Forum > Newbie Forum

Boxen voor de sloop?

(64 reacties. Pagina 4 van 7)
Moderator(s): Dré
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
2-5-2003 14:28
ik moet zeggen dat ik een jaar of 6 terug ook marquants heb gehad.
ik heb ze thuis metee open geschroefd, wat ik mat alles doe wat ik koop.
ok. niks erin, maar wat wil je.
na een tijdje afbeulen, kwam de piezzo(driver) aan zijn einde. ik die hele zwatre plastic hoorn eraf gebroken, en het koperen piezzogeval eruit gehaald.
woofers zijn samen met nog dire andere 12" speakers in een thuis subje beland.
doen het goed.
ook de midrange speakers heb ik nog. deze getuigen wel veel wilskracht, aangezien er dus helemaal NUIKS in de marquants zat kwa filtering. de mid's kregen echt de volle laag. (het volle laag). ze doen het nu nog steeds perfect.
nadat ik ze met zn tweeen in een klein mdf kassie heb gezet, en achter die plastic hoorn een kleine softdome-tweeter heb gemaakt.
zo hebben ze toch nog een oude dag, en worden ze flink gefilterd.

trouwens welk merk zijn die losse speakers eigenlijk. aangezien ik twee boxen heb gekocht, en de twee basspeakers al verschillend zijn.
midrangers, zijn van merk: KBL, type 65HT en rms;35 watt.
woofers waren noname. zonder poolkern gat, en een mini magneetje, met stukjes eruit.
EdieEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 4-5-2003
Berichten: 130
2-5-2003 16:35
Bij mij waren de woofers (van MarQuanT als je die bedoeld) ook van K.B.L. (Hip Fung Group), type weet ik niet meer (heb de woofers niet meer). Echter die hoorn weet ik het type en merk niet van. Is KBL een bekend merk?

High: ? (Piezo)
Mid: Power 30 Watt / YDZ100
Low: Power 100 Watt (max) 60 Watt (RMS)

Meer weet ik niet...
Ik ben dj en ga nu zelf on-the-road, yeah baby,.,,
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
6-5-2003 12:14
heb toendertijd niks op google kunnen vinden. maar zal binnekort eens verder kijken.
Dr. EdieAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 6-5-2003
Laatste: 9-5-2003
Berichten: 38
8-5-2003 11:38

da_sies schreef:

Ik heb 2 400 watt boxen (3-weg)van Marquant(jah ik weet het is zooi maar tog)
ik heb afgelopen zaterdag moeten draaien op een fuif. Ik had toen een 100 watt sony versterker tot mijn beschikking. Deze stond de hele avond ongeveer half open.

Na ongeveer een uur merkte we opeens op dat de versterker gloeiend(ma dan ook egt) heet was. Met een beetje extra koeling zijn we de avond doorgekomen. Wel werd tegen het einde het geluid steeds slechter. Ik dacht dat dit aan de versterker lag.

Maar nu ik vanmorge op mijn eige 90watt versterker muziek probeer te luisteren, werken de bass boxen allebij niet meer. Uit 1 box komt een beetje gekraak en de andere box helemaal niks meer.

Ik heb 1 box eens uit elkaar gedraaid en het lijkt wel of hij is vastgelopen. Je kan hem nog amper bewegen. De midde en hoge toon boxe doen t nog wel.

overbelasting lijkt my sterk(100 watt versterker met 2*400 boxen) en clipping van de versterker lykt mij ook uitgesloten omdat dit normaal nooit de bassbox aantast maar meestal de hoge toon boxen..

Mijn vraag: wat is er gebeurd met mijn boxen en/of zijn ze rijp voor de sloop...?
Hahaha, logisch dat je ze opgeblazen hebt! De woofer haalt maar 60 Watt RMS en je versterkertje wat je zei 100 Watt, nou, het verbaast me HELEMAAL niets!

Zelf heb ik ook met die woofers van MarQuanT liggen klooien en bij de 50 watt werden ze al gloeiend heet, de magneet was gewoon al redelijk heet! Dus wat dach je hoe heet die spoel heeft moeten zijn toen jij die fuif had? juist: veel te heet, alles zou van binnen wel zijn vastgelopen en de spoel is zeker kapot gesmolten.

Maar jongens: denk eens na: deze jongen draait eigenlijk NOOIT, alleen of fuifjes en verjaardagen, dus als ik hem was en ik heb een heel krap budget zou ik OF (maar deze optie zou ik NIET kiezen) twee goedkope Skytec 12" woofers halen en erin zitten, en de box binnenin dichtkitten. Of je haalt gewoon twee redelijk goedkope boxen van Skytec met een 10" of 12" woofer moet voldoende zijn. Tuurlijk is het geluid niet al te goed en te scherp door die piezo's, maar ja, wat wil je? En Dap haal je met dat budget al helemaal niet! Maar voor een klein fuifje met weinig eisen zijn die toch goed? En als die de MarQuanT's al goed vond klinken, zouden die Skytec boxen hem zeker bevallen!
Dr. Wojciechowski is on the road...
Da_siesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 18-4-2017
Berichten: 19
8-5-2003 12:28
ik ben er al uit denk ik. Ik haal me aan het eind van deze maand 2 DAP pr-115(zijn deze dan nog steeds leverbaar eind mei?) en over een maand of 2 een mission versterker..
Dr. EdieAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 6-5-2003
Laatste: 9-5-2003
Berichten: 38
8-5-2003 13:37
Als je het geld hebt, zou ik dit zeker doen! Veel beter als Skytec en die zooi, vooral die Dap mission lijkt me wel een mooie versterker. Goeie keus! (vind ik) happy :)
Dr. Wojciechowski is on the road...
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
9-5-2003 09:13
heb net even alle mogelijke woord combinaties geprobeerd, met kbl, hip fung en de rest, maar ik vind niks wat er ook maar eenbeetje op lijkt.
was wel te verwachten denk ik.
Dr. EdieAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 6-5-2003
Laatste: 9-5-2003
Berichten: 38
9-5-2003 10:44
Ik vond wel een site met KBL boxen, maar idd niet die wat 'wij' zoeken. Maar boeit me eigenlijk ook geen reet, ik zou ze toch nooit kopen! Toch heb ik met die MarQuants geen miskoop gedaan vond ik. Ja, eigenlijk wel omdat het gewoon hele erge ROTZOOi is, maar ik heb er wel van geleerd! wink ;)
Dr. Wojciechowski is on the road...
AudiofreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 19-12-2004
Berichten: 28
10-5-2003 11:31
DIT is de fabrikant die (behalve printplaten en telecomproducten) ook de speakers maakt voor de Marquant boxjes. (Als marquant (of het bedrijf dat die weer maakt)
er niet voor kiest om er een ander restpartijtje o.i.d. in te gooien)

www.hipfung.com.hk/products_set.htm

Ik weet niet of Hip Fung Industrial iets te maken heeft met K.B.L. Rotzooi, maar het zou natuurlijk best kunnen dat het hun benaming voor de speakers is (en dan bijvoorbeeld op de speelgoedtelefoontjes TBL zetten of zoiets)

Audiofreak
AudiofreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 19-12-2004
Berichten: 28
10-5-2003 11:50
Ben voor de rest nog niets tegengekomen, behalve de
spare-speakers van dap razz :p

www.loudspeaker.com.cn/product/newp/P15991.html

Audiofreak

Terug naar forum Afgesloten topic