Forum > Geluid

Peavey vs Behringer

(43 reacties. Pagina 5 van 5)
Moderator(s): Dré
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
30-8-2005 18:41
Hard gaat het misschien wel, maar mooi geluid is ook iets belangrijks... Speaker stond op een tussenpaaltje op zo'n pro15 sub, maar die was niet aangesloten.
De klank was gewoon heel kaal, schel en schreeuwerig, meer kan ik er niet van maken. Overigens stond er geen eq tussen of iets...
Waar zit de cut op dit apparaat?
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
30-8-2005 18:45
Bij mij ook niet, misgien dat de Sub dan toch verschil maakte. Want ik weet zeker al had je het in mijn situatie vergeleken dat je een ander oordeel had gehad. Of onze oren zijn gewoon Zo subjectief...Maar de behringer kon het in mijn situatie iig niet winnen. Qua output misschien juist nog wel, maar qua kwaliteit ZEKER niet...Ach, meningsverschillen zijn er...Qua kwaliteit/duurzaamheid ontlopen ze elkaar denk ik niet veel.
I'll take you to the KoffieShop...
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
30-8-2005 18:50

Powerbeat schreef:

Het scheelt natuurlijk ook of je er een tussenpaaltje tussen had staan Jus weet niet of dit het geval was.
Nee, ze stonden direct op elkaar. Misschien kan het ook komen doordat er gewoon werd doorgelust? het vermogen dat eerst op alleen de top stond, stond toen op de sub en top. Kan het daardoor komen? Ik blijf het raar vinden dat de sub (in mijn ogen/situatie) zo matig presteerde in vergelijking met de top
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
30-8-2005 18:54
De sub komt beter tot zijn recht als het paaltje gebruikt word. En de top word meer gebruikt voor waarvoor hij is en zal op hogere frequenties ook ietjes beter gaan presteren. De sub doet waarvoor ie gemaakt is op de grond, koppelen. En de top doet waarvoor ie gemaakt is, hoge tonen(mid ook natuurlijk) dit scheelt wel, kan zelfs heel veel schelen. Soms kies ik er zelfs voor om mijn subs op een podium te zetten, met de tops er direct op, zo komen de subs meer op oorhoogte wat in sommige ruimtes beter klinkt. Harder lijkt te gaan. Spelen is dus ook best belangrijk
I'll take you to the KoffieShop...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)