Forum > Newbie Forum

1e DJ-BOOTH

(48 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
12-6-2006 17:20
Haha. Het is maar net hoe je een FAQ ziet laugh :D . Maar als je het zo bekijkt kan ik nog wel veel meer FAQ's maken. Roep maar als je er eentje nodig hebt wink ;)
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
Apollo440Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2006
Laatste: 1-8-2006
Berichten: 27
12-6-2006 17:25
Ja dit was een beetje flauw maar dit kun je wel een beetje uitbrijden tot een half a4 tje. Want als newbie heb je toch in een korte tijd vrij veel vragen. Ik weet dat dit vrij veel werk is en ik ga ook niemand dwingen ( denk niet dat dat helpt razz :p ) maar je kunt ergens een begin maken.
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
12-6-2006 17:41

apollo440 schreef:

Ja dit was een beetje flauw maar dit kun je wel een beetje uitbrijden tot een half a4 tje. Want als newbie heb je toch in een korte tijd vrij veel vragen. Ik weet dat dit vrij veel werk is en ik ga ook niemand dwingen ( denk niet dat dat helpt razz :p ) maar je kunt ergens een begin maken.
Oke hier gaan we dan!

Cd of vinyl?

Een veelgestelde vraag op dit forum is de keuze tussen cd en vinyl. Voor beiden is wat te zeggen en dat ga ik nu ook doen.
Cd:
Voordelen:
- relatief goedkoop
- je kan zelf cd's samenstellen
- op de meeste locaties wordt er met cd's gewerkt
- makkelijk aan te komen
- altijd de nieuwste liedjes op cd
- je kan (dit mag eigenlijk niet wink ;) ) zelf cd's branden en zo gratis een hele grote muziekcollectie opbouwen door te downloaden
- veel muziek op 1 cd
- veel opties op een cd-speler

Nadelen:
- dit is een moeilijke. Ik ben zelf heel erg voor cd's en kan zo snel niet echt nadelen verzinnen. razz :p Misschien iemand anders.

Vinyl:
Voordelen:
- vinyl bestaat al lang en wordt al snel geassocieerd met dj-en dat is een voordeel
- vinyl is meer het echte werk (hoe leg ik dit uit)

Nadelen:
- vinyl is gevoelig en kan snel kapot
- platenspelers raken uit de tijd
- moeilijk om aan je platen te komen (al kan dit wel via online shops)

Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
12-6-2006 19:05

apollo440 schreef:

Ja sorry dat ik er even tussendoor moet kwaken maar ik hoor wel eens vaker: "moet je even zoeken in het forum bestaan al zoveel topic over".
Je hebt helemaal gelijk. Dit komt wellicht doordat velen de moeite niet willen nemen eerst zelf te zoeken?
Is het niet misschien goed en duidelijk om eens een paar FAQ's te maken waar alle standaard dingen instaan zodat wij nOObs / dummie's / newbie's / whatever niet steeds met die vragen komen. Want je kunt het natuurlijk altijd opzoeken in het forum maar waar staat dat?.... ergens tussen topic 134 en 267!
Super idee. Ik zal je vorderingen met grote interesse volgen.

Of... Bedoel je dat iemand anders dat moet doen? Wanneer?
Daarom vraag ik vriendelijk om eens wat FAQ's te maken zodat we in één oogopslag de info hebben die we zoeken.
Want STEL JE EENS VOOR dat "we" daar zelf enige moeite voor moesten doen...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
OmErtaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 23-12-2008
Berichten: 236
12-6-2006 19:43
@Maarten-square: staan bijna evenveel misse dan goede argumenten ...
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
12-6-2006 19:57

OmErta schreef:

@Maarten-square: staan bijna evenveel misse dan goede argumenten ...
Oke. Welke argumenten vind je dan slecht en zou je willen aanvullen? Daar ben ik namelijk wel benieuwd naar. Dit zijn argumenten die ik toch veel tegenkom op dit forum.
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
Apollo440Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2006
Laatste: 1-8-2006
Berichten: 27
12-6-2006 20:07
Hoi dre heb je mijn mailtje nog gelezen?...

Kijk ik kan wel een FAQ plaatsen maar ik ben een newbie dus weet er dus niks van.
En kom hier helemaal niet om deze discussie te voeren maar kom hier om info te verzamelen zodat ik bij jou spullen kan kopen.

met vriendelijke groeten, wouter.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
12-6-2006 20:14

apollo440 schreef:

Hoi dre heb je mijn mailtje nog gelezen?...

Kijk ik kan wel een FAQ plaatsen maar ik ben een newbie dus weet er dus niks van.
Net zoals elke andere newbie! Dus JUIST een prima uitgangspunt (sterker nog, het mooiste uitgangspunt IMO). Veel info is te vinden doordat deze door ervaren mensen in het verleden reeds gegeven is (en dat heeft de nodige tijd gekost). Het enige dat je nodig hebt is de wil om er wat tijd in te stoppen het antwoord op je vraag te vinden. Ik zie het probleem niet (vind het zelfs een beetje een "voor wat hoort wat" verhaal).

Vind je dat er een FAQ moet komen dan ben ik het helemaal met je eens. Er is echter niemand die ook daadwerkelijk de energie in deze kloteklus (want reken maar dat het een kloteklus is) wil stoppen. De ervaren mensen ontbreekt het aan de tijd het te doen (en wellicht ook aan de wil), de onervaren personen idem.

Dus blijf je zitten met de situatie zoals deze is: De mensen die ervaring hebben en reeds vele vele vele malen diverse vragen beantwoord hebben die kriegel worden van de vragenstellers die het verdommen om zelf even te zoeken EN de vragenstellers die kriegel worden van de antwoordgevers die verwijzen naar de zoekmachine.

Maar laat ik in één ding héél erg duidelijk zijn. De informatie die op het forum te vinden is, is te danken aan de beantwoorders van de vragen, niet aan de stellers van de vragen...

PS: (Re: je vraag over mail): Mail is een verhaal dat te maken heeft met werk (en volgens de prikklok heb ik op dit moment VRIJ!!!).

Maar heb je voor jezelf de keuze vinyl of CD al gemaakt???
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Apollo440Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2006
Laatste: 1-8-2006
Berichten: 27
12-6-2006 20:42
Vrij is vrij. laugh :D

Ik wil beginnen met vinyl Had hier ergens in een topic van je gelezen dat de Q-D5 een goede Battle mixer is. en als ik kijk naar de prijs zou ik die denk ik wel een willen.

Dan nog de draaitafels, ik denk dat directdrive het beste is.
Dan dacht ikzelf aan de Reloop RP-5000 M3D.
Denk een mooi instapmodel voor een beginner.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
12-6-2006 22:07
De RP-5000 is een prima "mixbak" maar voor scratchwerk is het niet de optimale keuze (en dus zal het ook een "tussenstation" voor je worden (op weg naar de OEM bak o.i.d.)).

In dat geval kun je ook de Gemini TT-03 overwegen of de Stanton T.80. Die laatste is waarschijnlijk de meest voordelige keuze (inclusief element). Torque van de T.80 is wel op het "randje" (dus aan de lage kant) voor turntablism (is bij de TT-03 wat beter/hoger).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)