Forum > PC related Forum

Programma om mix te maken

(36 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
KahaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2004
Laatste: 18-8-2006
Berichten: 29
31-1-2006 20:37
mixmeister is maar irritant, werkt vet irritant, krijg de beats nooit goed gematched :(
het is me toch wat
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
31-1-2006 21:47

kaha schreef:

mixmeister is maar irritant, werkt vet irritant, krijg de beats nooit goed gematched :(
Schop tegen een topic waar dik 5 maanden geleden de laatste post in is gedaan, met een nietszeggende opmerking.

Ontopic: MixMeister zijn HELE strakke mixen mee te maken, alleen je zult je even in zowel het programma zelf als algemene mixtechnieken moeten verdiepen sneaky :V
Light Image
Bigf00tStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2004
Laatste: 28-11-2013
Berichten: 152
31-1-2006 22:05
Ik heb ook wel eens wat digitale mixjes met Mixmeister in elkaar geflanst.

Weinig problemen mee, erg strak in elkaar te krijgen allemaal. Maar iets van 80bpm met hardcore op 160bpm mixen word natuurlijk lastiger om dat netjes te krijgen..

Nummers moeten qua tempo wel een beetje op elkaar passen om het beste resultaat te krijgen.
KahaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2004
Laatste: 18-8-2006
Berichten: 29
31-1-2006 22:46
STFU jeroen ik draai normaal gewoon met draaitafels dus ik ken de basics wel.

ik probeer vaak genoeg iets met mixmeister in elkaar te draaien maar het is bijna onmogelijk om dat fatsoenlijk te doen (vind ik). zelfs al zet je beide platen kwa bpm gelijk dan lukt het nog niet, om maar niet te praten over als je even iets aanpast achteraan dan is het vooraan weer helemaal fucked up.

Ik was hier om een GOED programma te vinden om mixen te maken op de pc :p
dus ik hoop dat iemand goeie alternatieven heeft...
het is me toch wat
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
31-1-2006 22:54
Luister eens deze mix: https://www.mrslide.nl/yearmix
Ik vin dit nogal behoorlijk strak! volledig met mixmeister gemaakt...
Waar zit de cut op dit apparaat?
KahaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2004
Laatste: 18-8-2006
Berichten: 29
31-1-2006 23:00
das mooi, ik heb ook een hele mooie mix van iemand gekregen maar ik krijg het er echt niet mee voor elkaar :(

misschien dat iemand me een cursus kan geven ofzo :p

*mja ik ben nu weer es aant proberen en ik heb 1 dingetje over het hoofd gezien wat het een stuk makkelijker maakt*
het is me toch wat
BazzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 17-8-2011
Berichten: 240
1-2-2006 12:56

kaha schreef:

das mooi, ik heb ook een hele mooie mix van iemand gekregen maar ik krijg het er echt niet mee voor elkaar :(

misschien dat iemand me een cursus kan geven ofzo :p

*mja ik ben nu weer es aant proberen en ik heb 1 dingetje over het hoofd gezien wat het een stuk makkelijker maakt*
Vaak zit er wel zoiets als een help functie bij... wink ;)

De geselecteerde nummers in de rechter kolom met de rechter muisknop en dan Overlay track aanpassen maakt het ook een stuk gemakkelijker.

Ik heb thuis al aardig wat mixen staan met behulp van Mixmeister.
Heb Versie 6 al liggen maar nog niet uitgeprobeerd. Eerst die oude bak van me eens opschonen.

Heb je vragen: voeg me toe op msn en als ik tijd heb leg ik wel wat dingen uit want het is eigenlijk te simpel voor woorden.
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen
KahaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2004
Laatste: 18-8-2006
Berichten: 29
1-2-2006 15:19
nou ik had eerst snap position to op measures staan, die heb ik nu op eight notes gezet. werkt stukken fijner, letterlijk.
het is me toch wat
BazzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 17-8-2011
Berichten: 240
3-2-2006 11:28

kaha schreef:

nou ik had eerst snap position to op measures staan, die heb ik nu op eight notes gezet. werkt stukken fijner, letterlijk.
RTFM

Meer wil ik er niet over kwijt.

En als die STFU opmerking richting Jeroen is wat ik denk dat het is dan vind ik dit geen nette opmerking.
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
3-2-2006 12:39

kaha schreef:

STFU jeroen ik draai normaal gewoon met draaitafels dus ik ken de basics wel.
Hoe kan ik hier ruiken dat jij normaal met draaitafels draait? Komt bij dat het HEEL goed kan zijn dat jij totaal niet bekend bent met EQ'ing etc. tijdens het mixen, iets wat het strak KLINKEN van een mix nogal kan beinvloeden, wat ook gewoon voor PC-mixen geldt.

Maargoed, je bent blijkbaar een top-DJ die alleen het (onzettend ingewikkelde) programma niet begrijpt. Ik begon met Mixmeister toen ik nog nieteens CD-spelers of draaitafels hier had staan, en met een half uur klooien kreeg ik ERG leuke mixen uit Mixmeister. Manual is namelijk heel duidelijk over zowel basic-mixtechnieken als het programma zelf.
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)