Forum > Newbie Forum

Ben op zoek naar een prog. om mp3 mee te mixen

(33 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
FairybigStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-2-2006
Laatste: 22-3-2006
Berichten: 6
9-2-2006 19:22
Bedankt mensen voor de reacties.en JADJONG heeft het inderdaad goed.
het is in eerste instantie om gewoon cdtjes voor mezelf en in de auto.

En zoals LAXAP al aangaf simpele programma's en ik wil eigenlijk een kleine uitleg en instellingen van de winamp methode.

Ik ben ook geintresserd in Ableton en cubase maar kan daar niet echt een goede nederlanse uitleg over vinden.

Dus nog even eerst simpele programma's om nummers te laten overlopen.en dan programma's om te knippen en een echte mix maken.

In iedergeval bedankt voor de hulp voor een beginner. happy :)
life is like a dance
SjoekoefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-2-2005
Laatste: 13-1-2014
Berichten: 33
13-2-2006 20:57
Beste fairy big ikzelf gebruik regelmatig het muziek mix programma mixmeister.
Voor meer info of aan schaffen kijken op https://www.mixmeister.com
Het programma bevalt ons zeer goed, en het is zeer gebruiksvriendelijk.

Je hebt als het ware 2 schermpjes op het linker scherm kan je liedjes kiezen, en de gekozen nummers sleep je vervolgens naar rechts en daar kan de computer de muziek gaan beatmixen of gewoon mixen (dit is overigens allemaal in te stellen).
Waarom flikkert die strobo zo? Is hij soms stuk?
TuneboyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-1-2006
Laatste: 23-6-2009
Berichten: 42
19-2-2006 22:51
Ik kon anders aan die mixmeister niet goed uit. Die deed zo veel automatisch dat het moeilijk werd eigen inbreng te hebben.
Als je gewoon zelf wilt mixen en onmiddelijk opnemen raad ik DJdecks aan ( www.djdecks.be ), en dat zeg ik niet zomaar omdat ik het ook gebruik maar ook omdat zijn prijs die is van een simpel programma voor beginners maar als je de smaak te pakken hebt zijn de mogelijkheden toch heel uitgebreid en kan je er professioneel mee verder...
BazzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 17-8-2011
Berichten: 240
21-2-2006 08:09

Tuneboy schreef:

Ik kon anders aan die mixmeister niet goed uit. Die deed zo veel automatisch dat het moeilijk werd eigen inbreng te hebben.
Als je gewoon zelf wilt mixen en onmiddelijk opnemen raad ik DJdecks aan ( www.djdecks.be ), en dat zeg ik niet zomaar omdat ik het ook gebruik maar ook omdat zijn prijs die is van een simpel programma voor beginners maar als je de smaak te pakken hebt zijn de mogelijkheden toch heel uitgebreid en kan je er professioneel mee verder...
Das een duidelijk gevalletje RTFM. Je ff verdiepen in de materie. Standaard staat er bij Mixmeister van alles aan waar je geen zak aan hebt. Maar das allemaal moeilijk uitleggen...
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen
SjoekoefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-2-2005
Laatste: 13-1-2014
Berichten: 33
22-2-2006 22:57
Das een duidelijk gevalletje RTFM. Je ff verdiepen in de materie. Standaard staat er bij Mixmeister van alles aan waar je geen zak aan hebt. Maar das allemaal moeilijk uitleggen...Klopt.
Bijv: standaart staad in mixmeister het beatmixen aan, maar als je mixmeister laat beatmixen klinken 80% van alle overgangen zeer beroerd.
Meestal zet ik mixmeister ook op standaard mixen.
Zo zijn er dus nog veel meer dingen die nutteloos zijn aan het programma.
Waarom flikkert die strobo zo? Is hij soms stuk?
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
22-2-2006 23:00

sjoekoef schreef:

Bijv: standaart staad in mixmeister het beatmixen aan, maar als je mixmeister laat beatmixen klinken 80% van alle overgangen zeer beroerd.
Meestal zet ik mixmeister ook op standaard mixen.
Zo zijn er dus nog veel meer dingen die nutteloos zijn aan het programma.
Met standaard-mixen mag je zelf de BPM's gaan aanpassen en regelen. Da's nou juist wat het programma WEL goed kan laugh :D Hier stond altijd lekker beatmix aan. Wel natuurlijk zelf exact overgangen bepalen zowel qua timing als wat betreft toonhoogtes. Daarnaast de gebruikelijke EQ-speeltjes gebruiken voor een strakke overgang. Gaat beeeeest.
Light Image
BazzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 17-8-2011
Berichten: 240
23-2-2006 10:35

JeroenVDV schreef:

sjoekoef schreef:

Bijv: standaart staad in mixmeister het beatmixen aan, maar als je mixmeister laat beatmixen klinken 80% van alle overgangen zeer beroerd.
Meestal zet ik mixmeister ook op standaard mixen.
Zo zijn er dus nog veel meer dingen die nutteloos zijn aan het programma.
Met standaard-mixen mag je zelf de BPM's gaan aanpassen en regelen. Da's nou juist wat het programma WEL goed kan laugh :D Hier stond altijd lekker beatmix aan. Wel natuurlijk zelf exact overgangen bepalen zowel qua timing als wat betreft toonhoogtes. Daarnaast de gebruikelijke EQ-speeltjes gebruiken voor een strakke overgang. Gaat beeeeest.
Ik pas meestal de functie overlay track in die ander of juist andersom aan....
Hierdoor kun je veel makkelijker je tracks verschuiven... En aangezien ik em niet live gebruik is het pielen daardoor wel lekker... Toonhoogtes doe ik nix aan. De EQ dan weer wel maar die zijn niet echt uitgebreid. Misschien dat het bij versie 6 wel zo is maar ben er nog niet aan toegekomen om deze aan de tand te voelen (eerst mn draaitafeltjes eens gaan testen, dan een nieuwe pc en dan pas weer mixmeister)
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen
FairybigStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-2-2006
Laatste: 22-3-2006
Berichten: 6
23-2-2006 18:23
kijk mensen,het begint weer wat duidelijker te worden.
ik kan namelijk nergens een goede nl-se uitleg kunnen vinden van mixmeister.
ben ook nog op zoek naar wat uitleg over ableton.
in iedergeval bedankt voor de support en reacties.
greets Fairybig
life is like a dance
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
23-2-2006 19:35
Meegeleverde handleiding van zowel Ableton Live als van Mixmeister zijn bijzonder duidelijk sneaky :V
Light Image
BazzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 17-8-2011
Berichten: 240
24-2-2006 10:06

JeroenVDV schreef:

Meegeleverde handleiding van zowel Ableton Live als van Mixmeister zijn bijzonder duidelijk sneaky :V
Onk Onk...
De hedendaagse jeugd "dauwnleut"... Duh...

Je kunt 2 dingen doen:

- Cursus engels
- Originele versie kopen
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)