Forum > Geluid

Welke hoofdtelefoon?

(41 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
KobazzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2004
Laatste: 8-8-2010
Berichten: 80
29-4-2006 14:07
Met de Sennheiser HD 25 kun je prima met 1 oor luisteren. Je schuift gewoon de cup achter het andere oor, werkt perfect. Daarnaast is het geluid super. Misschien dat de Sony MDR 7509 nog een beter geluid heeft maarja hij is ook een stukje duurder. Ik heb zelf laatst de Pioneer op mijn hoofd gehad en het is wel een goede koptelefoon maar ik vind het geluid wat eruit komt niet echt denderend, zeker niet in deze prijsklasse. Mocht je wel het liefst een draaibare schelp hebben kijk dan eens naar de Sony MDR v700, hier komt ook een heel goed geluid uit, het schijnt wel dat deze ietsje sneller kapot gaat dan de andere koptelefoons maarja dat is natuurlijk hoe je er zelf maar mee omgaat.
Maarten84Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2005
Laatste: 21-9-2007
Berichten: 9
29-4-2006 17:36
Gewoon zonde dat je die hd-25 niet hebt genomen. Je doet jezelf gewoon tekort. Ik heb nog nooit zo'n lekkere luister/dj koptelefoon gehad.

Over 2 jaar koop je toch een hd-25, want die pioneer is net zoals de mdrv 700 helemaal niet degelijk, ook met normaal gebruik gaat die troep kapot.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
29-4-2006 18:26
Apart, dat mijn MDR-V700 het dan nog steeds doet.

Als in: heb je iets te melden, onderbouw dat dan aub. Anders zouden we zomaar ineens kunnen gaan denken dat je alleen anderen loopt na te praten.
DJ HardistStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-4-2006
Laatste: 23-6-2009
Berichten: 43
29-4-2006 23:01

Sylvia schreef:

Apart, dat mijn MDR-V700 het dan nog steeds doet.

Als in: heb je iets te melden, onderbouw dat dan aub. Anders zouden we zomaar ineens kunnen gaan denken dat je alleen anderen loopt na te praten.
Inderdaad, we zien wel of de Pioneer HDJ-1000 aan mijn eisen voldoet, zo ja, dan ben ik meer dan dik tevreden.
Hardstyle wasn't meant to be heard - Hardstyle was meant to be felt!
Maarten84Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2005
Laatste: 21-9-2007
Berichten: 9
3-5-2006 12:58

Sylvia schreef:

Apart, dat mijn MDR-V700 het dan nog steeds doet.

Als in: heb je iets te melden, onderbouw dat dan aub. Anders zouden we zomaar ineens kunnen gaan denken dat je alleen anderen loopt na te praten.
Sorry hoor, dacht dat onderbouwen niet nodig is aangezien het een feit van algemene bekendheid is, Dré had na 3 maanden al klachten gekregen over de mdrv700 las ik al in een ander topic.
Puur eigen ervaring. Het probleem is dat je teveel kunt met die sony's. Je kunt ze bijvoorbeeld invouwen, en op manieren gebruiken dat ze zware krachten te verduren krijgen. Dat invouwen kan met een sennheiser niet omdat ze daar weten dat ze op een bepaald punt op moeten houden om een koptelefoon gebruiksvriendelijk te maken.
En daarbij is al dat zilverkleurige plastic gewoon gelakt, en die lak gaat er ook vanaf, een sennheiser is gewoon zwart, en heeft ook niet van die priegelige schroefjes, draadjes, weet ik veel wat.
Ik vind de pioneer en de sony wel mooi op een bepaalde manier, als ze het doen zijn ze best fijn om mee te werken, het is alleen zo gauw voorbij met die dingen.
SpacecrapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-12-2003
Laatste: 22-5-2013
Berichten: 35
3-5-2006 13:34

Maarten84 schreef:

Sorry hoor, dacht dat onderbouwen niet nodig is aangezien het een feit van algemene bekendheid is, Dré had na 3 maanden al klachten gekregen over de mdrv700 las ik al in een ander topic.
Puur eigen ervaring. Het probleem is dat je teveel kunt met die sony's. Je kunt ze bijvoorbeeld invouwen, en op manieren gebruiken dat ze zware krachten te verduren krijgen. Dat invouwen kan met een sennheiser niet omdat ze daar weten dat ze op een bepaald punt op moeten houden om een koptelefoon gebruiksvriendelijk te maken.
En daarbij is al dat zilverkleurige plastic gewoon gelakt, en die lak gaat er ook vanaf, een sennheiser is gewoon zwart, en heeft ook niet van die priegelige schroefjes, draadjes, weet ik veel wat.
Ik vind de pioneer en de sony wel mooi op een bepaalde manier, als ze het doen zijn ze best fijn om mee te werken, het is alleen zo gauw voorbij met die dingen.
ik draai nu al ruim twee jaar met de sony en hij doet het perfect.. dat sommige mensen hem compleet uitrekken en in de raarste vormen gaan vouwen ligt aan het gedrag van de mensen en niet van de koptelefoon...

in principe zou je met een mercedes over een open hangbrug kunnen springen maar dan gaat hij wel kapot....terwijl als je gewoon over een gesloten brug rijd dan blijft hij wel heel.
yesterday is history - today is a gift - tomorrow is mystery
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
3-5-2006 13:43

spacecrap schreef:

Maarten84 schreef:

Sorry hoor, dacht dat onderbouwen niet nodig is aangezien het een feit van algemene bekendheid is, Dré had na 3 maanden al klachten gekregen over de mdrv700 las ik al in een ander topic.
Puur eigen ervaring. Het probleem is dat je teveel kunt met die sony's. Je kunt ze bijvoorbeeld invouwen, en op manieren gebruiken dat ze zware krachten te verduren krijgen. Dat invouwen kan met een sennheiser niet omdat ze daar weten dat ze op een bepaald punt op moeten houden om een koptelefoon gebruiksvriendelijk te maken.
En daarbij is al dat zilverkleurige plastic gewoon gelakt, en die lak gaat er ook vanaf, een sennheiser is gewoon zwart, en heeft ook niet van die priegelige schroefjes, draadjes, weet ik veel wat.
Ik vind de pioneer en de sony wel mooi op een bepaalde manier, als ze het doen zijn ze best fijn om mee te werken, het is alleen zo gauw voorbij met die dingen.
ik draai nu al ruim twee jaar met de sony en hij doet het perfect.. dat sommige mensen hem compleet uitrekken en in de raarste vormen gaan vouwen ligt aan het gedrag van de mensen en niet van de koptelefoon...

in principe zou je met een mercedes over een open hangbrug kunnen springen maar dan gaat hij wel kapot....terwijl als je gewoon over een gesloten brug rijd dan blijft hij wel heel.
Heb ik al vaker gezegd en daar blijf ik bij. Helemaal mee eens dus. Ligt absoluut aan de gebruiker en niet aan het product an sich. Tuurlijk kun je een exemplaar hebben die niet helemaal goed uit de fabriek is gekomen, maar dan ruil je hem.

De Xbox 360 kent bijv. ook af en toe wat problemen. Gaat bij sommigen vaststaan, videokaart brandt door, etc. Is het daarom een slecht product? Helemaal niet. Gewoon een fabrieksfout. Omruilen en gaan met die banaan. Het is eerder slecht van Sony dat ze het niet erkennen en moeilijk doen over evt. omruil (althans zoiets dacht ik eens gelezen te hebben).

Heb de mijne al sinds Januari 2003 en nog steeds geen enkel krasje, scheurtje etc. Gebruik hem zowel thuis als on the road.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
3-5-2006 16:06

Maarten84 schreef:

Sylvia schreef:

Apart, dat mijn MDR-V700 het dan nog steeds doet.

Als in: heb je iets te melden, onderbouw dat dan aub. Anders zouden we zomaar ineens kunnen gaan denken dat je alleen anderen loopt na te praten.
Sorry hoor, dacht dat onderbouwen niet nodig is aangezien het een feit van algemene bekendheid is, Dré had na 3 maanden al klachten gekregen over de mdrv700 las ik al in een ander topic.
Het ontwerp van de V700 is echter diverse modificaties verder (en eigenlijk zie ik ze nooit meer terug). WEL vermeld ik er sinds een paar jaar bij dat je er voorzichtig mee om moet gaan (zeker bij het inklappen). Wellicht dat ook dat geholpen heeft ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
3-5-2006 16:10

mr_jows schreef:

De Xbox 360 kent bijv. ook af en toe wat problemen. Gaat bij sommigen vaststaan, videokaart brandt door, etc. Is het daarom een slecht product? Helemaal niet. Gewoon een fabrieksfout. Omruilen en gaan met die banaan.
Het verschil tussen een goede en een slechte fabrikant zit hem nou juist in de continuïteit. Een goed merk heeft de kwaliteitscontrole van het productieproces en toleranties van onderdelen zo geregeld dat je altijd een goed product krijgt. Bij een slecht merk zit er af en toe een rotte appel tussen. De kwaliteitscontrole en toleranties bepalen ook voor een groot deel de kosten van een product...

Het zou best kunnen dat ze er bij de Xbox voor kiezen om zo af en toe een foute te verkopen. Misschien is dat goedkoper dan een probleem verhelpen wat toch niet veel voorkomt. Mja erg netjes is het niet. Goed voorbeeld was de Syrincs set. Lekkere fabrikant ben je als de dealer (die geen troep wil verkopen) alles zelf laat testen en vervolgens ook nog opscheept met problemen van ontevreden klanten.
Maarten84Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2005
Laatste: 21-9-2007
Berichten: 9
5-5-2006 10:42

Dré schreef:

Maarten84 schreef:

Sylvia schreef:

Apart, dat mijn MDR-V700 het dan nog steeds doet.

Als in: heb je iets te melden, onderbouw dat dan aub. Anders zouden we zomaar ineens kunnen gaan denken dat je alleen anderen loopt na te praten.
Sorry hoor, dacht dat onderbouwen niet nodig is aangezien het een feit van algemene bekendheid is, Dré had na 3 maanden al klachten gekregen over de mdrv700 las ik al in een ander topic.
Het ontwerp van de V700 is echter diverse modificaties verder (en eigenlijk zie ik ze nooit meer terug). WEL vermeld ik er sinds een paar jaar bij dat je er voorzichtig mee om moet gaan (zeker bij het inklappen). Wellicht dat ook dat geholpen heeft ;-)
Dat van die modificaties wist ik niet. Maar idd, vooral het invouwen van die dingen is slecht. Als je dat al achterwege laat gaat ie een stuk langer mee.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)