Forum > Geluid

Hoeveel db mag je overdag produceren in een gewone woning

(57 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 12-4-2024
Berichten: 1207
4-11-2005 19:24
Mag ik vragen hoe groot de ruimte is waar jij in draait en op welke afstand je speakers dan ongeveeer staan?
Een simpel HiFi set kan bij mij toch al harder als dat ik prettig op mn oren vind.
Dan is het al aardig luid.
Darth Crossfader
DjWhiteStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 25-6-2004
Laatste: 1-8-2019
Berichten: 21
4-11-2005 19:26
1 x bewerkt. Laatst door DjWhite op 4-11-2005 19:29
De ruimte is 4 op 5 en de speakers staan op een metertje afstand. Ik weet het vele vinden mij gek maar ik vind het gewoon een andere sfeer zo hard draaien.
En ik moet zeggen ik ben al veel geminderd met geluid het draagt toch minder ver;). vroeger had ik twee stage accompany wbins en vier toppen. En hetgene waar ik nu nog mee draai zij 4 dap toppen en 4 dap subs. Dus ben toch al "BRAVER" geworden

groetjes DjWhite
John_voofStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2003
Laatste: 12-5-2016
Berichten: 206
4-11-2005 19:27
ALs ik bij een vriend van mij draai, dan gaat het meestal ook wat harder. En juist dat vind ik niet fijn bij het draaien. Misschien even, als ik die plaat helemaal top vind en ik ben in de sfeer, dan gaat de master wat verder open. Maar anders ga ik me er echt aan irriteren, meestal vind ik het daar fijner om op een juist lager volume te draaien. Kan er ook aan liggen dat het een Skytec setje is wat best snel schel en hard gaat klinken.

Thuis heb ik nog oude Magnat Mig-Ribbon 2's staan, en daar vind ik het niet zo storend als die wat luider gaan (maar dat heeft ongetwijfeld ook met het Hifi en PA verschil te maken).
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
4-11-2005 19:52
Ik gebruik oordopjes, en raad ze de buren tussen 10 uur 's ochtens en 10 uur 's avonds dan ook aanlaugh :D.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
4-11-2005 20:36
* zit hier achter de computer met trillende ruiten door de t*reingherrie van haar onderbuurvrouw *

Doe niet te makkelijk over geluidsoverlast, want het kan écht bere-irritant zijn. Ik heb er net een 40-urige werkweek op zitten, van de week uren vast gezeten op Amsterdam CS dankzij een stel gasten in een jurk, moet zodadelijk nog tot 5 uur 's nachts draaien en nou zit ik gdvr in de herrie, terwijl ik ook wel eens een paar uurtjes rust wil.

Het zal mijn onderbuurmeisje worst wezen, ze is er niet op aanspreekbaar, want ze is de dochter van mijn maffioso-huisbaas, denkt dat ze het centrum van het universum is en het is toch vrijdag-avond, en nog niet eens 21 uur? Wat kan ik haar nou maken? Politie bellen ofzo? Laat me niet lachen.

Maar lekker is het niet om in de buurt te wonen van mensen die zo denken. Het is maar een suggestie om eens over de andere kant na te denken. Sommige klagers zijn zeikers, maar sommige overlastveroorzakers zijn ook maar moeilijk in staat om te bedenken dat hun muziekvoorkeur niet die van de halve straat is.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
4-11-2005 20:42

Sylvia schreef:

van de week uren vast gezeten op Amsterdam CS dankzij een stel gasten in een jurk
Ach, ik heb er maar het positieve van ingezien. Liep een leuke meid op station Haarlem chagrijnig rond omdat ze naar Utrecht moest en dus niet kon. Ik moest ook vanaf daar naar Utrecht, kwam net van m'n werk. Heb me prima met haar vermaakt laugh :D. Samen via Leiden naar Utrecht gegaan, bleek het snelst te zijn. Alsnog lang genoeg natuurlijk met haar kunnen kleppen en gezellig doen razz :p

Zie er het positieve van in laugh :D

Maargoed, geluidsoverlast. Ik doe niet aan geluidstesten of dingen hier, ben af en toe redelijk op volume aan het draaien, maar nooit gezeur met buren (wel vrijstaand huis razz :p). Ik waarschuw hier wel de buren als de pro-2000 moet worden schoongemaakt en doorgespoten sneaky :V
Light Image
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
4-11-2005 20:55
Als je,zoals je dit zelf aangeeft, HARD wil draaien in je kamer omdat je dat lekker vind bij het mixen gebruik dan een headphone!!!!!!!
Dit is vragen om moeilijkheden angry .....
Ik heb altijd begrepen dat een DJ z'n timing traint om zo een mooie mix te maken van zijn platen en dat een 'goede' afluistering erg belangrijk is..(headphone shocked 8O )

Jezus ik moet er niet aan denken dat de tegenwoordige DJ's een complete P.A op stage moeten hebben "voor het lekkere gevoel.."
tijdens het mixen..... shut up :X

Ik snap je topic dus ook niet en ik vind dit nergens op slaan..

Mocht je nu echt een probleem hebben ,zoals een buurtfeest/tuinfeest organiseren en bij voorbaat dit vragen,vindt ik je topic iets meer terecht....

Ik zal het ook knap irritant vinden om jou als buurjongen te hebben....
..Je Ducktape brood voeren...
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
4-11-2005 22:08

JeroenVDV schreef:

Zie er het positieve van in laugh :D
Ik ben vanaf CS met de metro naar Duivendrecht gegaan. Foutje, want de treinen reden al vanaf Muiderpoort. De eerste twee treinen zaten dus al zo vol dat er niemand meer bij kon, terwijl het wel dik twintig rijen dik op het perron stond. Er werd zo hard gedrukt, dat ik mij zelfs tijdens het wegrijden van de trein nog tegen de wagons moest afzetten om te voorkomen dat ik op het spoor op geduwd zou worden. Niet normaal. Uiteindelijk ben ik in de derde trein als een sardientje naar Utrecht gereden.

Bijna jammer dat de rest van het stadsleven zo leuk is, want eigenlijk wil ik een hutje op de hei zonder buren en met een baan om de hoek.

* luistert inmiddels al een uur lang naar Bauer, Hazes en George Baker door de vloer heen en gaat vanavond dus alleen nog maar ragwerk draaien *
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
4-11-2005 22:26

pascal schreef:

Jezus ik moet er niet aan denken dat de tegenwoordige DJ's een complete P.A op stage moeten hebben "voor het lekkere gevoel.."
tijdens het mixen..... shut up :X
Voor het gevoel zet je gewoon een dikke sub langs je neer, en de headphone voor de tonen. Gaan met de geit sneaky :V
Bier, Billen, Borsten en Beats!
TNTStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-9-2005
Laatste: 23-11-2010
Berichten: 338
4-11-2005 22:48
Of een Basspump onder je reet laugh :D
brabantse nachten zijn lang

Terug naar forum Reageer (zonder quote)