Hoe krijg ik mijn boxen zonder statiefgaten op een stafief?
(51 reacties. Pagina 4 van 6)Moderator(s): Dré
Dj romaStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-3-2003 Laatste: 2-7-2010 Berichten: 206 | 13-6-2003 16:38 |
beetje late reactie maargoed, ehm een soort van toch wel ja . toen ik de statieven had gehaald zette ik er een op op de laagste stand. ik til de box erop(rotklus want hij weegt 25 kg) en ineens breekt de adapter af. dus de flensplaat zat nog gewoon op de box maar de 'buis' was in de box geschoten. en dan zo tegen de magneet. gelukkig was die nog heel anders was ik weer een spaarvarken verder geweest . daar ben ik behoorlijk van geschrokken dus meteen de beste van de beste adapter gehaald. daar betaal je dan ook flink voor maar dat maakte me helemaal NIKS uit. het gaat hier om de dap mc 15 met zijn standaard ingebouwde adapter. moet natuurlijk gewoon goed zijn..... maja voor 109 € | |
D'n huisschilder | |
MaxStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 1855 | 13-6-2003 16:54 |
Het wordt hoog tijd dat ik eens speaker statieven bestel voor mijn Boxen ! heb ze afgelopen week een heer voor de gein op de Powerdrive Ref. 40 gehad ... helaas is dat statief smaller als het 'gat' onderin de box | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 13-6-2003 17:05 |
Ga nou maar eens naar een goede doe het zelf winkel en vraag 8 inslagmoeren M8. Oke, ik vermoedde al dat ik niet begreep wat een inslagmoer ik, ik ga d'r even naar kijken.Neem meteen daarbij 8 vleugelboutjes M8. Als je dat compleet hebt, zul je zien dat er niets uit je boxen steekt. De inslagmoeren komen van binnenuit in je boxen te zitten. En met de boutjes zet je de beugel vast aan je box. Heb net de outer adapters in deze webshop opgezocht, maar zijn die wel stevig genoeg? www.new-line.nl/webshop/zoeken/?str=outer+adapter (Sorry voor het prutserige hyperlinkje, ignore de Gemini) Ik zie bijvoorbeeld niet staan hoe lang de buis is, en wil soweieso niet dat er 30 kg afmietert omdat er iets afbreekt. | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 13473 | 13-6-2003 17:34 |
Zijn allemaal van plastic. Niet doen, rotzooi! Kijk eerst eens of er geen ruimte is voor een inbouwbusje (metaal uiteraard). Als de magneet 10cm van de binnenrand van de kast afzit dan past het al. Gaatje 43 boren en klaar ben je! | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
Dj romaStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-3-2003 Laatste: 2-7-2010 Berichten: 206 | 13-6-2003 17:52 |
precies ga niet liggen klooien met die plastice zooi | |
D'n huisschilder | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 13-6-2003 22:58 |
Zijn allemaal van plastic. Niet doen, rotzooi! Ik vond het idee van Tom met de vleugelmoertjes nou net zo mooi. Verkoop je niks beters? Wat jammer...Kijk eerst eens of er geen ruimte is voor een inbouwbusje (metaal uiteraard). Als de magneet 10cm van de binnenrand van de kast afzit dan past het al. Gaatje 43 boren en klaar ben je! | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 9491 | 13-6-2003 23:03 |
De goedkopere tophats bestaan uit 3 delen, flens/sleeve/dop. Die zakken dus zo uit elkaar met te veel gewicht zoals hierboven omschreven. (Is mij ook een keer gebeurd ) Het is simpel op te lossen door, door in de buis die je er in steekt, een bout door de buis te maken die precies op de flens rust als je de buis er in steekt. En als je toch een tophat wilt gebruiken, neem er dan een die uit één stuk is gegoten. Die zijn wel een stuk duurder, maar een kapotte luidspreker kost meer. En vergeet niet de binnekant (bodem) van je box te versterken met een extra plaatje multiplex. Lijmen en schroeven. De outer adaptor heb je ook in metalen uitvoering. (Toverli levert ze, Dré.) Ze zijn wel uiteraard duurder, maar uit één stuk, en oerdegelijk. Dan nog vind ik het heel wat als je er 30 kilo op wilt zetten. Maar ja, als het niet anders kan. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 14-6-2003 08:38 |
En als je toch een tophat wilt gebruiken, neem er dan een die uit één stuk is gegoten. Maar ook die zijn helaas niet hier te koop wel? | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 5-7-2003 14:23 |
Wraaaaaah! Mooie inner adapter uit één stuk gekocht, M6 metaalschroefjes, ringetjes en borgmoertjes, 3,5 mm speedboor, statieven uit deze fijne webshop onderweg; schroef ik net de met hele fijne inbusjes vastgezette bodem van mijn box, zit er NOG een plaat aan de bodem, gelijmd.... Het enige wat ik kan doen is de schotel van de aansluiting voor de versterker zit losmaken, kan ik precies met één hand de box in, maar dan? Voor het boren van het gat met een speedboor is volgens mij voldoende ruimte, daar ga ik niks mee beschadigen in de box. Maar ik heb geen idee hoe ik kan voorkomen dat al het boorgruis mijn box invalt en met een ringsleutel die borgmoertjes vasthouden wordt al helemaal ingewikkeld. Ik kan er gewoon niet goed bij Wie heeft er nog suggesties zonder dat ik meteen de hele box moet gaan demonteren? | |
SpeakerfreakStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-10-2002 Laatste: 1-12-2017 Berichten: 1913 | 5-7-2003 14:48 |
speaker eruit halen! (woofer) gat boren, dan tog met 1 hand de slagmoeren aan de schroef zien te draaien van binnen dan de schroef goed vast schroeven en weer los maken | |