Forum > Muziek

Beste Platen zaak

(172 reacties. Pagina 17 van 18)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
16-2-2006 13:53

barbara schreef:

In principe wel ja.
In principe niet dus. Astral is een importeur, die in de eerste instantie levert aan platenzaken, in de tweede instantie en alleen in bepaalde gevallen (volgens mij onder bepaalde voorwaarden) aan ondernemers met BTW-nummer en KvK inschrijving. Aan consumenten wordt sowieso niet geleverd.

Hoe denk je dat platenzaken gaan reageren als Astral rechtstreeks gaat leveren aan dj's? Hoe denk je dat Dré zou reageren als iedere consument zijn CDJ-1000 MKII rechtstreeks bij de Pioneer-importeur kon bestellen voor een veel lager bedrag?

Ik bestel rechtstreeks bij Astral, ik heb er pakweg een jaar over moeten zeuren, bellen en mailen voordat ik het voor elkaar had. De belangrijkste reden om bij Astral te bestellen was overigens niet het lagere bedrag per plaat, maar wel het feit dat ze heel erg veel hebben van de platen die ik leuk vind. Voorheen moest ik al mijn bestellingen verspreiden over verschillende platenzaken en zat ik steeds aan relatief hoge verzendkosten voor kleine pakketjes vast. Ik doe graag one-stop shoppen.

Wat betreft het leveren van kleine pakketjes aan consumenten: Astral heeft zijn handen vol gehad aan mij en dat is echt niet iets waar ze op zitten te wachten of op dit moment klaar voor zijn. Hun ordersysteem is helemaal ingesteld op B2B (business to business) en niet op business to consumer, wat ik in weze ben ook al heb ik een BTW nummer. Ik zal de vuile was hier niet buiten gaan hangen, maar ik heb een paar maanden lang be-hoor-lijk in de clinch gelegen met Astral, en dat ging over geld. Met een platenzaak waren ze hier al lang en breed en veel sneller uit gekomen, ook omdat voor beide partijen de belangen veel groter zijn (en ook dat gaat over geld).

Iedereen kan wel platen voorbeluisteren op de site van Astral, en het mooie is dat ze hele platen op de site hebben gezet, en niet van die waardeloze willekeurige stukjes.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
16-2-2006 13:57

JeroenVDV schreef:

spacecrap schreef:

maar in principe kan ik mezelf dus aanmelden bij kvk en die platen kopen en belasting terugvragen....
Hangt ervanaf of jij "ondernemer" bent voor de belastingdienst. Is meer over te vinden op het forum. Het is ECHT niet zo makkelijk en simpel als jij het nu omschrijft. Alle inkomsten moet je namelijk weer BTW over afdragen, en ik mag toch hopen dat je uiteindelijk meer geld binnenhaalt dan dat je uitgeeft shut up :X
En als je ondernemer bent, dan kun je ook je FRS en Media Markt aankopen gewoon aftrekken. Nouja, onder bepaalde voorwaarden dan, maar dat kost wel even tijd om je in te verdiepen.
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
11-3-2006 11:46
Ik zag net dat dancegrooves een hele restyling heeft gehad en samen is gegaan met een duitse platenzaak: https://dancegrooves.djshop.de/shop/

Of het een verbetering is geworden weet ik niet, ik vind de zaak zo op het eerste oog nog erg wennen

*en ze hebben tegenwoordig ook mp3 downloads!*
DJ DuckieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-2-2006
Laatste: 10-4-2006
Berichten: 1
10-4-2006 17:10

SB1 schreef:

Ik ging altijd naar Hemmes in Groningen, maar ja
die is niet meer.....:(

Hoezo die is nie meer? Ik heb er vorige week nog platen gekocht (3-4-06)
It grabs you by the Boo-Boo, don`t it
DjdiamondStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-5-2005
Laatste: 27-6-2009
Berichten: 46
14-4-2006 10:54
4 DJ's Only!!!

Zit vlakbij mijn huis, dus leg daar regelmatig bezoekjes af ;)
hier staat niks
BjStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 27-11-2007
Berichten: 14
15-6-2006 15:47
Hemmes is er inderdaad niet meer. De Baas (Hemmes zelf) is er mee gestopt, maaaaar (tadamtadadam!) de jongens die bij Hemmes werkten zijn zelf verder gegaan. Hun tent heet dan ook "de Jongens van" (Hemmes). Je bent dus bij de opvolger van Hemmes geweest, maar goed, zelfde gasten. Iets minder groot assortiment geloof, hoofdzakelijk dance hip hop en R&B. Ik geloof dat de ouwe hemmes meer muziekstijlen in de winkel had liggen.
Wat een boel komma's!
RenateGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-5-2007
Laatste: 29-5-2007
Berichten: 1
29-5-2007 19:56

bj schreef:

platenzaak in groningen: De Jongens van Hemmes, in de steentilstraat. Vlakbij het politiebureau in de binnenstad. Klein winkeltje, maar wel goed spul! Het personeel dat er loopt heeft ook zeker verstand van zaken, een van de jongens die er achter de balie staat is bijvoorbeeld DJ orchid, een van de bekendere DJ's in het noorden en resident in The Palace.
Deed t trouwens erg leuk tijdens het armada event @ Groningen 2e pinksterdag.
Iemand die wat meer weet van die jongen? ashamed :$ Hij heeft wel wat... denk dat ik nu spontaan plaatjes ga kopen haha
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
29-5-2007 20:54

RenateG schreef:

Deed t trouwens erg leuk tijdens het armada event @ Groningen 2e pinksterdag.
Iemand die wat meer weet van die jongen? ashamed :$ Hij heeft wel wat... denk dat ik nu spontaan plaatjes ga kopen haha
Zozo, oogje op een DJ? Indien onbereikbaar zwerven er hier nog zo'n 5500 actieve leden rond waarvan groot deel wel een plaatje kan draaien laugh :D
Light Image
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
29-5-2007 21:36

JeroenVDV schreef:

waarvan groot deel wel een plaatje kan draaien laugh :D
Zal je nog tegenvallen denk ik laugh :D
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
29-5-2007 21:47

SebasVD schreef:

JeroenVDV schreef:

waarvan groot deel wel een plaatje kan draaien laugh :D
Zal je nog tegenvallen denk ik laugh :D
De "oude garde" kan het in ieder geval razz :p

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)