Forum > PC related Forum

Keuze rackmount/desktop

(349 reacties. Pagina 15 van 35)
Moderator(s): Dré
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
7-5-2005 20:14
Firewire voorganger USB? Lijkt me eerder andersom :x
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
7-5-2005 20:16
Dan haal ik iets door de war. Maar volgens mij toch niet. Weet anders niet hoe ik erbij kom. Let maar niet op mij als het niet zo is... ashamed :$
I'll take you to the KoffieShop...
SinuzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2004
Laatste: 7-4-2020
Berichten: 199
7-5-2005 20:26
Firewire is tegenlijkertijd met USB 2 geintroduceerd met een theoretisch hogere snelheid, USB 2 is echter vaker standaard aanwezig op pc's tegenwoordig.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
7-5-2005 20:36

sinuz schreef:

Firewire is tegenlijkertijd met USB 2 geintroduceerd
Nou, dat geloof ik niet helemaal. Voor de Usb 2.0 periode was er ook al firewire.(ook bekend als IEEE 1394 )
https://nl.wikipedia.org/wiki/FireWire

In de USB 1.0 periode nam men juist een firewire HD versie. (wel duur) Voor digital video in / out wordt het ook gebruikt. Slechts 2 "belangrijke" functies, vandaar waarschijnlijk minder populair.

Vrijwel alle toegepaste externe hardware gebruikt USB, vandaar standaard op je systeem.

Martin.
kvm entertainment
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
7-5-2005 21:15
Hallo,

kvm schreef:

sinuz schreef:

Firewire is tegenlijkertijd met USB 2 geintroduceerd
Nou, dat geloof ik niet helemaal. Voor de Usb 2.0 periode was er ook al firewire.(ook bekend als IEEE 1394 )
https://nl.wikipedia.org/wiki/FireWire

In de USB 1.0 periode nam men juist een firewire HD versie. (wel duur) Voor digital video in / out wordt het ook gebruikt. Slechts 2 "belangrijke" functies, vandaar waarschijnlijk minder populair.

Vrijwel alle toegepaste externe hardware gebruikt USB, vandaar standaard op je systeem.

Martin.
Martin je hebt helemaal gelijk. De firewire (400Mb/sec) was een van de eerste "externe" aansluitingen waarover je realtime je video (vanaf de recorder) kon afspelen over je pc, USB 1.0 kon dat toen in die tijd ook niet aan.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
SinuzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2004
Laatste: 7-4-2020
Berichten: 199
7-5-2005 21:18
Whoops k heb geloof ik wat gemis wat betreft firewire, de firewire die ik in de bovenstaande post bedoel is de 800 variant.
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 431
7-5-2005 23:00

Powerbeat schreef:

Laptop is minder makkelijk uit te breiden en een stuk duurder om de beoogde kwaliteit te bereiken. Over betrouwbaarheidscijfers weet ik niets. Echter heb ik ook het idee dat ze minder betrouwbaar zijn. (worden warmer enzo)De rackmount kan ik idd doen. Wel ervaring met zelfbouw. Niet veel echter. Ik wil hem echter als "multimedia" pc in elkaar zetten. Zodat ik er nadat hij voor zijn dj-doeleinden gebruikt is nog iets aan heb. Zelfbouw is echter niet mijn insteek door de betrouwbaarheid die ik eis. En denk deze zelf nog niet in elkaar te kunnen krijgen op zo'n betrouwbare manier. Iemand ervaring met carillon pc's?
Laptops zijn toch wel betrouwbaar ivm drive-inwerk hoor... Ga soms mee met grotere drive-in die daslight draait op een laptop, en dat gaat een hele avond goed hoor, qua temperatuur valt dat eigenlijk (zéér) goed mee...
Fun is serious business!
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
8-5-2005 11:20
Maar omdat iemand het doet is het oke, ik ga voor desktop want heb ook geen geld voor een grote laptop. Ben blijer met een ingebouwde rackmount. (Idee van een slant case spreekt mij erg aan. Stroom erop en signal outs erop en je heb binnen 2 min. je hele mix-set aangesloten.
I'll take you to the KoffieShop...
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 4-4-2024
Berichten: 455
8-5-2005 12:13
Wat betreft de verwarring tussen Firewire en USB: FireWire was een uitvinding van Apple wink ;)
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
8-5-2005 13:18

Viero schreef:

Laptops zijn toch wel betrouwbaar ivm drive-inwerk hoor... Ga soms mee met grotere drive-in die daslight draait op een laptop, en dat gaat een hele avond goed hoor, qua temperatuur valt dat eigenlijk (zéér) goed mee...
Voor het licht gebruik ik ook een laptop, maar voor het drive-in werk is een laptop zonder extra koeling plaat (onder de laptop) niet aan te raden. Een desktop of 19" rackmount is dan vanwege het makkelijker en beter koelen aan te raden. Tevens zit je met een laptop te klooien met losse usb geluidskaart.Hoe meer "losse" randapparatuur des te meer kans op storing.

Eric schreef:

Wat betreft de verwarring tussen Firewire en USB: FireWire was een uitvinding van Apple wink ;)
Ik lees nergens "echte" verwarring hierover, heb al jaren een windhoos pc met losse firewire kaart. Zowel de laatste pc en de laptop hebben een "vaste" firewire aansluiting op de print.
Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)