Forum > Algemeen Forum

Hoe zijn jullie gestart?

(156 reacties. Pagina 16 van 16)
Moderator(s): Dré
DjniekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2005
Laatste: 9-11-2005
Berichten: 13
24-4-2006 22:19
Wij zijn eigenlijk een nieuwe start aan het maken.

Een jaar terug hadden wij nog een moonflower met mushrooms e.d. je kent dat wel.
Kwa geluid hadden we een mixertje...dubbele cd speler en 4x tsx-10 van jb systems.

Toen hebben we een beetje kopen..verkopen..kopen...verkopen gedaan en daar hou je vaker ook weer wat winst aan over. We zijn toen gaan sparen voor 2 punishers.

We hebben als ons ligt verkocht en zijn nu flink aan het investeren in het geluid.

Wat we nu hebben:

2x punishers
2x dubbel 15" baskasten
2x coxiaal hoorn toppen
2x dap p-2000
1x dap p-1600
1x pentium 4
1x jb systems beat 6
1x dap 800d

Van licht hebben we op dit moment niets...maar we zijn nu aan het sparen voor 8 parren inclusief besturing zodat we in elk geval een basis licht hebben op elk feest.
DJBassStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2006
Laatste: 4-4-2009
Berichten: 15
27-4-2006 22:58
ik ben zo met mn drive in begonnen:
2x samson 12 inch speakers 2 wegs
1x XXL power sound 2x 125 w RMS versterker
1x skytec tec 250 mixer
2x sony woonkamer cd spelers
1x mushroom
2x blacklight (aardig grote 1.5 meter p stuk)
1x 50w stroboscoopje
1x discobol met 3 par spots

ik vraag hier altijd 60 euro per keer dak ga draaien voor.
ik draai alleen in de zomer/lente verder word ik weinig gevraagt
DJBassStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2006
Laatste: 4-4-2009
Berichten: 15
27-4-2006 22:59
toen k t allemaal kocht was ik 14 bijna 15
(krantenwijkje) razz :p
SwankieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-4-2006
Laatste: 18-7-2006
Berichten: 1
30-4-2006 23:22
heey naja hoe zal ik is beginne

ik zat in groep 8 en toen kreeg ik te horen dat 3 klasgenootjes een feestje wilde geven voor de klas maar ze hadden nog geen geluid

ik had thuis inmiddels al een oude stroboscoop 2 lichtorgels en 1 oud mengpaneel gevonden van mijn pa en me pa had kasten in elkaar gemaakt voor die lichtorgels nu wist ik dat er nog wel een versterker en 2 grote speakers in het hok stonden:D

na wat vragen aan me pa enzo mocht ik het uiteindelijk gebruiken en heb ik toen voor het eerst gedraait daar op dat feestje ik vond het super lache enzo en kreeg de smaak te pakke

naja ik wilde meer maar had echt totaal geen geld dus ben eigenlijk niet verder gegaan

maja me broertje was 13 en ook helemaal weg van muziek enzo dus hij heb nu zo'n dubbele cd speler een v 400 versterker 2 jb system boxen 2 statieven een lichtbalk met controller en een zo'n moonflower en mog gelijk op een oudejaars feestje draaien van me pa's baas en dat ging hartstikke leuk dus nu is hij langzaam maar zeker aan het uitbrijden hij is nu 14 :) hij is nog jong zat :D dus het wordt nog wel wat met hem

ik heb nu trouwens zelf van eem maat een stageline 8 kanaalsmengpaneel gekocht met een american dj v2000 versterker erop en 2 dap k12 speakers erbij en dat is voor nu toe wel ff leuk zat voor op me slaapkamer :D maar het begint alweer te kriebelen om wat zwaarders te gaan kopen en ook op feestjes te gaan draaien!!

greetz Leo
Dj merinosStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-1-2005
Laatste: 22-8-2011
Berichten: 110
7-5-2006 12:59
ons verhaaltje dat op onze site staat... :p veel lees plezier ;)

Ontstaan van Discobar Revolution:

In 1999 werd er een toneel stuk opgevoerd in de school van DJ MERINOS (toen 12j). Dit toneelstuk ging over radio maken en maakt zo'n indruk op hem zodat hij zelf ook aan de slag ging met muziek maken. Hij vond al snel een vriend die graag mee wou doen. Namelijk zijn leeftijdsgenoot DJ ILL. Ze begonnen samen audio apparatuur te verzamelen om hun hobby uit te oefenen. In het begin bestond dit materiaal uit een oude home-versterker en een paar oude boxen. Na een tijdje kwam er dan dat eerste licht effectje: een mini tunnel! Dit had DJ Ill gekregen voor zijn kerstmis. Daarna kocht DJ Merinos een andere versterker en xxl power sound boxen van wat spaarcentjes.

Een tijdje later vonden ze dat het tijd werd om hun eerste echte mengpaneel aan te schaffen. DJ Ill zocht zijn spaargeld bijeen en kocht een klein mengpaneeltje van stage line.

Al snel vonden ze dat hun boxen niet hard genoeg gingen. De home versterker werd vervangen door een 19” ax400 en de boxen werden vervangen door 2 ts12 boxen.

Ook het licht moest dringend uitgebreid worden: tijd voor een Color moon X, een spiegelbol en een rookmachientje.

Op die manier ontstond de Boenkekast. De Boenkekast was uiteraard heel kleinschalig, maar stilaan kregen ze de eerste opdrachtjes binnen.

Zo ging het nog een aantal jaar verder. Er kwamen steeds meer opdrachten binnen en er werd regelmatig materiaal aangekocht.

Toen verscheen DJ KLEES in het verhaal. Zijn zus organiseerde een fuif voor haar studentenclub. DJ Klees had zelf al een aantal keer gedraaid op een paar kleine fuifen, maar de kennis ontbrak hem toch om zelf voor al het materiaal te zorgen. Hij riep dus de hulp in van De Boenkekast en kwam zelf ook mee om een setje te draaien.

Een tijd later hoorden we van DJ Klees dat hij nieuwe (zware) boxen en een versterker ging kopen. DJ ILL en DJ Merinos zagen natuurlijk hun kans en boden hem aan om lid te worden van het DJ-team.

Vanaf dit punt is de rest van het verhaal heel snel gegaan. Door de grote veranderingen werd het hoogtijd voor een nieuwe naam voor de discobar. De Boenkekast was nu niet echt een professioneel klinkende naam. Na een paar slaaploze nachten ontstond de naam Discobar Revolution.

We besloten om ineens een promotiecampagne te houden. We lieten T-shirts drukken, we ontwierpen adreskaartjes, een logo en we maakten de nieuwe site db-revolution.be.

Er volgden nog enkele grote investeringen zoals 2 zware basskasten, versterkers, scanners,26 meter truss...

Op deze manier zijn we gegroeid van een kleine hobby tot een discobar.
Revolution Rental
Dj RevolveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-6-2006
Laatste: 16-3-2010
Berichten: 21
28-6-2006 11:57
Hey happy :)

Soundmate is op poten gekomen door hard werken.
Ik doe het samen met nog een jongen.
Door allebei hard werken kwam er uiteindelijk geld.
We begonnen wat met het goedkopere spul uiteraard maar later werd de kwaliteit steeds en steeds beter.
op zijn tijd hebben wij een draai meubel gemaakt en begonnen de eerste boekingen te komen.
Je moet het gewoon langzaam opbouwen.?
Nu hebben wij er 2 DAP baskisten bij binnenkort de behringer vmx 300 en 2 cdj100 erbij.
Zo worden wij steeds groter.
Dit werkt veel beter dan als je gelijk het beste van het beste wil want dat werk niet echt.
-=I love Bass=-=Music is my Life=-
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
28-6-2006 11:58

Dj Revolve schreef:

Dit werkt veel beter dan als je gelijk het beste van het beste wil want dat werk niet echt.
Goed argument (circelredenatie) shut up :X
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)