Forum > Geluid

Pioneer doet mee aan I-Pod hype?

(90 reacties. Pagina 6 van 10)
Moderator(s): Dré
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
4-9-2005 23:38
en dan na tegaan dat iedreen die digitaal gemaakte muziek analoog wil draaien laugh :D
Where words fail, music speaks :D
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
4-9-2005 23:43
Dat bedoelde ik dus. (Soms kan een stukje fietsen tot van die heldere momenten leiden.)
NdewitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-9-2005
Laatste: 28-8-2006
Berichten: 108
4-9-2005 23:53
Ik heb ook best wat disco waar gewoon normale instrumenten en bitter analoge synths te horen zijn verder :)
Aangeboren talent in negatief overkomen, kennelijk.
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
5-9-2005 15:43
maar goed, iemand nog iets gehoord of gezien over die Pioneer CIPODJ?
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
KobazzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2004
Laatste: 8-8-2010
Berichten: 80
5-9-2005 16:25
Het geeft niks, laat de hype de hype wezen en blijf lekker met vinyl bezig. Ik bedacht me net wel op de fiets naar huis dat dj's die zo hangen aan het ambachtelijke werk wél veelal muziek draaien die gewoon uit een computer of ander electrisch snufje is getoverd. What happened met het ouderwets leren gitaar spelen of drummen, als iedereen vanaf zijn zoldertje toffe dance kan produceren die de charts haalt laugh :D .

(Jaja, ik weet. De echte goden onder de producers bespelen vaak meerdere instrumenten en zijn zeer muzikaal aangelegd, maartoch hè.)
Hmm ja nu je het zegt wink ;) maja klassieke muziek mixen is nu ook niet ideaal heh razz :p ( alhoewel sommige trance wel op klassieke muziek gebaseerd is )
Mijn vader speelt nu al meer dan 40 jaar orgel in de kerk en omdat dat niet een vetpot is geeft hij ook al bijna zijn hele leven orgelles op de muziekschool.Nu moet hij echter ook lesgeven op een instrument dat hij altijd vervloekt heeft (zoveel orgelleerlingen zijn er niet meer razz :p ) : keyboard 'heb je de laatste noot allang gespeeld, blijft dat verrekte ritme maar doorjengelen' razz :p aldus mijn vader. Oftewel, wij ontkomen niet aan de 'moderne' techniek.
D@VE!Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-2-2003
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 103
5-9-2005 19:05

DannyK78 schreef:

maar goed, iemand nog iets gehoord of gezien over die Pioneer CIPODJ?
Daar had ik ook meer van verwacht in dit topic maar het is meer een onwinbare/persoonlijke Digi/12" discussie...

Jammer hoopte ook meer over het topictitel te lezen, lijkt mij een heel interesant app. namelijk.

(offtopic, ik ben iemand die met cdj en 12"draait ;) en al 10 jaar draai en de voorkuer tegenwoordig aan CDJ's geef, je kunt er meer mee en hebt releases sneller - Beatport e.d.)
Music Is My Religion !
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
5-9-2005 23:01

D@VE! schreef:

Daar had ik ook meer van verwacht in dit topic maar het is meer een onwinbare/persoonlijke Digi/12" discussie...
Zie het maar als een compliment voor de technologische vooruitgang. Vinylfreaks krijgen het weer warm ;-)

Verder is er misschien gewoon nog te weinig informatie om de discussie over het apparaat zelf levendig te houden, dus als iemand nog input heeft...
NdewitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-9-2005
Laatste: 28-8-2006
Berichten: 108
5-9-2005 23:03
Wel grappig opzich hoe het altijd weer op die discussie uitmondt inderdaad :) Ik ben echt erg benieuwd naar nieuwe ontwikkelingen als deze, ondanks m'n enorme vinyl-fetisjisme. Ik zal ook, ondanks de vooroordelen erover, altijd zo'n lul blijven die kippenvel krijgt bij relaxed mixen met 2 SL's, maar ik sta wel open voor nieuwe techniek. Graag een mooi apparaat waar ik m'n digitale audio doorheen kan duwen en artistieke vrijheid mee heb tegelijkertijd.
Aangeboren talent in negatief overkomen, kennelijk.
D@VE!Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-2-2003
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 103
6-9-2005 08:36

Sylvia schreef:

D@VE! schreef:

Daar had ik ook meer van verwacht in dit topic maar het is meer een onwinbare/persoonlijke Digi/12" discussie...
Zie het maar als een compliment voor de technologische vooruitgang. Vinylfreaks krijgen het weer warm ;-)

Verder is er misschien gewoon nog te weinig informatie om de discussie over het apparaat zelf levendig te houden, dus als iemand nog input heeft...
Ja ok, het kan als een compliment gezien worden.

Er is jammergenoeg nog weinig info verder maar toch; misschien dat iemand al iets weet ofzo.
Music Is My Religion !
QuintozStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2004
Laatste: 31-8-2007
Berichten: 8
9-9-2005 15:20
Ongeveer een jaar geleden heb ik 2 numark axis 9 cd spelers gekocht. Na eerst wat compilatie cd's te hebben gekocht kwam ik er al snel achter dat house meestal eerst op plaat uitkomt en pas maanden later op cd en mp3. Dus ben ik gaan sparen voor 2 tt's. Nu draai ik een maandje of 8 met platen, die idd zo'n 10 euro per stuk kosten.

Met het voordeel 'digitaal is goedkoper' ben ik het dus niet helemaal eens. Je zal immers nog altijd eerst platen moeten kopen en deze dan op je pc moeten zetten. Bij I-tunes vind je de nieuwste house namelijk niet. ID&T is begonnen met dance-tunes.com, maar ik kan er (nog) niet de platen vinden die ik zoek.

Natuurlijk zullen we uiteindelijk afscheid moeten nemen van de tt's en overstappen op programma's als Final Scratch. Dit soort programma's zullen zich ook verder ontwikkelen en er uiteindelijk voor zorgen dat je er niet meer om heen kunt.

Lijkt me overigens wel heerlijk, 2 i-podjes op zak en draaien maar! Mn arme rug zal er in iedergeval erg blij mee zijn.
Powder to the people

Terug naar forum Reageer (zonder quote)