Forum > Off-Zone

Heb jij de Q-Factor?

(79 reacties. Pagina 7 van 8)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
17-2-2006 21:27
Tof filmpjes Jows. Jammer dat het wat donker is, maar je went er wel aan als je even blijft kijken en het wordt echt leuk als degene die filmpt naast je staat.

Ik heb een vraag: wat ben je toch alsmaar druk met die eq's? Doet iedere dj in dit genre dat? Da's volgens mij lang niet allemaal functioneel vogelen, het lijkt wel alsof je iedere 1,5 seconde een fractie bij stelt. Is dat wel nodig?
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
18-2-2006 00:09

Sylvia schreef:

Tof filmpjes Jows. Jammer dat het wat donker is, maar je went er wel aan als je even blijft kijken en het wordt echt leuk als degene die filmpt naast je staat.

Ik heb een vraag: wat ben je toch alsmaar druk met die eq's? Doet iedere dj in dit genre dat? Da's volgens mij lang niet allemaal functioneel vogelen, het lijkt wel alsof je iedere 1,5 seconde een fractie bij stelt. Is dat wel nodig?
Syl, dat gebeurt op een of andere manier automatisch. Meestal denk ik er niet eens aan. Het is gewoon een soort van check of alles nog goed staat ofzo (gain, niet teveel bass, mid, high etc.).

Ik werk natuurlijk veel met de faders, scratch hier en daar, dus dan moet kanaal een niet harder staan dan kanaal twee (dan klinkt het immers niet natuurlijk). Met scratchen zet ik het hoog en mid vaak iets lager en draai ik de bass weg (dan klinkt het het mooiste). Als ik de andere plaat er weer op leg, dan probeer ik hem weer gelijk te zetten kwa volume en dan krijg je (in mijn geval) dit resultaat :P

Als ik het terugkijk denk ik ook altijd van damn wat ben ik druk bezig daaro ;) Maar ik ben niet de enige, iedereen doet dat bijna.... Het is gewoon een automatisme.

Wel een leuke vraag :P Zou er zo een kunnen zijn van het Klokhuis :D
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
18-2-2006 00:28
Het scratchen en het werk met je faders heb ik wel gezien. En dan is eq-gebruik onwijs belangrijk.

De reden dan ik het vroeg, is omdat ik de presentator op jouw filmpje over je voorganger iets hoorde zeggen over de mening van de jury over zijn performance. En omdat het nu toch Idols-tijd is, zit ik er helemaal in. laugh :D En dan denk ik in ene dat je meer tijd aan je publiek zou kunnen besteden, in plaats van constant aan de eq te zitten, los van je tricks.

Gewoontes zijn lastig af te leren. In het laatste filmpje van Ger-e zag ik dat-ie zijn plaat minstens 15 keer snel over het cue-punt haalde alvorens hem in te gooien. Da's ook zoiets wat je jezelf in het begin aanleert, uit onzekerheid 100x checken, en waar je nog maar lastig vanaf komt.

Nou heb ik makkelijk praten, want zo'n mixer als jij ben ik niet, maar juist vanwege mijn allround-achtergrond heb ik geleerd om het geluid van de nieuwe plaat op de PFL in één keer zo goed mogelijk af te stellen. Tijdens de overgang stel je daar waar nodig bij, en tijdens tricks zeker, maar verder blijf je er gewoon vanaf en ga je met je publiek aan de gang.

Hoewel ik je ook wel contact heb zien zoeken met je publiek trouwens. Jammer dat de respons van het bezoek niet op het filmpje staat. Kon ze wel horen razz :p.
Jeroen87Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 13-4-2007
Berichten: 40
18-2-2006 01:22
Ik ben bezig voor de hardcore ronde, maar weet niet zeker of ik er meer oldskool of juist de nieuwere platen in moet gooien.
dacht een beetje aan deze playlist:

01. Jappo and Lancinhouse - EXLXAXL (Neophyte and Evil Activities Remix)
02. Masoko Solo - Pessa Pessa (Prophet mix)
03. Chosen Few - Name of the Dj
04. Nasty Django - Hardcore Motherfucker
05. The Massochist - Killing Scum (DJ Promo Meets Shaolin Remix)
06. Buzz Fuzz & Delerium - Immortality
07. Tha Playah - The Rule Of Cool
08. DJ D - Skullcrack (Dione Remix)
09. DJ Paul and Teenage Warning - Brohymn
10. Human Resource - Dominator (Outblast & Angerfist Mix)
11. Dione - Deluge
12. Angerfist - Yes
13. The Destroyer - Boxed
14. Alex B & Promo - Bij Gebreck aan Beter
Bigf00tStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2004
Laatste: 28-11-2013
Berichten: 152
18-2-2006 01:51
Wel een erg hoog hitjes gehalte wink ;)

Platenkeus en volgorde zou ik persoonlijk heel anders doen, maar zou saai worden als iedereen t zelfde deed happy :)
Jeroen87Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 13-4-2007
Berichten: 40
18-2-2006 01:54
ja dat wordt dus een keuze, beetje oldskool hitjes, of juist voor het onbekende gaan
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
18-2-2006 09:02
Zou niet oldschool gaan... Dat was de vorige ronde... Jump, hardstyle en oldschool.

Q-Dance wil zelf ook dat je gewoon JOUW ding doet. Als je daar komt te draaien, moet je gewoon een zelfde soort setje neerzetten. Ik weet dat mijn platenkeus gewoon dik in orde is (volgens de jury, Q-Dance, Luna en Zany) was die ook HEEL goed.

Gewoon je eigen ding! Echt waar... Heb je veel meer aan.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Bigf00tStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2004
Laatste: 28-11-2013
Berichten: 152
18-2-2006 12:49

mr_jows] schreef:

Gewoon je eigen ding! Echt waar... Heb je veel meer aan.
Ja idd vond het zowiezo al raar dat die tracklist hiet geplaatst werd met de vraag of het goed was..

Je pakt gewoon 15 of 20 platen die je leuk vind en mixt ze ff in een half uurtje aan elkaar. Resultaat hoor je achteraf wel, als je voor publiek staat heb je tussendoor ook amper tijd om je platen uit te zoeken.

Jammer dat ik op het laatste moment geen camera had want ik had zeker wel een kansje willen wagen. Ik denk dat ze het meer waarderen als je gewoon je ding doet en toch het publiek op kan laten reageren. Met een set vol bekende nummers is dit natuurlijk al een stuk minder moeilijk. Daarom zou ik er juist voor kiezen om misschien toch een keer een B kantje erin te gooien. Eigen producties waar een zaal op los gaat is ook altijd heel vet, en dat terwijl ze die track nog nooit gehoord (kunnen) hebben happy :)

P.S. Jows ik was net te laat met die video downloaden denk ik, andere lag vannacht ook al plat helaas. Zou je hem aub nog een keer kunnen uppen en de link naar mij doormailen? (dit voorkomt dat ie weer down is als er meteen weer 1000 man op klikken wink ;)) Ik heb je set beluisterd en klonk technisch wel redelijk, alleen dat 'scratchen' vond ik wat jammer ashamed :$ Toch kan ik beter oordelen als ik bij een set ook beeld kan zien.
DjberjoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2004
Laatste: 26-10-2009
Berichten: 301
18-2-2006 14:37
dj Jows kan jij mij dan die link ook even door mailen of hier op new-line weer zetten?

Met vriendelijke groet,

Bjorn Berkvens
gear: Ecler nuo5, 2*Denon dn-s1000, 2*reloop 4000 m3d , techics Rp-DH1200, redsound soundbite XL, Macbook , Ableton, KRK-rp6
Jeroen87Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 13-4-2007
Berichten: 40
18-2-2006 19:48

Bigf00t schreef:

mr_jows]Gewoon je eigen ding! Echt waar... Heb je veel meer aan.

Ja idd vond het zowiezo al raar dat die tracklist hiet geplaatst werd met de vraag of het goed was..
vraag ook niet of het goed is. vroeg me gewoon af wat een jury meer aanspreekt.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)