Forum > Licht

Licht tafel, ik kom er echt niet uit.

(39 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
DJYellowStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-7-2003
Laatste: 2-9-2015
Berichten: 110
21-6-2005 18:08
Mij lijkt een pc zo wie zo niet zo lekker werken. Krijg je na een tijd weer dat ie gaat hagen en zo. Maja van de andere kant, je kan er wel veel meer mee ...
Doe mij maar Fohhn!!!
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
21-6-2005 18:42
Hmmm de paar keer dat ik met lightjockey heb gewerkt vond ik dit toch wel lekker werken hoor.
Als je goed programeerd onder de toetsen op het toetsenbord dan kan je heel snel live ingrijpen hoor, geen muis meer nodig. En als je het helemaal goed doet door een extern faderpaneel op de dmx-in te hangen heb je een controller die zich toch wel kan meten met een controller van tig keer zo veel geld.

En uiteraard de software installeren op een pc voor alleen lightjockey natuurlijk! Dan is hij toch wel net zo stabiel als een 'normale' tafel...
HarmenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 5-10-2010
Berichten: 121
21-6-2005 20:20
wat heet een ''normale'' tafel, wil ook nog wel eens verschil in zitten wink ;)
DJ SemtexStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 23-6-2005
Berichten: 1
21-6-2005 20:36
kijk eens op de site van DAP, die hebben degelijk materiaal voor weinig geld. Normaal kom je dan wel aan je budget. Kijk ook eens indien je geinteresseerd bent in laptop sturing op www.beglec.com en dan naar dat programma. Wij gebruiken dat en dat werkt toch goed

Greetz,

Semtex
The bassline continues ...
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
21-6-2005 20:39
DAP is showtec bij licht. deze hebben wel enkele mooie dingen maar de meeste tafels(scanmaster,showmaster,light desk) zijn wat beperkt in chases
exit night into LIGHT
DJYellowStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-7-2003
Laatste: 2-9-2015
Berichten: 110
21-6-2005 21:12
Neej ik zoek dus echt wat "hogers" dan de dap en showtec tafeltjes. iets in de richting van de SGM studio scan 12. Maar die is heeel erg beperk met het aantal chases. maar 12 !
Doe mij maar Fohhn!!!
HurricaneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-10-2002
Laatste: 30-7-2020
Berichten: 343
21-6-2005 21:31

DJYellow schreef:

- tap-sync ( dus mee tikken op de beat, zodat de chase op de maat gaat lopen )
- makkelijk live ingrijpen ( gobo's verandere en dergelijke )
- shape generator, liefst live aan te passen.

Neej ik zoek dus echt wat "hogers" dan de dap en showtec tafeltjes

Naja zit te denken aan 1500 a 1800 euro ???
gaat je niet lukken.

als je een goeie lichttafel wilt moet je daar gewoon centen voor neerleggen, en met het budget wat jij hebt kom je er gewoon niet mee. Ik kan niet zo 1.2.3 een tafel bedenken die aan jou eisen moet voldoen.

ik weet wel een leuk tafeltje die al die mogelijkheden heeft maar die kost 11.000 euro happy :)
...
DJYellowStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-7-2003
Laatste: 2-9-2015
Berichten: 110
21-6-2005 22:12
Ok dus mijn eisen zijn niet haal baar. Maar welke tafel zou ik dan nemen ??? Zou een Pilot 2000 van SGM een goede keus zijn, en dan een simpel tafeltje voor het normaale licht ?
Doe mij maar Fohhn!!!
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
22-6-2005 00:32
Pilot is een leuke tafel met enkele macro's. Live ingrijpen wil wel, maar vergt handigheid. Gobo wisseling, kleur changes, stroboscoop functies e.d. kun je proggen onder de sneltoetsen onderaan.

De Scancontrol 12 is weer een stapje luxer, en met 2000 euri best haalbaar. Vraag Remy maar 'ns wink ;)
TimescapeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-4-2005
Laatste: 7-2-2013
Berichten: 105
22-6-2005 08:18
Kom ik weer aan met LightJockey...waarmee je die eisen dus makkelijk behaalt!
Veel mensen hebben er een negatieve mening over, en 99% heeft er nog nooit mee gewerkt!
Al jouw eisen zijn haalbaar...macro's waarvan je de amplitude en snelheid tijdens een show kunt aanpassen. Verder, mensen denken dat je maar 1 click per keer kunt veranderen. Deze mensen hebben zich dan totaal niet verdiept in de software. Met LJmanager, een freeware add-on, is dit dus echt makkelijk. Ikzelf gebruik een touchscreen, maar het kan ook makkelijk zonder.
Je hebt dan dus gewoon een scherm met knoppen, die je zelf helemaal kunt programmeren. Dan is er de optie van "go"..druk 1 toets in, en je kunt vervolgens zoveel dingen aanpassen als je wilt, zonder dat er in je show wat gebeurt...druk vervolgens op "go" en heel je show is ineens anders! Zo heb je dus een complexe rustige show lopen, kun je op je gemak veranderingen maken voor als bijvoorbeeld de beat inkomt, vervolgens bij de eerste beat op "go!" en hoppa! Verbluffende effecten moet ik zeggen.

Zoals ik al zei, weinnig mensen die uit ervaring spreken, veel meningen.
Vanzelfsprekend moet je een PC hebben waar verder NIKS op staat. Maarja, koop nu de meest simpele PC voor 300,- en hij voldoet! Ikzelf draai LJ nog op een 400Mhz PC, en nog nooit problemen gehad!

Wat heeft het mij gekost?
PC had ik al...maar zeg 300,-
LJ software +/- 1300,-
2518 (om 6 faders te hebben) 400,-
Touchscreen 500,-

totaal ongeveer 2500 euro, en je hebt echt een megadikke controller. Let er ook op, dat je niet meteen een touchscreen nodig hebt ook he...

Wat krijg je van Martin:
- Supercontroller die je uit kunt blijven breiden met externe tafels,wings e.d.
- Zeer direct live ingrijpen.
- Macro's niet alleen voor bewegingen maar ook voor ALLE andere features (bv: gobo en colorwalks)
- Bijna alle verkrijgbare fixtures herkend
- Uitgebreidde functies die je misschien niet nu, maar later gebruikt als SMPTE time-code, timers e.d.
- Zeer goede service vanuit Martin en user-support forum.
- Handigheid..niet van "eh..da 4e knopje kan wel eens een tunnelgobo zijn"..NEE..je ziet alles!

Kortom: eerst een keer proberen! Dan pas afkraken...
Zal er nou maar over ophouden, gaat nog op een verkooppraatje lijken zo...

Succes met je keuze!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)