Forum > Geluid

CDJ-800 MK2 & CDJ-1000 MK3

(401 reacties. Pagina 10 van 41)
Moderator(s): Dré
Dj JoBoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2002
Laatste: 28-2-2009
Berichten: 196
28-2-2006 20:32
https://www.djresource.nl/images/topics/pioneer/CDJ-1000MK3_display.jpg
Hier zie je dat je gebruik kunt maken van de markers onder de wave display, niet precies zoals jij bedoelt, maar het kan wel (en met de MK3 een stuk precieser dan met de MK2)
.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
28-2-2006 20:50
2 x bewerkt. Laatst door JeroenVDV op 28-2-2006 20:51

Dj JoBo schreef:

https://www.djresource.nl/images/topics/pioneer/CDJ-1000MK3_display.jpg
Hier zie je dat je gebruik kunt maken van de markers onder de wave display, niet precies zoals jij bedoelt, maar het kan wel (en met de MK3 een stuk precieser dan met de MK2)
Die "Markers" die je ziet geven Cue- en/of Loop-punten aan. Ook soort van markeringen natuurlijk wel. En gezien je die allemaal per muziektrack kunt opslaan op de memory-card kun je ze altijd bij je hebben en opnieuw gebruiken.

That's the CDJ-1000 wink ;)
Light Image
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
28-2-2006 21:26

JeroenVDV schreef:

Dj JoBo schreef:

https://www.djresource.nl/images/topics/pioneer/CDJ-1000MK3_display.jpg
Hier zie je dat je gebruik kunt maken van de markers onder de wave display, niet precies zoals jij bedoelt, maar het kan wel (en met de MK3 een stuk precieser dan met de MK2)
Die "Markers" die je ziet geven Cue- en/of Loop-punten aan. Ook soort van markeringen natuurlijk wel. En gezien je die allemaal per muziektrack kunt opslaan op de memory-card kun je ze altijd bij je hebben en opnieuw gebruiken.

That's the CDJ-1000 wink ;)
Idd, dat zijn de markers voor de cue punten. Ik heb ook wel eens overwogen die te gebruiken, maar aangezien ik vrij veel cuepunten en loops opsla (soms meer dan 5 per nummer) zie ik dan door de cuebomen het vocalbos niet meer.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
Dj JoBoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2002
Laatste: 28-2-2009
Berichten: 196
28-2-2006 21:44
ik weet dat het cue markers zijn ja, maar zijn (met een beetje fantasie) ook gewoon te gebruiken voor het aangeven van vocals ed.
.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
28-2-2006 21:51
Dat zou kunnen, door cuepunten precies op die plek op te slaan. Maar waar ben je dan in vredesnaam mee bezig? Het is toch bijna altijd zoals Reind zegt: de break hoor je al mijlenver van tevoren aankomen. Het is toch sneu als je daarvoor op het display van je speler moet kijken tot er een rood blokje aankomt?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
28-2-2006 21:55

Victor schreef:

Dat zou kunnen, door cuepunten precies op die plek op te slaan. Maar waar ben je dan in vredesnaam mee bezig? Het is toch bijna altijd zoals Reind zegt: de break hoor je al mijlenver van tevoren aankomen. Het is toch sneu als je daarvoor op het display van je speler moet kijken tot er een rood blokje aankomt?
Dan zijn er inderdaad viszaken genoeg in Nederland om een andere hobby te beginnen.

Dit is EXACT waarom ik zo'n hekel aan DJ-cursussen en -opleidingen heb. Je bent muzikaal aangelegd of niet, daar verander je met zo'n techniek-cursus niet ineens iets mee en kun je DUS niet zomaar een DJ mee kweken.

Muzikale aanleg, het aanvoelen van zowel de muziek als de "wens" van het publiek is voor deejays (en overigens lichtoperators net zo) een enorm belangrijk punt. Zonder dat schop je het niet ver.
Light Image
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
28-2-2006 23:48
Ok, eens een vocal kan je ook vaak aan zien komen, maar als je een mix wilt maken waarbij de ene plaat met vocals precies op de beat de vocals van de andere overneemt is het toch een makkelijk iets als geheugensteun. Want een vocal zie ik niet 2 minuten van tevoren aankomen, maar wil daar wel 2 minuten van tevoren al rekening mee houden.

Ik merk dat ik erg veel gebruik maak de techniek en zelfs tijdens het mixen zit uit te rekenen hoeveel ms een kwartbeat is van een plaat op 128 BPM (ja kan snel hoofdrekenen) omdat de autoBPMmeter van de mixer de beat niet pakt tijdens een vocal, maar ik er wel een beatgerelaaterde flanger doorheen wil gooien, dan is handmatig het tijdsverloop sneller dan wachten op de autobpm. Uiteindelijk is uitrekenen precieser dan tappen en heb het niet zo op tappen.

Ik denk dat de één meer een technische mixer is en de andere meer dingen doet op gevoel. Ik reken mezelf tot de eerste groep, zeker tijdens het slaapkamerwerk. Tijdens een optreden is dat vanzelfsprekend meer richting tweede groep, maar zeker op de slaapkamer vind ik het leuk dingen tot op de beat uit te dokteren.

Omdat ik onzettend veel gebruik maak van hotcues en loops zou ik er met platen ook niet veel aan vinden, zonder daarbij af te willen geven op vinyl-dj's, het zou gewoon niet mijn ding zijn. Ik snap je punt Jeroen, maar men kan de technische mogelijkheden van een apparaat ook gebruiken om je creativiteit te vergroten, zonder qua mixtechniek in het algemeen afhankelijk ervan te zijn.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
1-3-2006 01:04
Als ik dit topic doorlees, dan zijn veel mensen best wel synisch over deze spelers,
Omdat het niets nieuws is,

Maar ik denk dat het een goede stap is, voorlopig hebben ze weer spelers die een paar jaar mee kunnen net als de niewe mixers, Oftewel, de basis behoefte is weer voorzien, alles kun je digitaal aansluiten en uitsturen. En alles hoor zo als het hort te werken,

Wat mij betreft, kunnen ze nu weer beginnen met verniewende producten, waar ik over het algemeen toch al niet zo warm voor loop, omdat je dan van die prijs kaartjes krijg net zoals die dvd speler. shocked 8O

Dus ik snap de mensen omdat ze wat meer hadden verwacht, maar denk dat dit van pioneer wel een goede stap is,

1, de mixers hebben goede geluidskwaliteit (wat een groot min punt van pio was)
2, de cd spelers kunnen nu mp3 spelen ( wat eerst denons grote pluspunt was)

Ondanks deze 2 minputen bleef pioneer toch op de meest grote evenementen staan, en dat zal met deze verbeteringen zeker niet minder worden, dusja ik denk dat ze wel weer een tacktiche update van hun gear gemaakt hebben wink ;)
Where words fail, music speaks :D
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
1-3-2006 01:09

DJDarkness schreef:

Wat mij betreft, kunnen ze nu weer beginnen met verniewende producten, waar ik over het algemeen toch al niet zo warm voor loop, omdat je dan van die prijs kaartjes krijg net zoals die dvd speler. shocked 8O
Ja da's waar, prijzen kan Pioneer wel. Ik ben benieuwd wat er gaat komen op cd-speler gebied, maar als dat vér boven de prijs van de CDJ-1000 uitkomt, die al behoorlijk aan de prijs is, dan haak ik af. Maargoed, da's speculatie.

Het is wel wat ik prettig vind aan de combinatie CDJ-800 en CDJ-1000. Voor de patsbak betaal je. Wil je een fatsoenlijk werkpaard, dat absoluut geen slap aftreksel van de patsbak is, dan betaal je minder en heb je een prijs/kwaliteitverhouding die een stuk beter ligt.
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
1-3-2006 12:52

Sylvia schreef:

DJDarkness schreef:

Wat mij betreft, kunnen ze nu weer beginnen met verniewende producten, waar ik over het algemeen toch al niet zo warm voor loop, omdat je dan van die prijs kaartjes krijg net zoals die dvd speler. shocked 8O
Ja da's waar, prijzen kan Pioneer wel. Ik ben benieuwd wat er gaat komen op cd-speler gebied, maar als dat vér boven de prijs van de CDJ-1000 uitkomt, die al behoorlijk aan de prijs is, dan haak ik af. Maargoed, da's speculatie.

Het is wel wat ik prettig vind aan de combinatie CDJ-800 en CDJ-1000. Voor de patsbak betaal je. Wil je een fatsoenlijk werkpaard, dat absoluut geen slap aftreksel van de patsbak is, dan betaal je minder en heb je een prijs/kwaliteitverhouding die een stuk beter ligt.
Dit ben ik egt volkome met je eens, maar daarom zie ik dit ook als een goede stap voor waarst, de cdj 800 mk1 bakkies gaan er uit en er komt een betere voor terug voor na genoeg de zelfde prijs, wat betekend dat de cdj 800 nog meer waar voor zn geld is razz :p
Where words fail, music speaks :D

Terug naar forum Reageer (zonder quote)