Forum > Off-Zone

Waarom wil iedereen DJ worden

(122 reacties. Pagina 8 van 13)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
7-4-2005 13:17

DJ Quinten schreef:

Maar wat vind je dan van de 'DJ' met een eigen geluid. Het lijkt hier meer te gaan over een 'allround dj'. Ik zelf beperk me tot een bepaalde stroming en typerend geluid voor mij. Kan een nadeel zijn, moeilijker inzetbaar. Voor mij is een juist publiek erg belangrijk, die speciaal komen voor een bepaald geluid.
Ik doe gewoon beide. Het ene is lekker incashen (allround), het andere puur een "mijn ding take it or leave it het is leuk"-uitlaatklep.
BazzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 17-8-2011
Berichten: 240
7-4-2005 13:33

Sylvia schreef:

DJ Quinten schreef:

Maar wat vind je dan van de 'DJ' met een eigen geluid. Het lijkt hier meer te gaan over een 'allround dj'. Ik zelf beperk me tot een bepaalde stroming en typerend geluid voor mij. Kan een nadeel zijn, moeilijker inzetbaar. Voor mij is een juist publiek erg belangrijk, die speciaal komen voor een bepaald geluid.
Ik doe gewoon beide. Het ene is lekker incashen (allround), het andere puur een "mijn ding take it or leave it het is leuk"-uitlaatklep.
Euhm.. Syl... Jij bent niet echt een beginner meer... Dus lijkt me dat je dan iets meer vrijheid hebt in wat je wel en niet doet.... Natuurlijk is een brede muziek keuze beter.. Maar een specifieke stijl qua muziek kan 'makkelijker' zijn...

Uitbreiden kan altijd nog als je een vaste spot ergens hebt...

Toch?
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
8-4-2005 01:23
Ik ben ook een zogenaamde professional, doe het dj'en voor mn werk en het is inderdaad net zoals Sylvia zegt... de ene keer sta je op een receptie allround achtergrondmuziek te draaien en de andere keer sta je in een discotheek voor 700 jongeren. Geval 1 is voor het geld, werk is immers werk, geval 2 is meer voor de fun.

Hebben jullie ook zo vaak last van die "ik ben ook dj en zou dat en dat draaien want dat vind iedereen hier zo super" typetjes? razz :p Ik denk dan altijd waarom sta jij hier dan niet als je het zo goed weet laugh :D Leuk rijtje trouwens Tom...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 1370
8-4-2005 02:08
Leuk rijtje... Maar ALLEEN van toepassing op de allrounder. Als een techno, of deephouse dj ineens maar allround gaat draaien om toch zijn publiek te vermaken, of omdat ie dat dan wel leuk vind, wordt deze kerel echt niet meer geboekt door de uitbater. Hij boekt een techno-, of deephouse dj (of noem maar op).

Vermaken, manipuleren en aanpassen is leuk. Maar je kan het rijtje niet als standaardmaatstaaf gebruiken voor elke dj.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 9469
8-4-2005 09:30

Reemski schreef:

Leuk rijtje... Maar ALLEEN van toepassing op de allrounder. Als een techno, of deephouse dj ineens maar allround gaat draaien om toch zijn publiek te vermaken, of omdat ie dat dan wel leuk vind, wordt deze kerel echt niet meer geboekt door de uitbater. Hij boekt een techno-, of deephouse dj (of noem maar op).

Vermaken, manipuleren en aanpassen is leuk. Maar je kan het rijtje niet als standaardmaatstaaf gebruiken voor elke dj.
Dat zeg ik niet.
Lees het nog eens goed shut up :X
Want ik heb het nergens over de soort muziek.
Ik heb het alleen maar over de interaktie van de dj en zijn publiek.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
8-4-2005 09:39

YourLiVe schreef:

"ik ben ook dj en zou dat en dat draaien want dat vind iedereen hier zo super"
Durven ze niet bij mij.

Wat ik wél veel heb, zijn mensen die met me komen praten waarbij ik denk "wtf, waarom ben je zo lang van stof, ik heb het druk, mocht je het nog niet gezien hebben". Maar beleefd als ik ben zeg ik dat niet, dus blijven ze lullen, en na een minuuut of tien blijkt dat het een soort verkapte sollicitatie naar de functie van dj is. Mensen die niet begrijpen dat je een dj daar op het moment dat-ie staat te draaien niet mee lastig moet vallen, vallen voor mij in de categorie opdringerig en vallen daarmee al vrijwel direct af. Het is niet dat ik nooit "in het wild", aan de bar of op andere avonden te spreken ben, dus waarom nou net als ik bezig ben?
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 1370
8-4-2005 11:27

Tom schreef:

Dat zeg ik niet.
Lees het nog eens goed shut up :X
Want ik heb het nergens over de soort muziek.
Ik heb het alleen maar over de interaktie van de dj en zijn publiek.

Tom schreef:

* Een hele goede dj, kan je overal neerzetten en hij weet de mensen te amuseren, en kan overal bij elk publiek een redelijk complete avond verzorgen.
Bij het lezen van "elk publiek" lees ik ook elke stijl. Hierbij ben ik er gemakshalve maar even van uit gegaan dat dit ook invloed heeft op de rest van het rijtje. shut up :X sneaky :V
Jerre2Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 31-3-2005
Laatste: 30-3-2016
Berichten: 157
8-4-2005 11:49
Sylvia ... dan kan je niet weglopen waarschijnlijk laugh :D
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
8-4-2005 12:35
Volgens mij kan de term deejay verschrikkelijk veel verschillen. Iemand die lekker de plaatjes aan elkaar lult op een bejaardenfeestje heeft ook het recht zichzelf deejay te noemen. Een allround deejay die de muziek draait die het publiek wil horen is ook een dj. En tot slot de specifieke stijl deejay die helemaal zijn ding doet en daarbij heel veel aandacht geeft aan de technische kant van het draaien.

Persoonlijk kies ik voor die laatste. Je kan dan misschien wel minder draaien dan een allround deejay of zo... maar je hebt er ook heel wat aan.
Wat kon het mij schelen als ze me kwamen zeggen: "lekker gedraaid kerel" , nadat ik een uur hiphop en rock gedraaid had? Ik beschouwde dat niet eens als compliment en dacht bij mezelf: jeik.. wat een kutmuziek.. ik wil niet dat ze mij daarom een goede deejay vinden angry sad :( .

Dan toch maar specifieke stijl begonnen. Gewoon voor de fun. Ok.. vaak draaien mag je in het begin wel vergeten maar je krijgt ook heel wat terug van de muziek en zo (thuis) ... Je kunt er nog veel meer mee bezig zijn vind ik, omdat echt alle plaatjes je interesseren dan. Later loopt het toch wel los als je door blijft gaan en beetje sociale contacten hebt of zoekt. En ook... als een techno dj al niet zou kunnen doen wat ie wil in België (het land der techno zo door iedereen genoemd), dan zou het toch al helemaal absurd zijn.

Groetn
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
Basement-clubStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 26-2-2013
Berichten: 174
8-4-2005 12:57
@ teknoknights Kan me helemaal in jou filosofie vinden. wink ;)

btw België is ook wel het land van de echt dancemuziek. Hoewel Belgische dance een stijl op zich is vind ik.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)