Forum > Licht

???Spark Top 4D???

(10 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
MitchelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2003
Laatste: 22-7-2010
Berichten: 186
8-6-2006 22:30
wie heeft ooit met een Spark Top 4D computer gewerkt voor licht.
in een theater waar ik binnenkort moet zijn hebben ze deze pc.
maar hoe werkt dit?
heeft iemand info?
ik heb al hier en op google gezocht wink ;)
Waar een wil is, is een weg.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
8-6-2006 22:53
Één topic was niet genoeg? Met een spark top 4D heb ik nooit gewerkt, wel met de sparktop, wat eigenlijk de 4D in een ander/ makkelijker te vervoeren kistje is. Na die productie kon ik er wat het conventionele gedeelte aardig mee overweg, en is wat dat betreft best logisch opgebouwt. Echter is dat allemaal te lang geleden om dat zo, zonder dat ding voor mn neus, nog op te kunnen halen.

Wat ik me dan weer af vraag, waarom neem je zo'n klus aan/zeg je er mee te kunnen werken als je dat niet kunt? Dat ding heeft een handleiding van meer dan vijf Centimers A4 formaat en een prijskaartje waarvoor je ook een leuke auto koopt, en is dus niet de eerste en beste console. Googlen heb je ook al niet al te best gedaan, want Hier heb ik 496 pagina's leesvoer voor je. Succes! (of toch maar een ervaren lichtman vragen die er meer verstand van heeft/ een console die je wel kent?)
It's time to play the music, It's time to light the lights..
MitchelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2003
Laatste: 22-7-2010
Berichten: 186
8-6-2006 23:03
tweede topic ging per ongeluk wink ;)
mijn moeder treed er op en ze hebben niet even een paar honderd euro liggen om aleen iemand achter de knoppen te laten zitten.
dus vroeg ze het aan mij.
en ging ik op zoek naar een handleiding maar niet gevonden.
jij wel bedankt.
en als iemand ervaring heeft en het wil delen is het altijd welkom.

by the way het is volgende week vrijdag.
en moet ook nog een handleiding van de yamaha 01v96 doorlezen ashamed :$
maar bedankt wink ;)
Waar een wil is, is een weg.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
8-6-2006 23:08
De meeste theaters hebben ook wel een simpelere geluidstafel staan. Lijkt mij ideaal in jou geval als je de mogelijkheden van een digitale tafel niet nodig hebt. Heb je ook zo veel mogelijk heden nodig als dat de Compulite tafel heeft? Zo nee doe je er wellicht verstandig aan een simpelere tafel te huren welke je wel kent.

Mbt tot ervaring. Ik weet nog dat ik de meest gebruikte groepen van licht gewoon toe wees aan een fader voor het programmeren, op die manier heb je redelijk snel een basis-showtje in elkaar gezet. Tijdens de show gooi je die dingen er uit en gooi je hooguit apparte chases onder die faders, en op de laatste fader prog je het zaal licht, zodat je dat altijd zo snel mogelijk open kunt gooien. Tijdens de show op het juiste moment op "GO" drukken en klaar :). Let er overigens op dat je voor het maken van een backup ongeformateerde floppy's nodig hebt. Een extern toetsenbord is zeker een aanrader voor het toevoegen van tekst aan je standen en backups.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
MitchelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2003
Laatste: 22-7-2010
Berichten: 186
9-6-2006 14:51
oke bedankt
Waar een wil is, is een weg.
Dj sjoerdStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2005
Laatste: 18-7-2021
Berichten: 287
9-6-2006 16:32
ik heb wel eens met de spark top 4d gewerkt het is kwa opbouw een hele logische tafel maar het programeren heb ik toen ook aan iemand anders overgelaten. maar die werkte er al een tijdje mee en die had ook zichtbaar moeite dus als je iemand anders het laat proggrameren dan kan je het na wat inleeswerk wel zelf bedienen.
tja wat zou ik hier nou neerzetten
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
9-6-2006 16:36
Maar iemand laten programmeren kost net zo goed geld sneaky :V

Ik zou lekker een eigen tafel meenemen die je wel kent, of het klusje niet doen.
Light Image
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
10-6-2006 00:34
lol, het bedienen is net als bij een hog o.i.d. niets moeilijker dan op het juiste moment op "go" drukken. Wil je live een lampje aanpassen dan is dat ook zo simpel als iets. Lampje selecteren dmv toetsen bord, en bijstellen met t wieltje. Dat kan iedereen je in 10 minuten uitleggen. De clue zit hem juist in het programmeren, zowel qua kosten/tijd als qua moeilijkheids graad.
Lees ik hier overigens dat je geluid en licht tegelijkertijd moet doen? Zo ja, zeker als je t zaakje niet kent wil ik je dat zeker afraden en als je het toch doet, zorg dan op z'n minst dat er iemand bij zit die het script voor je leest en jou de cue's geeft, anders overleef je dat nooit.
Overigens sta ik nog steeds achter de opmerking van jeroen, of probeer iemand te regelen die je de basis van die tafel uit kan leggen, en zorg dat je zonder intelligent licht werkt
It's time to play the music, It's time to light the lights..
MitchelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2003
Laatste: 22-7-2010
Berichten: 186
10-6-2006 11:16
ik laat ze het ook uitleggen.
ik moet die avond geluid doen.
en iemand anders bepaald het licht en hij moet achter het licht zitten.
op sommige momenten moet ik ook even het licht doen.
degene die daar achter het licht zit is geen technicus dus doe ik dat zoveel mogelijk.
ik ben even aan het kijken wat het beste en/of goedkoopst is.
zelf een paneel meenemen of technicus.
ik heb al wel een keer eerder met een compulite gewerkt.
toen hebben ze me uit gelegd hoe je iets op een schuif zet.
maar daar bleef het bij.
type weet ik niet meer.
wel dat hij kleiner is.

dus ook de vraag werkt alles van compulite op dezelfde manier?
Waar een wil is, is een weg.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
10-6-2006 15:45

mitchel schreef:

dus ook de vraag werkt alles van compulite op dezelfde manier?
Uhm, waarom zouden ze dan nog verschillende types op de markt brengen?? (nee dus, Duhuh laugh :D)

Iets onder een fader droppen is rete eenvoudig wat ik nog weet. Lampies selecteren die je er onder wilt proggen, op "assign" drukken en vervolgens de flashknop van de fader in drukken. Ik meen daarna nog iets van "exit" of "save" maar weet dat niet zeker meer.
It's time to play the music, It's time to light the lights..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)