Forum > PC related Forum

PCDJ Hot F controller

(11 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Markie_jrStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-1-2006
Laatste: 5-3-2007
Berichten: 16
18-1-2006 00:12
1 x bewerkt. Laatst door Markie_jr op 18-1-2006 08:39
Hallo

Ik ben in het bezit gekomen van de PCDJ hot f controller pcdj controller maar ik kan deze totaal niet gebruiken omdat ik geen drivers heb en windows herkent de handel niet. Het is te zeggen. Hij herkent het wel (zegt dat het een X keys pro keybord en zou kunnen kloppen) maar ik heb geen driver. Ik heb het prog die men nodig heeft om het toetsenbord te configureren geïnstalleerd maar het helpt niet.
Is er hier iemand die dit toetsenbord ook heeft? of iemand die weet hoe ik het moet gebruiken?

Blijkbaar is dit een controller die verkocht werd met PCDJ Digital 1200Sl. Maar helaas kan ik deze versie zelf niet installeren doordat het enkel voor win95/98 is.

Ik kan me eigenlijk maar moeilijk inbeelden dat men dit toestel enkel laat werken met PCDJ 1200sl.

greetz
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
18-1-2006 00:46
Ik kan me eigenlijk maar moeilijk inbeelden dat men dit toestel enkel laat werken met PCDJ 1200sl.
Waarom? De techniek gaat altijd door, wat vandaag uitkomt kan volgend jaar alweer veroudert zijn. We hebben het hier over een product van alweer zo'n 5 /6 jaar geleden. Maar goed, volgens mij moet het werken.

Eigenlijk is het niets anders dan een toetsenbord.
Zo is de play knop van de linker player gelijk aan de F1 toets, de play knop van de rechter speler is gelijk aan de F5 toets etc.

De red versie werkt net zo.

Martin.
kvm entertainment
Markie_jrStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-1-2006
Laatste: 5-3-2007
Berichten: 16
18-1-2006 08:36
Wat ik eigenlijk bedoel is dat men volgens mij er geen chip of dergelijke zal ingestoken hebben die kijkt of men pcdj 1200 heeft.
Volgens mij Is dit idd een toetsenbord en zou het moeten werken, alleen dat doet het niet.
Als ik de wizard nieuwa hardware van windows xp laat lopen dat moet ik een driver hebben XkeysW2K.sys en die heb ik dus niet. en vind ik ook nergens.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
18-1-2006 12:42

markie_jr schreef:

Als ik de wizard nieuwa hardware van windows xp laat lopen dat moet ik een driver hebben XkeysW2K.sys en die heb ik dus niet. en vind ik ook nergens.
Als ik mij goed herrinner zat bij de Hot keys een CD.
Als je de driver niet hebt, zou ik op de site van de xkey zoeken. (support) of ze anders mailen voor een driver.
go into the ClikWare CD-ROM, go into the PC/SAVANT folder, and click on the file “xkeysw2k.exe”. All is then done for you.
Andere optie is contact opnemen met Visiosonic.

Martin.
kvm entertainment
Markie_jrStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-1-2006
Laatste: 5-3-2007
Berichten: 16
18-1-2006 22:44
Ik heb ondertussen de oplossing gevonden. Ik moest blijkbaar iets ander downloaden om dan manueel de driver te selecteren...

Beetje werk maar hij doet het ondertussen

bedankt
Dj-dStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2005
Laatste: 3-10-2019
Berichten: 375
8-2-2006 22:13
mag ik mischien weten waar je deze vandaan hebt, en voor hoeveel je deze hebt kunnen krijgen ?!
DjnicksStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-2-2005
Laatste: 19-11-2007
Berichten: 27
8-2-2006 23:30
ja ik ben daar ook wel benieuwd naar alleen het is al best een oud ding shut up :X (lijkt me)
Iedereen Gaat Los
Markie_jrStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-1-2006
Laatste: 5-3-2007
Berichten: 16
9-2-2006 18:36
Dit kan men nog steeds kopen. Toevallig vandaag eigenlijk nog een nieuwere en misschien handigere versie (met jog wiel) gezien op de site van x-keys. Moet wel eerlijk toegeven dat ik het toetsenbord zelf nog niet veel tegengekomen ben in een webshop. De enige die ik momenteel weet is backshop.nl.

Deze PCDJ controller is in feite dezelfde als de professional versie van X keys alleen met het logo van visiosonic erop. Volgens mij moet dit lukken met elk programmeerbaar toetsenbord. Dus gewoon naar enkele pc webshop gaan en zoeken naar programmeerbare toetsenborden (moest je toevallig een soort stand alone jog wheel tegenkomen laat het me dan weten, ben er namelijk op zoek en de meeste kosten toch wel redelijk wat geld)

[edit]
vergeten te vermelden. Ikzelf heb er 50 euro voor moeten betalen met een versie van PCDJ 1200sl erbij. Het toetsenbord zelf kost ong nieuw rond de 150 dollar (op site x keys)
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
10-2-2006 07:56

markie_jr schreef:

Ikzelf heb er 50 euro voor moeten betalen met een versie van PCDJ 1200sl erbij.
De 1200SL heeft géén vast serienummer!

djnicks schreef:

ja ik ben daar ook wel benieuwd naar alleen het is al best een oud ding shut up :X (lijkt me)
5 jaar geleden had PCDJ hem, dus voor de "computerwereld" oud te noemen. Ze zijn echter nog steeds te koop.

Toetsenbord is extreem duur, koop een gewoon 5 euri model, en geef de juiste toesten een kleurtje.
Dan heb je het zelfde idee.

Martin.
kvm entertainment
Markie_jrStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-1-2006
Laatste: 5-3-2007
Berichten: 16
10-2-2006 11:40
De 1200SL heeft géén vast serienummer!
Het is alleszins een legale versie. Het is een versie die gebruikt geweest is in een winkel als demotoestel. Op de doos hangt een sticker met een code. Maar blijkbaar moet ik visiosonic contacteren voor een registratiecode op een email adres dat waarschijnlijk niet meer bestaat. Maar aangezien ik het niet correct werkend krijg heeft het voorlopig nog geen zin om de huidige support te contacteren...
Toetsenbord is extreem duur, koop een gewoon 5 euri model, en geef de juiste toesten een kleurtje.
Dan heb je het zelfde idee.
Het verschil zit er hem in dat dit type toetsenborden met een geheugen werken. Dus kan men toetsenbordcombinaties ook opslaan. Alhoewel ik er wel moet bijzeggen dat ik de laatste dagen wat met het toetsenbord zitten spelen heb om het te kunnen gebruiken met andere programma's en dat dit niet zo evident lijkt als ik eerst dacht.
En men kan zelf zijn toesten schikken, wat men met de meeste programma's niet kan (dacht ik).

Terug naar forum Reageer (zonder quote)