Forum > Geluid

geluid dempen

(20 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
PetertyuhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-9-2004
Laatste: 9-5-2014
Berichten: 76
10-1-2006 10:20

Dré schreef:

Eierdozen en standaard schuim zijn ook lekker brandveilig...
shut up :X
ff niet aan gedacht

sorry
Wannabe DJ (ik heb al 6 platen :-p)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 13458
10-1-2006 10:34
Wees gerust, ik stond er vroeger ook niet bij stil...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
BazzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 17-8-2011
Berichten: 240
10-1-2006 11:19
Het is natuurlijk ook niet de bedoeling om je hele kamertje dicht te plakken met eierdozen.. Duh... shut up :X

Het gaat er om dat je het contact met de vloer verminderd en de trillingen die doorgegeven worden verminderd. Dit kan op heel veel manieren die hiervoor ook al zijn genoemd...
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 13458
10-1-2006 12:16

Bazzzz schreef:

Het is natuurlijk ook niet de bedoeling om je hele kamertje dicht te plakken met eierdozen.. Duh... shut up :X
Kan ik daaruit concluderen dat de brandvertraging van eierdozen afhangt van hoeveel muren je ermee beplakt? Uit welk onderzoek is dat gebleken???
Het gaat er om dat je het contact met de vloer verminderd en de trillingen die doorgegeven worden verminderd. Dit kan op heel veel manieren die hiervoor ook al zijn genoemd...
Eierdozen e.d. helpen NIET tegen contactgeluid. Een "doos in doos" constructie wel (maar is erg kostbaar).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 9469
10-1-2006 12:20
eierdozen zijn brandversnellend...
al die mooie luchtgaatjes overal, al dat (zeer droge) karton sad :(
Als je met zo iets zou willen beginnen, dan zou ik het zeker behandelen met een brandvertragende oplossing.

Beter als je wilt dempen met iets wat er ook een beetje netjes uitziet, is vermacell, of als je ruimte wil opofferen, gewoon een dubbele wand makewn die je zo kontaktloos mogelijk opstelt, met daarin een centimeter of 10 steenwol....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BazzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 17-8-2011
Berichten: 240
10-1-2006 13:19

Dré schreef:

Bazzzz schreef:

Het is natuurlijk ook niet de bedoeling om je hele kamertje dicht te plakken met eierdozen.. Duh... shut up :X
Kan ik daaruit concluderen dat de brandvertraging van eierdozen afhangt van hoeveel muren je ermee beplakt? Uit welk onderzoek is dat gebleken???
Het gaat er om dat je het contact met de vloer verminderd en de trillingen die doorgegeven worden verminderd. Dit kan op heel veel manieren die hiervoor ook al zijn genoemd...
Eierdozen e.d. helpen NIET tegen contactgeluid. Een "doos in doos" constructie wel (maar is erg kostbaar).
Ik zeg ook niets over brandvertraging van eierdozen.. Dit werd eerder genoemd.. Het ging er mij om dat de eierdozen onder de luidsprekers gezet werden.. Heb het thuis zelf zo gehad als tijdelijk oplossing en het werkte aardig.. Heb nu de stoeptegel methode en dat werkt wat beter... Alleen mn vloer vind het niet prettig omdat ik nogal de neiging heb om tegen de tegels aan te lopen waardoor ze verschuiven..

Dré misschien het woordje niet over het hoofd gezien??
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 13458
10-1-2006 13:45
Ik had (in m'n oude huis met houten vloer) vroeger blokken graniet onder m'n speakers (functie is simpel: Meer energie nodig om het in beweging te brengen waardoor de amplitude van het contactgeluid lager zal worden). Staat mooier dan een tegel ;-)

Blokken graniet zijn vaak redelijk betaalbaar te verkrijgen van mislukte grafstenen e.d. (morbide gedachte, dat wel).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 12-4-2024
Berichten: 1207
10-1-2006 13:51
Ik heb eigenlijk nog een vraagje over dit onderwerp en hoop dat het even tussendoor kan.
Ik heb een hele schuur geisoleerd met speciaal (en reteduur) geluid en temperatuur isolerende schuimrubber, volgens mij heet het Iso-Fix oid en verkrijgbaar in elk geval bij de Karwei.
Dit heb ik over de gehele vloer, plafond en muren zitten, daar overheen zit dan weer een binnenkant om de zogenaamde doos in doos constructie te maken.
Het komt er op neer dat het allemaal perfect werkt, beter zelfs nog dan verwacht. Er is alleen grote MAAR.
In deze schuur zit nog een dikke houten deur waardoor nog veel geluid naar buiten gaat.
Hoe kun je zoiets nou het beste oplossen? Omdat de ruimte niet al te groot is, is een extra deur helaas niet mogelijk.
Een laag Iso-Fix gewoon op de deur plakken lijkt mij ook niet het meest ideaal.
Iemand een idee?
Darth Crossfader
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 998
10-1-2006 13:56

DJ.T schreef:

Een laag Iso-Fix gewoon op de deur plakken lijkt mij ook niet het meest ideaal.
Iemand een idee?
Waarom niet? Lijkt mij eerlijk gezegt een redelijk makkelijke en simpele oplossing. Daarmee hou je natuurlijk altijd nog kieren, maar daar ontkom je bijna niet aan bij een deur.
Dance the night away!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
10-1-2006 14:24
Je kunt aan de binnenzijde van de deurpost rondom rubberen strips monteren om de kieren af te dichten. Als je het zo doet dat je flink tegen de deur moet duwen voordat je hem dicht hebt, dan zullen de kieren al een stuk minder geluid lekken.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)