of andere vorm van overnamebelasting,
als een bv overgaat handen.
BTW is er eentje van....

Maar onze Vic zal het fijne er van weten.

Het kan ook zijn dat dit soort zaken anders geregeld is in België dan in Nederland.
Houd daar goed rekening mee.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
12-6-2006 10:50
BTW is in principe in alle EU-landen gelijk geregeld, omdat het is gebaseerd op een EU-richtlijn.

Een ondernemer die BTW-belaste prestaties verricht mag de BTW op zijn inkopen (in dit geval: de CDJ's) terugvragen. In het voorbeeld hierboven is dat de BvbA van de ouders van Viero en de BV van de ouders van Robbert. Als de BV/bvba vervolgens die CDJ's aan de kinderen van de aandeelhouder meegeeft is er geen recht op BTW-aftrek (dus die wordt gecorrigeerd met boete). De waardevermindering van de spelers is ook niet aftrekbaar en zal ook worden gecorrigeerd.

En uiteraard is het ook niet mogelijk de spelers voor minder dan de waarde vanuit de BV over te dragen aan derden.

Kortom: uiteraard (zoals ieder weldenkend mens al op z'n klompen aanvoelt) kan dit niet.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ShimanooStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-7-2005
Laatste: 15-1-2018
Berichten: 48
21-7-2006 14:10

Victor schreef:

BTW is in principe in alle EU-landen gelijk geregeld, omdat het is gebaseerd op een EU-richtlijn.

Een ondernemer die BTW-belaste prestaties verricht mag de BTW op zijn inkopen (in dit geval: de CDJ's) terugvragen. In het voorbeeld hierboven is dat de BvbA van de ouders van Viero en de BV van de ouders van Robbert. Als de BV/bvba vervolgens die CDJ's aan de kinderen van de aandeelhouder meegeeft is er geen recht op BTW-aftrek (dus die wordt gecorrigeerd met boete). De waardevermindering van de spelers is ook niet aftrekbaar en zal ook worden gecorrigeerd.

En uiteraard is het ook niet mogelijk de spelers voor minder dan de waarde vanuit de BV over te dragen aan derden.

Kortom: uiteraard (zoals ieder weldenkend mens al op z'n klompen aanvoelt) kan dit niet.
Is het niet zo dat als je als bedrijf een product koopt laten we zeggen 2 CDJ1000's en je het weg schrijft als demo model voor bijvoorbeeld beursen of voor in je demoruimte je de spullen als volgt kunt verkopen nieuwwaarde minus afschrijving is bedrag... dit trucje is wel mogelijk en niet te traceren voor de belastingdienst, ware het niet dat de bestelde CDJ1000's wel (administratief) op de plank moeten blijven liggen.
5 kilo wat????
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
23-7-2006 13:47
?
Je wilt apparatuur kopen, daarna verkopen en het ondertussen op je balans houden hoewel je het niet meer in je bezit hebt? Wat is daar het voordeel van?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 431
23-7-2006 14:20

Victor schreef:

?
Je wilt apparatuur kopen, daarna verkopen en het ondertussen op je balans houden hoewel je het niet meer in je bezit hebt? Wat is daar het voordeel van?
voor het moment zit alles nog onder het bedrijf van m'n ouders (drukkerij). doordat we een bvba hebben mogen we evenementen organiseren (dus drive-inshow zit daar ook onder). mijn ouders hebben alles gekocht, ik betaal alles dmv onze opdrachten trg. vanaf het jaar dat we geen kindergeld meer ontvangen, zal ik dan de drive-inshow op mijn naam zetten, en alles 'kopen' van mijn ouders. het zal gefactureerd worden door hen naar mij toe. ik schrijf het bedrag dan over, maar in het zwart betalen zij het mij trg > zij hebben hun geld terug door de opdrachten en ik heb dan alles op eigen naam staan.
Fun is serious business!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 9469
23-7-2006 14:28
en jij denkt dat de belasting dat niet doorkrijgt/heeft?
Waarvan betalen je ouders dan zwart terug?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)