Forum > Licht

Aankoop skytracer / skyrose

(43 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
Henry viskerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-2-2003
Laatste: 12-5-2010
Berichten: 43
25-5-2005 21:15
Hoi allemaal,

Ik was voor een klant op zoek naar een skytracer, en nu kwam ik er achter dat die best duur zijn om te huren (150 - 200 euro per dag) terwijl de aanschafprijs relatief nogal mee valt (2500 - 3000 euro)

Nou was mijn vraag, hebben julle veel werk voor zo'n skytracer en zou het dus rendabel kunnen zijn om zo'n apparaat aan te schaffen of is het zo dat dit zonde is van het geld.

Zijn er misschien hier ook mensen die al vaker met zo'n apparaat hebben gewerkt die weten waar je op moet letten bij de aanschaf.

Alvast bedankt voor de reacties,

Henry Visker
Dj-marcStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2004
Laatste: 21-10-2012
Berichten: 35
25-5-2005 21:17
Ligt er maar net aan wat jij doet. Als jij een drive-in show hebt dan lijkt mij dit niet echt een goeie aanwinst.
Maar als jij bijvoorbeeld een verhuur bedrijf hebt die geregeld bij discotheken langs moet kun je dit apparaat wel overwegen denk ik zo.
Henry viskerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-2-2003
Laatste: 12-5-2010
Berichten: 43
25-5-2005 21:21

dj-marc schreef:

Ligt er maar net aan wat jij doet. Als jij een drive-in show hebt dan lijkt mij dit niet echt een goeie aanwinst.
Maar als jij bijvoorbeeld een verhuur bedrijf hebt die geregeld bij discotheken langs moet kun je dit apparaat wel overwegen denk ik zo.
Ik heb een drive in show, maar doe ook aan losse verhuur. Nou is mijn vraag ook of jullie als drive in show zo'n skytracer sneller zouden huren als die in de buurt voor een leuke prijs te huur is.

Ik heb al een beetje rondgekeken en hier in de buurt (breda) zijn er bijna geen bedrijven die zo'n skytracer aanbieden, en als ze het al doen is het voor minimaal 200 euro (ex btw)

Ik denk dat dat goedkoper moet kunnen, maar ik wil niet straks met een apparaat zitten wat niet goed genoeg verhuurd
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
25-5-2005 21:34
is het wel d emoeite om aan te schaffen als het misschien niets oplevert(dus dat je niet meer gevraagd word dan andres) want dan kan je die 3000 euro betere besteden om een paar van die budget MH'tjes te kopen en een stukje truss.
nuja dit is mijn mening
exit night into LIGHT
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 349
25-5-2005 21:53
1 x bewerkt. Laatst door TimD op 25-5-2005 21:56
Eerlijk gezegd denk ik niet dat het rendabel is voor jou... het is meer wat voor grote evenementen. Ik denk niet dat mensen staan te springen om zo'n ding in de tuin te hebben als ze een verjaardagsfeesje geven... happy :)
Je moet natuurlijk voor jezelf uitmaken hoe "groot" je bent, of je opdrachten kunt krijgen met openingen van (grote) bedrijven en zo... daar worden die dingen vooral ingezet.

Groetjes, Tim

[edit] als ik het goed heb heb je hier een vergunning voor nodig, om hem op bepaalde uren te laten draaien... Dat moet je natuurijk ook meenemen in je overweging. Daarbij zal zo'n sterke lamp die erin zit ook niet goedkoop zijn, en dat ding zet je ook niet zomaar effetjes weg op zolder [/edit]
Ook hier kan úw reclame staan!
JopEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 5-6-2009
Berichten: 234
25-5-2005 21:54
Voor +/- 750 euro zie ik vaak gebruikte lichtkannonen voorbijkomen. (zoals 4kw imperial, enz...)
Als je me mail kan ik je in contact brengen met iemand die je hier mee verder kan helpen.
Ik heb overigens wel interesse in dit soort apparaatjes voor een leuke huurprijs.
Groetjes Jop
MB Audio systems
Henry viskerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-2-2003
Laatste: 12-5-2010
Berichten: 43
25-5-2005 22:10
Ik weet niet of het rendabel is, daarom ook mijn vraag hier. Het verhuurberdijf waar ik af en toe eens apparatuur huur heeft er zelf geen dus eventueel zou ik in combinatie de sky rose aan kunnen bieden.

Wat ik ook hoop is dat doordat ik dan zo'n skyrose aan kan bieden tegen een leuke verhuurprijs, ik meteen ook klanten trek voor de overige verhuur. Dan is het al sneller aantrekkelijk.

Ik zal morgen eens even een rondje bellen naar de verhuurfirma's hier in de buurt en vragen of zij eventueel interesse hebben als ik zo''n ding kan aanbieden tegen een mooie prijs.

Groeten,

Henry
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1855
25-5-2005 22:17
Beste henry,

Bij WSS in maarheze (richting Eindhoven) heb je al een 2500watt HMI voor € 75 ex per dag, dat is een stuk goedkoper al de prijzen waar jij het overhad, is alleen niet om de hoek voor je.
Henry viskerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-2-2003
Laatste: 12-5-2010
Berichten: 43
25-5-2005 22:20

Max schreef:

Beste henry,

Bij WSS in maarheze (richting Eindhoven) heb je al een 2500watt HMI voor € 75 ex per dag, dat is een stuk goedkoper al de prijzen waar jij het overhad, is alleen niet om de hoek voor je.
dat is ook het probleem, er is wel een bedrijf dat hier een skytracer aanbied voor 50 shocked 8O euro, maar die is altijd weg.. en om nu naar maarheeze te gaan rijden.....

Als nu blijkt dat de verhuurbaarheid niet is waar ik op hoop, dan zal er niets anders opzitten...

[edit] maarheeze is vanuit hier (breda) 100 km enkele reis.. dan is het al niet zo rendabel meer als ik eerst 200 km moet rijden om hem op te halen, en dan nog eens 200 km op hem weer weg te brengen. Dan ben ik het voordeel ook kwijt aan brandstof [edit]
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
25-5-2005 22:31
heeft iemand deze ooit binnen gebruikt? is het leuk om er bv 2 op het podium te zetten als "groot effect" ?(ben niet vanplan om dit te kopen maar als het budget er is kan ik zo iets wel huren natuurlijk)
maar ik blijf erbij ik denk dat je beter in wat anders investeert.
exit night into LIGHT

Terug naar forum Reageer (zonder quote)