Forum > Geluid

Nieuwe stanton dj pro 3000 hoofdtelefoon?

(74 reacties. Pagina 7 van 8)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 13458
21-1-2006 11:20
Geluidskwaliteit van de 3000 is prima. En daar houdt het positieve verhaal voor mij helaas ook gelijk op. Staat trouwens ook keurig vermeld bij het product in de webshop.

Afgesproken met de importeur is het volgende: Wij hebben onze grote order afgezegd (die zou eind januari, begin februari binnen komen). Importeur stuurt ons een apparaat dat we daarna gaan misbruiken op een manier die (helaas) overeenkomt met die van gebruikers om zo te kijken hoe het met deze (naar horen zeggen wederom nieuwe) versie gesteld is. Als het resultaat daarvan niet positief genoeg is dan gaat hij definitief bij ons uit het assortiment. E.e.a. zal eerst nog definitief doorgenomen worden als ze weer leverbaar zijn.

Importeur heeft ons wel verzocht om onze bevindingen tot nog toe op papier te zetten zodat importeur een verhaal heeft naar de fabrikant toe. Geval is namelijk dat we de eerste grote Stanton klant zijn in Nederland die helemaal klaar zijn met de DJ Pro 3000. Waarom zijn wij zo "laat" met deze melding?

1. Wij vinden het geen probleem het extra werk uit te voeren (heen en weer zenden, administratie e.d.) voor onze klanten MITS het product het waard is. Qua geluid is de DJ Pro 3000 het zeker waard.

2. Fabrikant heeft een aantal keren aangegeven de zwakke plek gevonden en opgelost te hebben. Zo'n melding hoort een X aantal keren het voordeel van de twijfel te krijgen (uiteraard met als grote consequentie dat als het keer op keer niet waar blijkt te zijn, de geloofwaardigheid van deze fabrikant in onze ogen af zal nemen (...)).

Uitvalspercentage DJ Pro 3000 (bij ons): Ruwe schatting (gevoelsmatig): 20-30%!

Precieze percentage moet nog opgezocht worden (we houden gelukkig alles bij ;-) maar de indicatie dat het aantal 3000's dat terug komt groter is dan alle anderen bij elkaar zegt genoeg (vooral als je nagaat dat de 3000 bijvoorbeeld bij LANGE NA niet de verkoopaantallen van de 2000 haalt).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TankieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2005
Laatste: 17-2-2009
Berichten: 10
21-1-2006 13:21
Bedankt voor je uitvoerige reactie Dre happy :)

De reden dat ik het vroeg zat hem in deze (recente) review in de webshop :
Mij is verteld dat er nu bij de nieuwe serie een stalen band in zit zodat er geen scheuren kunnen ontstaat bij het draaigedeelte.
Hierdoor begon ik weer te twijfelen over al de negatieve reacties en waarschuwingen. Want voor mij is deze hoofdtelefoon qua geluid, looks en prijs gewoon de hoofdtelefoon. Mits die niet uit elkaar dondert natuurlijk wink ;)

Maar goed, ga nu maar kiezen tussen de Stanton DJ Pro 2000 en de Techniks RP-DJ1210 (of beter nog de DH1200 ???). Is die Techniks de dubbele prijs waard ? Daarbij rekening houdend dat ik hem ook veel ga gebruiken om thuis naar muziek te luisteren.
Hou 's effe beet, sjekkie-time !
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 13458
21-1-2006 13:35
Die staalband heeft er altijd al in gezeten (vaak genoeg gezien omdat hij aan het uiteinde daarvan wel eens afbrak). Overigens heeft het gros van de hoofdtelefoons deze staalband (...).

De 1210 is geen luisterding. Dus prima voor DJ'ing maar niet echt om mee te luisteren. Dan liever de 1200 of de HD-25.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TankieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2005
Laatste: 17-2-2009
Berichten: 10
21-1-2006 13:42
Thnx Dre,
wordt het toch de 1200 happy :)
Hou 's effe beet, sjekkie-time !
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
21-1-2006 14:37
Er wordt nu een RP-DH1200 aangeboden op het Tweedehands forum.
TankieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2005
Laatste: 17-2-2009
Berichten: 10
21-1-2006 14:42
krijg nou wat, heb ik m net besteld ...
Maakt niet uit, heb 'm liever nieuw
toch bedankt sylvia happy :)
Hou 's effe beet, sjekkie-time !
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
26-1-2006 19:22
Ik heb al een stuk of drie stanton pro 3000's gesloopt laugh :D Ligt waarschijnlijk ook aan mezelf, ik weet het, maar nu heb ik een HD 25 en daar is (nog) niks mis mee.

Wat wel erg goed is aan Stanton is de service. Ik heb netjes elke keer een nieuwe gekregen, zelf toen er een keer één afgebroken was!
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 13458
26-1-2006 19:44
DJ Pro 3000 gaat binnenkort naar "generatie 3". Laten we hopen dat de problemen daarmee nu eindelijk opgelost zijn...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RobbieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-2-2003
Laatste: 17-8-2007
Berichten: 116
27-1-2006 15:39
Aargh, waarom krijg ik altijd kippevel en de neiging om mezelf te knijpen als iemand zegt: "ik heb m'n (zoveelste) koptelefoon gesloopt".

WTF doe je er dan mee.. Een koptelefoon is bedoelt om op je hoofd te zetten en op zijn hoogst een schelp weg te draaien. Niet om half in je nek te leggen als een kronkelslang. Ten eerste slecht voor je nek en ten tweede worden zo juist de meest gevoelige punten van de hoofdtelefoon (de scharnierpunten) zwaar belast. Vind je het gek dat ie dan kapot gaat. Maar goed.. hoe vaak je het ook zegt, naarmate de persoon ouder wordt komen ze er wel achter hoe ze hem moeten gebruiken sneaky :V..
En ik hoorde dat het goed klonk..
BazzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 17-8-2011
Berichten: 240
27-1-2006 16:59

RobbieB schreef:

Aargh, waarom krijg ik altijd kippevel en de neiging om mezelf te knijpen als iemand zegt: "ik heb m'n (zoveelste) koptelefoon gesloopt".

WTF doe je er dan mee.. Een koptelefoon is bedoelt om op je hoofd te zetten en op zijn hoogst een schelp weg te draaien. Niet om half in je nek te leggen als een kronkelslang. Ten eerste slecht voor je nek en ten tweede worden zo juist de meest gevoelige punten van de hoofdtelefoon (de scharnierpunten) zwaar belast. Vind je het gek dat ie dan kapot gaat. Maar goed.. hoe vaak je het ook zegt, naarmate de persoon ouder wordt komen ze er wel achter hoe ze hem moeten gebruiken sneaky :V..
Ach ieder zn ding..
Sommigen geven veel geld uit aan gear..
De ander geef veel geld uit aan zijn auto..
Weer een ander aan zijn vriendin...
Het is maar net wat je wilt.
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)